Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2210 ggr
Erika91
1

Spottar katter så att de "bedövar"?

Jag måste bara fråga en sak, katter spottar väl inte ut sånt där "slem" från munnen så att det bedövar den katten spottar på?
Pappa sa det för katter brukar "bedöva" huggormar, men det är väl inte sant?

Kännde mig tvungen att fråga, för jag har aldrig hört det förr och jag vill veta…

Misan
0

Nej

Sidentass
0

nix….det måste nog vara något missförstånd..katter har inget gift i saliven..

Alexej
0

Kan bara tänker mig att katten på en adrenalinchock när den ser en huggorm och då sätter salivbildninden fart!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

YvonneW
0

Det var en rejäl gammaldags skröna! Och så har dom förstås några mysko körtlar med motgift mot huggormsbett också som fortfarande många, i övrigt upplysta, människor tror!! Samma skrönor florerar om hundar också, ja inte att dom "spottar", men att dom är immuna på något sätt.

En katt ser ofta en orm som en utmaning och retar den. Dom försöker trötta ut ormen för att sedan bita den i nacken och bära hem den till mattes stora förskräckelse!! Men ibland vinner ormen, och då bör katten till veterinär. Det står mycket lovvärt på Agrias hemsa om ormbett. Prenumererar på nyhetsbrev därifrån och nu är det huggormsspecial.

Så läs på under www.agria.se!

Hawknestgrove
0

Åh,,, vilken skröna! Men tack för den, KAtter-e- mitt -liv, den var jätterolig att läsa! Fniss……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Erika91
0

haha nu vet jag, det är ju bättre att va på den säkra sidan :)

Simson
0

#6 Jag tycker du är underbar som funderar aktivt om saker och ting verkligen kan stämma när du hör sådana "skrönor". Att du inte bara tror på allt rakt av utan tar reda på hur det egentligen förhåller sig. En eloge till dig för det! Det känns skönt att det inte går att lura i dig vad som helst! Kram för det!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Lena
0

#6 Instämmer i #7 kloka ord. Kanonbra att du frågar när du hör något som sägs om katter. Det finns nog inget annat djur som omges av så mycket myter, skrönor och sägner som just katten. Många tror dessutom stenhårt på dem, det är därför de lever kvar.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Erika91
0

#7 och #8 Tack för era fina ord:)