17 hemlösa katter AKUT
En äldre man har avlidit och efterlämnat 17 katter hemlösa.Dom finns på ett ställe utanför Vingåker. En granne matar dom och ett par andra grannar vill skjuta dom. Om någon vill hjälpa till i fallet, så ring Line på Djurhemmet Tassegården, se hemsidan: http://www.tassegarden.se/
17 katter på en gång, inte lätt! Försök att komma in i tidningen med en bra historie, kanske några hör av sig som vill adoptera en katt!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Senaste uppdateringen jag hörde idag var att två personer hört av sig och kan ta var sin dräktig hona på jour.

#1 Håller med dig. En artikel eller ett samtal på radio kan ge en massa tillfälliga och permanenta hem. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Men oj så ledsamt…tidningsartikel och kanske lite hjälp från lokalradion?
Sidentass

Oh, vill så gärna hjälpa… :o( suck Var ligger dethär?

Såg nu var det låg.

Vad synd :/
Hoppas alla kan komma i stödhem eller in på katthem!
Puttar upp!
Ni som vill veta mer om detta fall, ring numren som står på hemsidan.
va bra att två dräktiga honor får komma till jourhem iaf.
Nu är det superbråtttom. På måndag skjuts katterna. Är det någon som kan hjälpa till med transport söderut, ring Tassegården, se länken.
Jag kanske kan ta emot någon!
#11 Vore fantastiskt. Ring Tassegården så fort du kan.
Senaste uppdateringen: 8 platser funna.
Vad bra att 8 katter blir räddade. Hoppas att även de 9 andra får tak över huvudet. Massmedia brukar vara det allra bästa i dylika kris-situationer.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

någon mer som kan hjälpa?
Puttar upp!
Puttar också upp!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Pratade med Line nu. De ska åka ut med fällor i morn och försöker övertalar grannarna att vänta lite med avskjutningen. Men det är akut. Vi får hjälpa till att hitta snabbt nya hem till katterna, för Tassgården är överfullt!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag har slitit på i 2 dagar efter alla tänkbara lösningar jag kunnat hitta.

Har verkligen grannarna rätt att bara börja skjuta katterna? Att skaka fram platser till 17 katter på bara några dagar verkar ju nästan omöjligt. Kan grannarna inte lugna ner sig lite? Är denna kommande kattmassaker ens laglig?
De grannar som hjälpt till att mata katterna (den äldre mannen var sjuklig innan han gick bort)hade ringt kommunen och frågat vad de skulle göra och kommunen bara hänvisade till en annan granne som var jägare att anlite denne. Det värsta är nu om någon hona redan gått och lagt ungar.

Har rinht dem och sagt att jag har tillfällig plats för en dräktig hona här. Iaf fram tills min Raggis ska ha ungar själv :o) De va där och fångade katter nu.
Någon som kan transportera till Stockholm?
Senaste rapporten: 10 katter nu inplockade i transportburar. Finns även små kattungar och flera mycket runda honor.

Detta är ju bara för hemskt! Kan inte grannarna lägga undan gevären. De ser ju att ni gör allt ni kan! Att 10 har fått hem på så kort tid är ju fantastiskt. Har något skrivits i lokalpressen om detta? Det borde finnas folk i närheten som kunde ta hand katterna, åtminstone tillfälligt, och kattungar brukar ju många vilja ha. En stor eloge till alla ni som engagerar sig i detta. Synd att jag inte bor närmare… Jag mår verkligen illa när jag tänker på att de ska skjuta kattungarna, mammorna och alla andra också! Jag verkligen hatar jägare!
Puttar upp.

#23 där missförstod du nog…alla de 10 som plockats in har ju knappast fått hem…de sitter ju bara i transportburar. Kan ngn köra med en kisse hit???
Nya tag imorgon att försöka få in resterande. 7 eller 8 kvar.

Håller tummarna för Line på Tassegården att hon lyckas få in allihop. Line är guld värd.

Puttar upp. Fler som kan hjälpa Line?
6 st inne till idag. Fattas 1 och det kan vara en hona som redan gått och lagt ungar. Står under bevakning.
Nu har 8 av dessa katter blivit bokningsbara och finns på Stockholms katthem. Se www.katthemmet.nu
Jag jobbade igår när de kom in men såg inte så mycket av dem för de var skygga och gömde sig i igloon osv… sötnosar om man tittar på bilderna på hemsidan 
Hoppas de känner sig trygga snart och att de hamnar i bra hem.
Tack och lov att Stockholms Katthem kunde hjälpa till med en del. Toppen, vad jag diggar er!

Vad underbart, tack Sthlm för att ni hjälpte till. Betyder det att det bara är en katt kvar, minus de eventuella ungarna? Vilket arbete ni gjort. Applåder. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Ja, 8 katter har flyttat in och 3 till kommer så fort vi får en bur ledig. Lite stressigt var det idag när det var öppet hus men det blir nog bättre snart.
Gud,så bra ni är en jättestor eloge till er som hjälpt dessa katter.Ni är fantastiska människor.
En av sötnosarna som kom till stockhoms katthem har redan blivit bokad!!!
Hurra!