Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 3328 ggr
Linus-the-bunny
0

Orange katt hittad i hudiksvall

Hej jag har hittat en katt i huddik vi kolla på ID-märkningen och det visade sig att han kom från stockholm var 12 år (tror jag) och okastrerad hane någon som känner igen nåt? vad kan man göra :O

Naquita
0

det finns väl kontaktuppgifter till ägaren på idmärkningen?

TamlinsMatte
0

#0 Jag misstänker att ägaren inte godkänt publicering? Isf har polisen uppgiften direkt (om de nu gör sig omaket) och du kan ringa SKK när de öppnat idag. Du är säker på alla tecknen?

Antingen kan din upphittade rymling ha liftat upp till Hudik (jag hade en katt som liftade från Göteborg till Stockholm så helt otänkbart är det inte) eller också har uppgiften inte uppdaterats eller så har katten bytt ägare men denna ändring har inte registrerats… Det viktiga är förstås att få veta VEM som står som ägare på katten, denna någon kan förmodligen veta fortsättningen på historien. Iom att uppgiften kan vara gammal så kan herrn kanske vara kastrerad senare än han märktes, det bästa är att känna på påsen och se om det finns några kulor därinne…

Simson
0

Alternativt kolla efterlysningarna på Hudiksvalls Kattsamarits hemsida…

Ring även o påtala att ni hittat katten så Kattsamariten vet om det. Det kan vara så att de fått in info om saknade.

Ring även veterinären o påtala att ni hittat katten. De kan också ha info om bortsprungen katt.

Bäst är dock att ringa SKK's register o fråga efter full info o ringa ägaren direkt.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

hedmano
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katt sprang bort igår (6:e Januari) från Sandvalla i Hudiksvall, han är Orange/Rödtabby. Snälla hör av dig, bifogar en bild så kanske du känner igen honom. Det är tyvärr den ända bilden jag har på datorn den är lite otydlig kanske.

Engla
0

# 4 Tänk om det kan vara samma katt! Glad

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Hawknestgrove
0

putt!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

#4 åh men tänk om det fanns nåt nummer du kunde ringa….

kattassen
0

#4 Det borde väl gå att matcha ID-märkningarna i såfall. Din kisse är ju lite ovanlig i sin färg/päls

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

hedmano
0

#8 Ja precis, får hoppas jag får ett svar här på sidan av upphittaren. Min kisse är id-märkt i vänster öra, men den blev väldigt otydlig så jag tvivlar inte på att hon kan ha läst fel.

Simson
0

#4 Vet du vart katten brukar hålla till?? Såg i somras en likadan några gånger springa omkring mellan numera Icas lastområde o de husen på andra sidan…dvs inte på Sandvallasidan om gamla E4a. Verkade då mycket hemvan i de dikena…typ andra sidan Kristinebergsvägen mot Friskis o Svettis. (Vet att de husen kallas för något men vet inte vad)

Dåligt tips i dag i vintern men…

hedmano
0

#10 Han brukar mest sitta på gården bara utanför huset och väldigt korta stunder på vintern, max 5 minuter och då har han gjort det bra, han är livrädd för kyla och snö men tack för tipset, kan vara riktigt värt att gå dit och kika!

För som sagt, han ser ju inte ut som alla andra katter precis så det skulle mycket möjligt kunna vara honom du har sett där ute.

Simson
0

Var det den katten som sprang bort 2006 också?? Då ni var in till teatern o letade?? Nyfiken!

hedmano
0

Nä, då tänker du nog på någon annan. Första gången han försvinner så här. Rynkar på näsan

hedmano
0

putt

Gullimat
0

Hur har det gått

alskadeida
0

Har katten hittat hem ännu?

Hör av er annars.

Gullimat
0

Konstigt med människor som skapar trådar och sen inte hör av sig mer

kattassen
0

Tystnad råder. Någon som vet mer?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

annebeate
0

#17 Jag kan bara hålla med dig.

hedmano
0

Att hon inte lämnar en mail eller något annat man kan kontakta henne på. Hoppas verkligen det är min kisse!

hedmano
0

Snälla, någon som känner eller vet något sett jag kan kontakta trådskaparen på? Mystiskt att hon inte hör av sig här. Alla tips är bra tips! Tack på förhand.

Ankie
0

ja hon måste ju ha gjort nån typ av användarkonto för att vara med på hittekatter eller, är det bara hon som har tillgång till den?

Mari
0

Jag tycker ni ska var lugn, hon kanske inte har tillgång till dator hela dagarna lång, jag tror nog att hon tittar in under kvällen eller så fort som möjligt :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

cala01
0

# 23

Du är så klok, du måste ha haft bra lärare i skolan ;-)

Gullimat
0

Det är snart två dygn sedan tråden skapades.

hedmano
0

Mähn, nu helt plötsligt kom min kisse hem. Han stog utanför dörren och mjauuade. Undrar vart han har varit då i 2 dygn, verkade inte hungrig eller något lite brydd bara. Skrattande

Simson
0

#26 Vad skönt att höra!! Han kanske haft en semester hos någon granne som trott han varit utestängd eller vilse?? Det är kallt nu.

Undrar hur det gått med katten i #0??

Linus-the-bunny
0

Ojjjjjjj

Gud, ber om usäkt Skäms Har inte varit inloggad på väääääääääldigt länge. Kommer inte ihåg varför jag inte skrev :S

Men katten lämmnade vi iaf in på kattsamariten och han har fått ett nytt hem :)

Lena
0

#28 Så bra att det löste sig för kissen ifråga! Vi blir alltid glada här när det slutar lyckligt för katterna! Skrattande

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"