Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 883 ggr
Naquita
0

stor blå hankatt kommer avlivas!!(blekinge)

genom en granne har jag fått vetskap om en hankatt som kommer avlivas innan augusti om ingen tar hand om honom. de har "försökt" annonsera genom lokala butiker men ingen har nappat. jag har fullt men kanske någon här kan rädda honom?

vet inte så mycket om honom, mer än att han är innekatt, kasterad, ev. vaccinerad(grannen skulle kolla upp det) ca 1-2 år gammal.

det är det gamla vanliga, oj vi ska ha barnsyndromet Evil or Very Mad

någon någon?
Crying or Very sad

Jenna-Gun
0

Oh så trött man blir

Sidentass
0

#1 ja..visst blir man….skulle så gärna vilja hjälpa till här..men med åtta katter i huset är det lite svårt att få till det så att det blir bra för alla missarna…

usch..varför i hela fridens namn ska stackars katter riskera sitt liv för att barn föds..hundar skaffas…usch orkar inte ens kommentera mer..Gråter

Lena
0

Gud vad ledsamt! Känns som man skulle vilja hålla en liten lektion land och rikte runt om det här med bäbisar och djur….. Ja i all vänlighet alltså. Känns som det skulle behövas eftersom det är så många som har vanföreställningar om att bäbisar och djur är en omöjlig och livsfarlig kombination.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Naquita
0

Lena det här går lite djupare än så. har fått reda på att personerna ifråga är lite "speciella" själva och ska bo på ett hem de första månaderna barnet kommit för att lära sig hur man tar hand om ett barn, och de ser ingen annan lösning än att avliva katten=/ för de har ingen som kan ta över honom och de vill heller inte ta tillbaka honom när de kommit hem. :(

Sessan1
0

Men fy  f*N  Då ska man inte skaffa ngt djur överhuvud taget om man planerar att skaffa några barn framöver :(( :(( Och om man inte har möjlighet att skaffa djuret att annat boende!

SÅ TRÖTT MAN  blir alltså på detta:(

USCH!!

vanessa
0

Då är frågan om de ens ska ha barn… Men då bör kissen komma därifrån, för de verkar inte ha full koll på sitt liv. Stackars kisse. Tänk om man kunde rädda dem alla. Men det går inte, hur gärna man än vill. Då skulle man bli kattsamlare med ett par hundra tusen katter. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Naquita
0

ja,han behöver därifrån innan augusti iaf,om de kan vänta "så länge"

Lena
0

4 Oki ja då är det naturligtvis ändå mera komplicerat än den gamla vanliga visan….

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Simson
0

#4 Är de "handikappade"?

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Alwyn
0

hur har det gått m kissen? Vill veta mer om vi ska kunna leta hem åt honom ju.

marieborg
0

Tyckte jag läste på kattforum att han fått ett nytt hem. 

Ska leta , här var det  http://www.kattforum.se/viewtopic.php?t=110780

Toppen att det löst sig!

Simson
0

Det var skönt!!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Sidentass
0

Åhhh vad jag blir glad att det löst sig:-)))

Siden

anebit
0

Härligt att det löst sig för kissen……………Glad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Be27
0

Där härskar tuvärr en gammal myt om att katter lägger sig på bebisens huvud för att det är värmt och därför kväver dem.

Jag vet att det faktiskt är hänt, men tror att där endast finns ganska få tilfälle. Har även - i nyheterna - hört om en vuxen man där katten kvävde honom på detta sät. Nyligen läste jag om en 3-årig pojke i Indien som hade blivit ätit av grisar och något fruktansvärt två män gjorde vid en liten hund - men precis som med grisarna och dessa två män, så är också det katten gjorde så osedvanligt att nyheterna finner det intressant.

Jag skaffade katt då min son endast var några få månader gammal. Kattungen vill gärna ligga på honom (han är 8 månader nu, så han tål det Flört), men har aldrig sökt sig till hans huvud. De andra 2 fick vi när han endast var 2-3 månader gammal och de försöker inte ens att lägga sig i närheten av honom.  Dessutom är det sunt för barn att växa upp tillsammans med djur, båda mentalt och hälsomässigt, så personligen förstår jag inte varför folk inte vill ha bebis och katter tillsammans…

Erika91
0

Vad bra att det har löst sig för kissen! :)

Anna77
0

# 3 & 15

Det är en myt precis som ni säger..typ råttkött i pizzan osv..finns tom en bok som tar upp vanliga myter…

Varför kan inte folk förstå att man kan ha barn och djur ihop??? ser ofta på blocket och andra saiter att "vi ska ha barn, bla bla.." Kanske situationer just HÄR i denna tråden var annurlunda och nu har det löst sig, men kände ändå för att skriva av mig lite..pust..

Naquita
0

ja de har löst sig för honom men inte för honan min granne tog därifrån. hon kommer kastreras och id-märkas av henne sedan kommer hon leta nytt hem. hon är helt vit med en grå liten strimma, liten i växten ca 7-8 månader..någon?Flört

vanessa
0

Be_25, underbart att du inte fallit i mytträsket och istället låter honom växa upp med kissarna. Hälsomässigt så tror jag också att det är bättre med djur, damm och annat omkring. Och de kommer inte bli en djurhatare när man växer upp med dem. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

Ja, min åsikt om att såna skaffar barn kanske jag bör behålla för mig själv…. Att de ens tillåts ha husdjur är också något som övergår mitt förstånd, om ingen back-up för djuret finns. Förlåt mitt tänkande…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....