Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 2518 ggr
[Anunnaki]
5

Jag tar mig för pannan ...

och det gör nog alla ni andra här på Hittekatter också. Läs nedenstående annons

Typ: Katt, Köpes Våran underbara Freya blir snart 2år och vi skulle vilja få en kull på henne, hon har ett fantastiskt lynne och så social,- Vi vill säga världens bästa katt. Freya är mix av.. 50% ragdoll, 25%perser och samt 25% norskskogskatt. SÖKER en fin kille mix el renras. dock inte bondkatt. Vi bet så klart. Priset får vi ta ställning till berondde på din katt. Ring el Smsa, Hon löper nu!!

Moast
0

VAD E DET SOM GÖR ATT DU HÅLLER FÖR PANNAN?? ;)

Issa
4

BYB Suck! Har sett flera sådana annonser. Det räcker med huskatter nu. OM man ska vara uppfödare, gör det på rätt sätt i så fall.

Katthemsmatten
4

Väldigt initierad är annonsören också: 'dock inte bondkatt'! Och vad är det för ras på honan om jag får fråga?!?Flört Lilla Freya går det dessväre 14 på dussinet av.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Katthemsmatten
5

#4 Måste erkänna att, trots att jag tycker om hundar följer jag inget forum. BYB är förkastligt oavsett djur. Den dag det finns plats för alla i ansvarstagande hem lovar jag att jag ändrar ståndpunkt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

monsi
6

Hund som inte är regestrerad i svenska kennelklubben, inte har regestrerad stamtavla räknas som blandras.

Så även om bägge föräldrarna är ex ren tax så räknas valparna som blandras om de inte är regestrerade o har stamtavla.

Attt sälja blandras för mer än 5000kr är att lura köparen då de inte får ut mer än 5000kr i liv på valpen om något händer även om de har betalt 12000kr för den.

Likadant med katter om de inte är reggade så är de blandras "bondkatter" hur mycket man än har gett för dem.

Du får ex inte ställa ut en ej reggad katt / hund även om föräldrarna är av samma ras.

Tävla i bruks lydnad mm är bara att glömma om man inte är med i blandis.

Hoppas o önskar mera seriösa uppfödare av både hundar o katter som vill avla på friska o sunda djur, inte  för att de är söta eller för pengarna.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Thaeri
0

#8, Du får ställa ut vilken katt som helst som inte är reggad som raskatt eller ingående i ett avelsprogram i något avelsförbund i huskattklassen på utställningar.

Men de brukar få det svårt då domare oftast premierar huskatter som ser ut som klassiska bondkatter, såväl lång- som korthåriga.

[stubbe]
4

Att ta bra betalt för blandrashundar eller blandraskatter är ngt att applådera, däremot inte att lura köpare att blandraser är renrasiga. Men om alla tog bra betalt vid försäljning av djur och såg till individens värde, då skulle världen bli bra mycket trevligare för dessa varelser att leva i.

monsi
2

#9 Menar att du kan inte ställa katten som renrasig om den inte har stamtavla.

#10 Vist ska djur kosta pengar men oseriösa avlare som inte låter tiken/ Katten vila mellan kullarna som de ska mm de ska inte ha några pengar alls.

[stubbe]
1

#11 ja och inga djur ska de ha heller. Leksaksdjur utan känslor kan de ägna sig åt..

Lena
4

Jag har tagit bort vissa inlägg i den här tråden då de pekar ut en enskild medlem. Det är som ni vet inte tillåtet. Håll istället diskussionerna på ett allmänt plan.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
1

För den som undrar över ovanstående:

Läs gärna våra sajtregler här!

Plockar även ut några olika utdrag!

"Forumet ska endast användas för att diskutera frågor av allmängiltig karaktär."

Det är inte tillåtet att:

• Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet.

• Ägna sig åt personangrepp.

• Använda svordomar eller annat ovårdat språk.

• Skriva inlägg med innehåll av diskriminerande karaktär.

Vid konflikter:

Om du blir osams med någon annan medlem ska du inte ta upp det öppet på forumet. Lös istället detta privat via PM funktionen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MonicaLagerquist
0

#11 katt som saknar stamtavla räknas som huskatt.

Stolt ägare till tre La permer

monsi
0

#16 Vad den en kallas räknas den inte som en raskatt o saknar stamtavla = mindrevärld enligt försäkringsbolagen.

De som föderupp huskatter brukar ju som vi som försökerhjälpa de hemlösa har märkt inte vara specielt seriösa.