Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 420 ggr
app.syl
0

Hur ser det ut i Göteborg med omnejd

Satt och funderade på hur det ser ut i Göteborg med kranskommuner när det gäller Hemlösa katter, hör mest att det är katter nere i skåne som behöver hjälp. Är det någon som vet något om det

Malin

Lena
0

Det finns en hel del problem även i Göteborgsområdet. Ärligt talat tror jag inte vi har så bra grepp om det. Göteborgs Katthjälp är den förening som jobbar mest med situationen i Göteborg.

Det jag känner till är att vi har problem i Backa, Angered och Olofstorp. Men det finns säkert på många fler ställen.

Svårt att veta om problemen är värre i södra Sverige eller om det beror på att flera engagerar sig och att det därför upptäcks i större skala än i andra delar av landet?

Vad tror ni andra?  

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

app.syl
0

Jag vet att det finns hemlösa kissar i Ytterby annars vet jag inte så mycket, var bara nyfiken hur det ser ut här omkring göteborg m.m

miranda1
0

Just nu är det 2 studenter som gör sitt examarbete hos Göteborgs Miljöförvaltning. Dom undersöker problematiken omkring hemlösa katter och gör en inventering av möjliga lösningar. Vi hjälper dom med att kartlägga dom hemlösa katter som finns i Göteborg, så gott det går.

Dom har hälsat på hos Göteborgs Katthjälp, passade på att dela ut en massa info om TNR inkl en videoband om metoden :). Kommunen har hela tiden varit emot TNR metoden, men med lite hjälp av dessa studenter, som är positiv om metoden och skulle visa bandet för miljökontoret, hoppas jag att dom ändrar sin inställning.

/Miranda

Simson
0

Det låter som hopp för framtiden med den utredningen. TNR skulle vara god hjälp. Även att de tar fram möjligheter till lösningar och även påverkar Miljöförvaltningen. Hoppas det blir till en bättre miljö för alla inom kattvärlden…både arbetande hjälpande människor och katterna i sig.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Alexej
0

Och sedan finns ju Bernt Ekelund i Göteborg som är duktig på att gasa ihjäl hemlösa katter!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

miranda1
0

Landfreak: vad blev det med det på RO årsmötet igentligen? Tycker dom det är okej att han fortsätter vara ordförande för Göteborgs Djurens Vänner?

app.syl
0

Hur ser det ut i övriga göteborg med omnejd, har fått svar om Backa Angered och olofstorp någon som vet mer ?

miranda1
0

Hisings Backa (absoluta nr 1), Bergsjön, Angered, Lövgärdet, Biskopsgården, Västra Frölunda, Hisingen, kortedala, Kungsten, Lundby mm finns det gott om, framförallt förvildade, hemlösa katter. Ja, övarallt ungefär alltså…..

app.syl
0

oki var bara lite nyfiken för man hör ju inget häromkring direkt så

Lena
0

#8 Det är inte så värst här heller egentligen om man säger så…..

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Det kan hända att det är fler söderut. Men i Stockholm med kranskommuner beräknas det finnas 30 000 hemlösa katter. Fast de smyger omkring som osynliga själar så det är inte lätt att upptäcka dem. Som tur är så har vi rätt många katthem, även om det behövs fler eller större hem. Samt så skulle TNR inte skada, så att man kan komma ikapp. För det är inte kul att rädda kissar och så är det fler en vecka senare. Suck.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

app.syl
0

Nej det kan jag förstå att det inte är lätt att upptäcka dom och inte heller att komma ikapp.

Var bara lite nyfiken på hur det ser ut i övriga länet

Jenna-Gun
0

Hur det är i Jämtland kan jag inte svara på. Bor ute på landet. Kommunen har skickat ut en vädjan om att kastrera och sätta halsband på katter som får ute. Hur många som bryr sej vet jag inte.

Jenna

Hawknestgrove
0

Bra kommun du har i alla fall1 Här gör de NADA!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....