Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2171 ggr
bymaruska
6

Djurskyddet Årsstämma!!

Någon klok som kan svara!

Djurskyddet Sverige har sin års stämma här i Norrköping i helgen. Är det bara att slinka in eller måste man vara medlem i Djurskyddet eller går det bra att vara medlem i en förening som har ihop det med djurskyddet.

Det skulle vara så intressant att höra medlemmarnas resonemang inför den nya djurskyddslagen och dess följder.

//M-H

Alexej
3

Ingen aning.

Djurens vänner Göteborg ville inte ens släppa in folk som blev medlemmar under 2011 och hade vakter som skulle "ta bort" oönskad folk.

Kommer du in, berättar gärna:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
3

Det vore ju kanon om du kunde komma med på stämman! Vet dock inte hur det går till - om vem som helst är välkommen. Försöka duger ju i alla fall. Man borde ju var välkommen om man är med i någon av deras medlemsföreningar kan man tycka.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

bymaruska
2

Jag ska traska dit i morgon. Då kommer motionerna och övriga frågor det är då det brukar heta till…..

M-H

Katthemsmatten
2

#3 Hoppas du kan lämna en liten rapport. Det är rätt 'spännande' att få förstahandsinformation om hur den föreningen egentligen fungerar och agerar.

Medarbetare Hittekatter iFokus

brutt
3

Läste på djurskyddets hemsida om årsstämman som denna gången hålls i Norrköping om vad som skulle motioneras och beslutas om. Inklusive ekonomiska rapporterng och beslut.

Vore intressant med en rapportering från stämman.

Lena
1

Hoppas att du kommer in M-H och kan ge oss en liten rapport om hur stämman avlöpte!

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

bymaruska
2

#6 Djurskyddet är väl ingen hemlig sekt…. så det måste väl vara öppet för alla, press och så måste ju vara välkomna. Jag kommer att sitta på åhörar bänk ett par timmar i morgon förhoppningsvis, om jag inte blir portad. Jag kommer att redovisa dagen här.

M-H

Katthemsmatten
0

För årsstämmor i allmänhet ska man vara aktieägare eller medlem. Press ska vara ackrediterad. Det är alltså inte så att vem som helst kan kliva in på ett årsmöte eftersom det inte är en kommunal/landstings/eller statlig angelägenhet och därmed omfattas av offentlighetsprincipen. MEN jag skulle i alla fall försöka, Maruska, om du är ansluten till en föreningen som ligger under Djurskyddet. Som jag uppfattar det är det en paraplyorganisation och jag är inte säker på om man måste ha ett direktmedlemskap för att kunna delta i deras årsstämmor. Detta borde framgå av deras stadgar och dessa borde vara tillgänliga på deras hemsida. (Om de inte har något att dölja vill säga.)

Håller tummarna för att du kommer in och att du sedan kan skriva ned en liten rapport om vad som sades och hur stämningen var på mötet.

bymaruska
0

Det är korrekt hoppas på att mitt medlemskap i Djurskyddet Fiahemmet ska fungera som inträdes biljett ;) vi få se!!

Mari
1

Det borde vara så att om du som medlem i ett djurskydd som är anslutet till Djurskyddet Sverige då även blir medlem i Djurskyddet Sverige, så har jag alltid fattat det :-)

Iofs så blir ju de anslutna djurskydden inbjudna att komma 1 eller flera till stämman för att representera sin förening men det borde ju vara som så att även medlemmar får komma tycker man.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Lena
0

Väntar med spänning på utgången och en eventuell rapport över vad som diskuterades!

Alexej
0
Katthemsmatten
0

Med Owe Sandström i styrelsen finns det chans att det blir fokus på djurens bästa! Owe har en fantastisk erfarenhet av alla slags djur och har dessutom ett enastående kontaktnät över hela världen.

Kan bara gratulera Djurskyddet till detta kloka val!

bymaruska
0

Joo jag var där!! inget märkvärdigt en lugn tillställning. Det mesta finns redovisat på Djurskyddets hemsida och facebook sida.

M-H