Ytterligare en dräktig hona
http://kattforum.se/viewtopic.php?t=102596
Någon som kan ta i denna tjej?
Kopierar detta från KKS gästbok:
Vill bara meddela att folk har börjat ringa KKS angående dräktiga katter.
Vi är i stort behov av stödhem för just dräktiga katter.
I Karslskrona springer det en sköldpaddsfärgad honkatt som är dräktig. Hon springer vid McDonald´s I Karlskrona. Hon riskerar att bli påkörd, (inte lätt att hinna under alla galningar när man har en stor mage)
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jag har som sagt ingen som helst erfarenhet av dräktiga honor o födsel. Samtidigt vet jag inte från dag till dag om jag jobbar eller om det skulle fungera med Thindra då vi bor i en etta med kök. Svårt att hitta ett eget krypin.
//Pia
Det är väl den sköldpaddsfärgade honkatten som Morgan skrev om i en annan tråd tror jag bestämt.
Hoppas det löser sig för henne. Det vimlar av dräktiga honkatter just nu. Är det inte lite tidigt på året för så många högdräktiga kissar?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det låter som den här är svart o vit. Om jag inte läst fel förståss.
//Pia

Nä, den är nog sköldpaddsfärgad verkar det som. Jag vet att det sprang en dräktig hona vid McD förra året. Det är säkert samma. Jag får inte riktigt plats med en dräktig hona och hennes ungar när de väl kommer, annars hade jag tagit in henne direkt. (Har redan tre och bor i en tvåa.) Bor annars bara två km därifrån. Men jag har själv aldrig sett någon katt där. Morgan, hur går det för henne? Är det någon som vet om hon får någon mat?
#3 Det finns en svart och vit också i en annan tråd tror jag. De är många nu som sagt…..
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#0, heh läste i den andra tråden att du skrev att jag skulle starta en ny tråd om denna dräktiga hona, du var dock tydligen snabbare 
#1 Om man känner att man inte har tid eller möjlighet att vara stödhem är det bra att som du gör fundera INNAN man ger sig på att vara stödhem och vi annars får än mer arbete att då behöva byta hem till katten. Att vara stödhem är ju inte bara något som ska vara roligt utan även från ens egna sida ett stort ansvar.
#3 nej, det är inte den svart-vita utan den sköldpaddsfärgade som man även redan den 17/6-06 kunde läsa om i vår ena lokaltidning som finns uppdaterad på KKS mediasida under tidningen Sydöstran och rubriken "Dramatisk ökning av herrelösa katter".
Morgan

Men Morgan, vet du om den får mat och så?
#7, det jag vet är att hon i a f får mat av personalen på en av närliggande arbetsplatser (bara de inte tröttnar…). Ska tydligen vara så pass tam så att man kan klappa henne (som jag uppfattat det).
Morgan
Edit: Lägger in en länk så ni ser i vilken farlig miljö honan kunnat överleva så länge:

Längre ned i tråden på kattforum står det att en svart/vit dräktig hona finns i centrum av Ystad……..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#9 ja det var den jag trodde det handlade om. Men som sagt det dyker upp hela tiden.
Tanken att vara stödhem till någon har funnits ett tag men som sagt så är det så mycket att tänka på. Om det inte fungerar tycker jag så synd om katten som får flytta vidare igen. Som jag jobbar nu är det ca sex h om dagen så det är inte heltid och sedan ä jag ofta hemma. Mindre på dagarna under sommaren när jag åker ut o badar men annars är jag mest hemma. Thinda skulle nog vilja ha en kompis framöver som sällskap men vet inte hur hon fungerar riktigt med andra katter.
Att ta in en dräktig som jag gärna skulle ha gjort känns lite om något går fel vad gör jag då o allt. Har ingen kunskap eller erfarenhet alls. Samtidigt så vet jag ju att så många som hjälper katter där ute som har kunskap och erfarenhet ofta har så många katter att det är svårt för den skull. Hoppas bara att allt löser sig för de små liven, hemskt att de ska bo , födas o leva utomhus bland alla faror.
//Pia

Men finns det verkligen inte en enda Karlskronabo som kan ta hand om henne? Usch, vad jobbigt.

Det låter ju fruktansvärt!! En dräktig liten kattmamma som springer runt där ute! Är det ingen som visat intresse för henne? Tänker även på mamma katt i Ystad. Föder dom ute så lär ju kattungarna aldrig klara sig. 

Kan ju berätta att vägen där honan befinner sig är väldigt trafikerad. Rondeller och allt! Suck. Hjälp!
#13: Det var ju inte så länge sedan de byggde rondellen för all den tunga trafik som stormar fram för att hinna fram till Polenfärjan på Verkö. Lustigt att hon finns kvar i samma område…
Morgan
#14 Knepigt som sagt att honkatten håller till i ett sådant riskfyllt område. Hoppas, hoppas hon får ett stödhem snart!
//Lena

Jag kan inte sluta tänka på henne, känner mig helt maktlös.

Har en bekant som säger så här:
Han säger: Hon letar upp nåt ställe om hon inte redan har det
Jag säger: Jo, men hon ska väl ha mat?
Han säger: Det fixar hon det med, möss finns det gott om överallt, eländiga skadedjur.
Snälla, hur tänker folk egentligen? Jag bara orkar inte!!!

Hur har det gått med mammakatt?

Ja, det undrar jag också! Morgan, har du koll på läget?
#19 Finns stödhem i Stockholm till honan som dock inte synts på ett par dagar, vi lämnat transportbur så de tar in henne eftersom hon är tam och personalen är de som känner henne. Måste dock vara framme senast fredag så vi kan hjälpa donnan (med småttisar i magen) till sitt Stödhem, annars förändras situationen drastiskt vilket vi dock är vana vid…
Morgan

Usch då, hoppas verkligen de får tag i henne. Är orolig.
#20 Vad nervöst! Hoppas för allt smör i Småland att hon låter sig infångas i tid.
//Lena
Kolla här, lite glada nyheter från SKD, kopierat:
Dags för en uppdatering!
Den dräktiga katten vid McDonald´s ska flytta till ett stödhem.
Kattfamiljen har det också löst sig för.
Honkatten i Ystad har det också löst sig för.
Katten i Nyteboda har det löst sig för.
Vad skönt !!!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#24 Vicken härlig bild, det ser ut som hon dansar disko………
#43 Gällande honan vid Mcdonalds har den varit försvunnen några dagar, bara hon inte redan fött sina ungar. Honan ska dock inte till något stödhem uten eftersom det är så långt till stödhemmet har vi kommit fram till att Maritha och Sonny på Katthemmet Kompis tar in henne den dagen hon förhoppningsvis visar sig. I s f kommer hon även överlåtas till Katthemmet Kompis och att familjen förmedlas genom dem. Bara det inte drar ut på tiden…
Morgan

Tack för dessa härliga nyheter. Jag behövde verkligen lite goda nyheter. Hoppas bara mammakatt vid Mcdonalds hittas. Kommer sova oroligt tills dess.

Hoppas bara att personalen eller den personen som har sett henne, försöker engagera sig i att fånga in henne så snart som möjligt, tiden börjar rinna i väg. Hoppas att hon är välbehållen. Håller alla tummar i världen för att det går bra! Tänker på tjejen!
#26 Oj vad bra att Katthemmet Kompis står beredda att ta in henne. Nu får vi hoppas som sagt att hon visar sig snart igen och låter sig infångas. Håller tummarna stenhårt.
//Lena
Om hon inte synts till på ett par dagar finns ju risken att hon redan fött ungarna…kanske de kan leta i skrymslen och vrår? Det fick vi göra i somras…för att fånga in Missan Skygg och hennes bäbisar. Jag håller tummar och tår och tassar för att hon ska visa sig snart…
Helen

Jag undrar om honan vid Mcdonalds har fångats in än?

#31 Nej, hon är inte infångad. Tyvärr. Verkar inte som att Shell-personalen har sett henne på över en vecka. I går var jag och frågade i affärer runt omkring och de hade minnen av att de hade sett en katt smyga omkring där. I dag ska jag ringa Shell. Honan har visst gått där i ungefär 1,5 år….förstår inte varför hon inte har fångats in tidigare…Denna gången får vi hålla tummarna för att hon blir det.

#32 Stackars katt :(
Hoppas verkligen hon blir upphittad. Tänk om hunnit föda ute? :( Ryser..

#32 Stackars katt :(
Hoppas verkligen hon blir upphittad. Håller tummar.
Tänk om hon hunnit föda ute? :( Ryser..

Någon som vet hur det gått mammakatt?

Katten matas av personalen på Shell och jag har frågar runt i affärerna i området. Cykelaffären hade sett henne flera ggr. Men nu var det dock ett tag sedan. I går gick jag in på Shell och bad dem att sätta upp lappar, i hopp om att någon har sett henne. Personalen på Shell har dock inte sett henne på snart 2 veckor! Jobbigt!
O nej!
Varför bad de inte om hjälp i tid, om hon nu var? dräktig?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ja det var inte alls kul. :(

Landfreak59; Ja du, det är en mkt bra fråga! Honan har ju visst gått där i över ett år! Jag hoppas att det händer något snart.
#36 Usch vad jobbigt! Hon har antagligen fått ungarna nu! :(
//Lena

Förmodligen, Lena.

Hur har det gått? Någon som vet nåt mer?

Jag har lämnat lappar, där vi undrar om någon har sett katten, på Shell och de skulle sätta upp dom. Jag har inte hört mera. Förmodligen har hon inte visat sig för dem. Tyvärr.
#43 Undrar vart hon blivit av?
//Lena

Lena; Det undrar jag också. Förmodligen har hon lagt sina ungar någonstans. Eller så har hon kanske har blivit påkörd?

Tack för uppdateringen Engla. Tänker mycket på denna katt och vad som hänt henne. Ovissheten gör så ont i hjärtat. 

modell_flickan: Jag gör också det. Gjorde det redan för 1 år sedan då det stod om henne i tidningen.

#47..oj…arma misse har hon gått ute så länge…nu idag kom jag att tänka på henne och hennes ev. ungar igen sen tråden blev upputtad…man undrar så hur det är fatt..orolig blir man allt i och med att hon inte synts till..i och för sig så brukar ju mammorna ligga gömda hos ungarna..men för att få mat så måste dom ju titta fram lite då och då¨..
Sidentass

# 48 Ja, det är ju det som är så konstigt. Hon borde ju söka sig fram när hon blir hungrig. Eller så får hon mat på annat håll?

Honan har nu visat sig igen!! Hon som har kontakt med Shell ska kolla upp läget, honan har tydligen visats sig längre bort, på Stadsträdgården…Håll tummarna nu!!
Håller dem allt jag kan.

Jaa!! Håller tummar så hårt jag kan!!

Jaaaaaaa!!!! Vi håller hårt i både tummar och tassar för att hon skall få komma in i värmen……………….

#54 Sicken söt tass. :)

Är detta samma katt som var vid Mc Donald förra året oxå? Hon hade ju ungar då oxå hörde jag från ungdomar som brukar käka där. Hur har det gått för ungarna som hon måste ha fått nu tro? Hon har nu då sprungit över vägen och är vid Stadsträdgården. Ett under att hon överlevt! Jag håller tummarna!
Håller också tummarna för att det ska lösa sig för honan till slut.
//Lena

# 56 Ja, det är förmodligen samma katt. Hon var visst smal nu, så hon borde ju ha fått sina ungar. Har dock inte hört nåt mer från tjejen som skulle höra med dem på Stadsträdgården. Ja, det är verkligen ett under att hon har överlevt, kanske har hon fått mat av de S-gården?
#58 Fick mail från en KKS-aktiv om att honan tydligen håller till på annan plats i närheten. Kontakta Agneta så får du mer information, du har ju fått telefonnummer av mig sedan tidigare men jag kommer att PM:a dig det för säkerhets skull. Agneta har även hämtat en fälla.
Morgan som saknar Internet utan skriver från annan dator.

Jepp, jag vet, Morgan. Agneta har ringt. Kattmamman har fyra små ungar! Håll tummarna för ett infångande nu.

Håller fortfarande tummarna! Fyra små oxå. Hoppas allt går bra nu…….

Kattmamman och hennes ungar kommer att fångas in så fort som möjligt. Sedan bär det av till Katthemmet Kompis där de kommer att bli riktigt bortskämda!

¤Hoppas¤

Åååååååhh. hoppas verkligen att hon fort som sjutton kommer in och får hjälp med sina småttingar och slipper lämna dom för att jaga mat samt att hon så smånigom blir kastrerad och slipper få fler kullar………………… Nu räcker det!

Till alla som hjälper till med hennes infångande….

Putt

Hur har det gått?

Vi har varit där idag igen, men inga katter har synts till. De hade däremot ätit upp maten. Arbetarna hade sett dem i morse, hela familjen. Ska dit i morgon igen.

Håller tummarna för att de fångas in.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars