"min" kolonis öde avgörs ikväll!!
pratade med några som skulle till hyresgästföreningens möte nu idag. det ska pratas om det stora kattproblemet och om det ska bli någon infångning eller inte. de lovade att säga till de ansvariga på mötet om att jag och KKS försöker hjälpa till så gått det går, så efter ikväll vet jag hur m"mina" katters framtid kommer se ut :-(
Vi snackar alltsaå om 30talet katter oi området och i skogarna, skygga, halvskygga, dräktiga och hanar. senast förra veckan hade en arbetskollega sett två honor bli påsatta i backen, och en påkörd katt hade sprungit vinglandes in i skogen (ingen sett honom sen dess) och ett par fick ta loss en konservburk från en katts huvud.
jag förstår människors frustation. de kan inte låta sina barn leka i sandlådorna längre, katterna e så desperata attd e springer in i alla bottenlägenheter de kan, och dynor blir nedkissade om nätterna o blommorna i rabatterna blir söndertuggade..
en morgon hade ordförande i HGF gått ut i backen i skogen, och på murarna hade hon räknat 21 katter :shock: och hon mötte fler ju längrew in i skogen hon gick. det finns alltså många fler katter än jag tidigare trott, som inte visar sig!
jag HOPPAS de fattar ett bra beslut ikväll, jag tipsade om TNR-metoden bl.a och sa att allt kan ju inte gå över en natt, vi måste få lite tid på oss.
Vad förståndig du är Naqita !
Jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir möjligt att få hjälpa katter där på något vettigt sätt i stället för med avskjutning.

Men inte bara katterna som väl är problemet, problemet är ju att vissa inte heller tar hand om katterna, väl? Tänk om allt fler bostadsföreningar hade krävt att de som flyttade in stod det i kontraktet att ens katter skulle eller måste kastreras.
Håller med problemet är inte katterna problemet är människor.
jag kan inte se några inlägg..dumma dumma idiotdator:(
åh,nu när jag skriver ser jag inläggen..knas
de ska tydligen diskutera om det ska bli utekattsförbud här i hela området, och att alla katter måste vara märkta och kastrerade annars fångar de in dom. Vet inte så mkt mer, ska bli intressant o höra vad de kommit fram till senare ikväll.

#6 Hoppas på det bästa, för katternas skull.

Håller tummarna för "dina" katter. Hoppas att de är förståndiga på mötet. Om det blir TNR så kan några ta hand och mata dem efter det. Gärna på ett område som inte är nära sandlådor och bostäder op samma sätt som idag. Otroligt att kolonin är så stor. Varför blir jag förvånad, egentligen. Som sagt, katter ynglar av sig. Tänker på dem och dig. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
*skriver igen för o se*
#0 Hoppas också på det bästa för Othellos släktingar och vänner. Kan du inte skriva ut informationen om TNR metoden och ge dem? Om människor inte får klart för sig hur det fugnerar med TNR brukar de ju förkasta den utan att ge det en chans. Men det skulle vara kanon i det området. De flesta problemen skulle upphöra när katterna blev kastrerade, man får stopp på förökningen och kan jobba långsiktigt på att hitta hem åt dem. Detta parallellt med krav på hyresgästernas katthållning skulle kunna göra en skillnad.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Håller tummarna för att det blir ett vettigt beslut som gagnar katterna!!
Sidentass
*skriver* e nog jobbets data de e fel på=/
pjuh,ingen avlivning …..ÄN MEN katterns ska in på något vis. HGF skulle kontakta djurskyddsinspektören samt hälsovårdsnämnden för att se vad som kunde göras, och be dom besöka det alkoholistpar som har uppåt ett 20tal katter lösspringande(endast de vuxna får komma in och katterna har många vilda kullar efter sig i skogarna) min vän sa att jag gärna ville veta hur det går, och hjälpa till så gått jag kunde. Hon nämnde även kattkommando syd. Även om inte alla kan räddas, måste ju iaf några kunna slippa somna in vaktmästarna hade försökt ha en kattfälla ute en natt men den blev totalförstörd mina små kissekatter, jag känner ju så mkt för dom
#13 Skönt att det inte ligger något omedelbarr avlivningshot över kissarna. Bra om allehanda åtgärder vidtas. Det verkar ju som källan till mycket av problemen finns hos just alkoholistparet. Där borde ju djurskyddsinspektören och hyrsvärden kunna göra något.
Vi får hoppas på det bästa! Försök ge dem information om TNR metoden. Här har du artikeln om TNR där det även finns länker till mer information: TNR-metoden
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Var finns denna kolonin ?
i ronneby,blekinge
oki lite långt bort för mig att kunna hjälpa till
nae stödhem behövs ju akut, så GBG borde gå att ordna..! sedan behövs det alltid pengar till mat, avmaskningsmedel osv och höra sig för bland vänner o bekanta om ngn kan rädda..en hona har stödhem som väntar, men inga andra tyvärr