Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 550 ggr
Naquita
0

lyckades fota gamle kattherren!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

titta, jag lyckades äntligen fånga den gamle tilltufsade herren på bild.

(han ser gammal o tilltufsad ut iaf, men han behöver ju inte vara det egentligen) han är iaf en av de vuxna i "min" koloni.

Naquita
0
Naquita
0
anebit
0

Åh!  Tänk om han fick ligga i en mjuk och gosig säng..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Naquita
0

ngn dag när jag hinner kommer jag skriva en artikel om just "min" koloni. änsålänge har jag lyckats fånga in o omplacera 7 kattungar och 2 dräktiga honor(varav en endast 7 månader gammal o dräktigheten upptäcktes under kastrering) och en hona har stödhem som väntar när damen kan fångas in.

på bild Nadya som har stödhem väntande.

Naquita
0

o en av de små som satt ute på en altan hos min granne o tryckte.

Naquita
0
Naquita
0

syskon nr 3 som upptäktes några dgr senare

Naquita
0

den 1 maj födde dräktiga honan 4 kattungar i sitt stödhem. iaf en kull som slapp födas ute!

anebit
0

Har du nån som hjälper dig att fånga in dom eller är du helt själv?

Naquita
0

jag står för allt själv inklusive mat. katterna ligger på KKS katterpåkö-sida men där finns så många  tamare katter som går föreLedsen

bara de sneaste dagarna har nya katter dykt upp som jag inte vet om de är från kolonin o vågar sig fram p.g.a matehn och att de nu känner igen min lukt lr om de e ngn som faktiskt äger dom=/

men de jag vet är hemlösa är bl.a en svart hane, den bruntabbyvita hanen, en bruntabbyvit ungkatt, en svartvit ungkatt, svart-vit vuxen, svart hona(försvunnen),Nadya, bruntabby skygg hona, svartsköldpadd mkt skygg hona, bruntigré och vit hane. funderar på om jag glömt ngn=/

vanessa
0

Åh, den gubben gillade jag. En katt som direkt får en plats i mitt hjärta. Inte för att det hjälper honom, men ändå. Sedan så är alla andra supersöta som du plåtat. Skönt att en av honorna fick sina ungar inne så de slipper livet där ute.

Vilken katthjältinna du är. Du lägger så mycket energi och pengar på dessa katter. Massa kramar till dig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

anebit
0

Det skulle behövas en akutgrupp som fångade alla.  Typ som i Husby.  Så att alla kom in. Konstigt att det finns 9 miljoner människor i Sverige och sen är det alltid bara en liten grupp som engagerar sig.

.

Lena
0

Vad söt han är kattfarbrorn! Dessa äldre kattherrar är det något speciellt med.

Vilka stora ögon kattungarna har! Och vilket jättefint jobb du gör Naquita. Som Anebit skriver är det underligt att det bara är ett fåtal som engagerar sig för nödställda katter.

Tror du att Othello är släkt med någon av dessa kissar? Han artar sig så bra här föresten och sambon säger att han ska stanna permanent. (Vi är nog inget vidare som jourhem). Othello är enorm på att hoppa vi bara gapar när han lyckas hoppa upp på dörrkarmen utan vidare. Han är ju fortfarande en ganska liten kisse.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

karins
0

Vad duktig du är Naquita!

Naquita
0

Ja othello e släkt med de flesta i kolonin på ett lr annat sätt. Jag vet inte vem som var mamma till de 3 små, men det är inte omöjlgit att det är Othellos kullsyskon då de är i samma ålder. jag tror det är mkt inavel, därav de små storlekarna på ungarna i de senaste kullarnaLedsen

även 2 tigrerade ungar fångades in förra sommaren, de var halvtama

Naquita
0

o snyggingen Pontus som jag tog in vid 4 månaders ålder han satt utanför i buskarna o skrek.. bror till de 2 bruntabbyvita o bruntabby ungkatterna som fortfarande springer ute o har blviit skyggaGråter

Naquita
0

han hann bli hela 9 månader innan han fick nytt permanent hem. underbar katt som skulle vra md öerallt. helst när jag duschade, vatten var det roligaste han visste;)

anebit
0

#13   Hi hi hi , Lena det förstod vi från första början att Othello stannar hos er.Kyss

Det är nog inte värt att du tar några jourkissar då är du snart en kattsammlareFlörtSkrattande   (fniss)

Naquita
0

katterna har ett avlivningshot över sig, men jag har pratat med vaktmästarna o änsålänge kommer inget hända. men blir det för mkt klagomål o för mkt katter kommer de fångas in o skjutas. men de har LOVAT att kontakta mig eller KKS om och när de tar ett sådant beslut.

de sa att det inte bara gäller "vildkatterna" utan de katter i området som ej är märkta=/

jag försökte räkna alla katterna en dag, både grannars och "mina" oh kom vöer 40taletFörvånad

Naquita
0

hihi Lena då, skönt att han får stanna hos er.. han e underbar o gjorde stora framsteg redan här=)

anebit
0

#19  Men herregud va katter ni har där nere!

Här ser man nästan aldrig nån katt.   Bara nån enstaka.

Några kolonier har jag aldrig sett. Fast det finns det säkert.

Synd att jag inte bor där du bor,  då skulle jag hjälpa dig.

Tanken är i alla fall god även om du inte blir hjälpt av den.

Naquita
0

3 i gänget(bruntabbyn har halsband som jag satt på henne för att jag skulle se om ngn hörde av sig til mig,men nej då:(

Lena
0

#15 Inavel kan förklara att Othello är en sådan minikatt. Vi ska gå till veterinären den 12/6 så får vi se hur han bedömmer det hela. Ålder, kastrering och om Othello behöver något annat.

Nej det där med jourhem får vi lägga på hyllan förstår jag nu. Jag är nog mera hårdhudad än sambon, för jag har placerat om hittisar förut. Men det är Koert som spenderar mest tid med katterna och som lägger ned jobb på dem. Vi kommer att bli en stor kattfamilj eftersom vi ska ha Tristans bröder också. Men sedan får det bli stopp. Får stödja Hittisar på annat sätt.

Tur att vi köpt ett enormt stor gamalt hus.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MorganP
0

#4 Den artikeln kommer bli intressant att läsa om, hoppas du hinner ta dig tid till det Skrattande

Naquita
0

pratade med några som skulle till hyresgästföreningens möte nu idag. det ska pratas om det stora kattproblemet och om det ska bli någon infångning eller inte. de lovade att säga till de ansvariga på mötet om att jag och KKS försöker hjälpa till så gått det går, så efter ikväll vet jag hur m"mina" katters framtid kommer se ut :-(

Vi snackar alltsaå om 30talet katter oi området och i skogarna, skygga, halvskygga, dräktiga och hanar. senast förra veckan hade en arbetskollega sett två honor bli påsatta i backen, och en påkörd katt hade sprungit vinglandes in i skogen (ingen sett honom sen dess) och ett par fick ta loss en konservburk från en katts huvud.

jag förstår människors frustation. de kan inte låta sina barn leka i sandlådorna längre, katterna e så desperata attd e springer in i alla bottenlägenheter de kan, och dynor blir nedkissade om nätterna o blommorna i rabatterna blir söndertuggade..
en morgon hade ordförande i HGF gått ut i backen i skogen, och på murarna hade hon räknat 21 katter :shock:  och hon mötte fler ju längrew in i skogen hon gick. det finns alltså många fler katter än jag tidigare trott, som inte visar sig!

jag HOPPAS de fattar ett bra beslut ikväll, jag tipsade om TNR-metoden bl.a och sa att allt kan ju inte gå över en natt, vi måste få lite tid på oss.

Lena
0

Håller tummarna så det knakar att det hela leder till kloka beslut.

//Lena

Naquita
0
modellflickan
0

Vilken söt liten farbror. Naquita du ska ha eloge för allt du gör!

Naquita
0
Naquita
0

om ni undrar måste jag göra ett inlägg föratt överhuvudtaget se va andra skrivit, knasdata på jobbet=/

Naquita
0

pjuh,ingen avlivning …..ÄN
MEN katterns ska in på något vis. HGF skulle kontakta djurskyddsinspektören samt hälsovårdsnämnden för att se vad som kunde göras, och be dom besöka det alkoholistpar som har uppåt ett 20tal katter lösspringande(endast de vuxna får komma in och katterna har många vilda kullar efter sig i skogarna)

min vän sa att jag gärna ville veta hur det går, och hjälpa till så gått jag kunde. Hon nämnde även kattkommando syd.

Även om inte alla kan räddas, måste ju iaf några kunna slippa somna in Sad

vaktmästarna hade försökt ha en kattfälla ute en natt men den blev totalförstörd Confused

mina små kissekatter, jag känner ju så mkt för dom Sad