*LÅST* Hjälp, 2 katter behöver akut nytt hem!
Hittade detta inlägg
"Finns det nån som vill ha 2 katter. Den ena en 5-årig okastrerad svart bondkatt (hona) och en 11-årig kastrerad norsk skogskatt. Dom går inte ihop med min andra katt så måste bli av med dom snabbt annars får jag avliva dom."
Jag vet inget om dem och vill inte bomba ägaren med frågor som "vad har du själv gjort?" osv då jag bara tror h*n kommer dra öronen åt sig och det hjälper inte katterna.
Dem finns i närheten av Köping, någon som känner att dem kan ställa upp och hjälpa och antingen själv ta dem eller hitta tillfälligt hem? Så får ni kontackt uppgifter till ägaren.
Jag kan erbjuda att tillfälligt låta dem bo i ett av mina rum men kan inte ha dem permanent/länge då det blir för trångt, + att kattern jag redan har är fortfarande inte helt hemma är så vill ju helst inte krångla till det för honom…
Hota inte med avlivning när du försöker bli av med katter, det får potentiella köpare att dra öronen åt sig..
minavitas.wix.com/kennel
#1 Det är inte hon som hotar avliva katterna…
Nej det är bara jag som inte kan läsa tydligen.. *Dumma dyslexi* 
Nu går jag tyst härifrån innan nån annan groda kommer ut ur min mun… 
Ska kolla om jag kan hitta nån som vill ha en vuxen katt, bor inte långt från köping
minavitas.wix.com/kennel
Här inne är det hemlösa katter som gäller och inte katter som har en idiot till ägare 
Var någonstans hittar man det inlägget?
#4 jag trodde man vill jobba för kattens värde?
Men en katt dem dålig ägare är visst mindre värd än en katt med än en ännu sämre ägare. Kanske ska tipsa henne om att kasta ut dem istället för avlivning så kanske dem får ett högre värde?¨
#5 inte på i.fokus eller någon seriös kattsida ;)
#6 Vad tror du många av oss gör här inne om inte sliter för de HEMLÖSA katternas värde. Vi har husen fulla av hemlösingar och tycker att det är så jävla fegt att avlivningshota katter man en gång i tiden tog på sig ansvaret för.
Lägg inlägget på andra kattforum istället.
Rafflan, hör om du kan vara jourhem på Livbojen då?
#7 så bara för att hon inte är så hemsk och kastar ut katterna utan avlivar dem isället förtjänar dem inte att försöka rädda på samma sätt som en hemlös?
Måste man vara halvt ihjäl svulten och döende för att ha nåt värde hos er som jobbar med hemlösa katter? Är inte nåt som endel säger, att dem vill rädda alla katter?
Att ni sitter med massor är ingen nyhet, att det finns massor med hemlösa är ingen nyhet, men vad har det med saken att 2 friska katter ska avlivas i onödan?
Jag trodde denna sida var bäst för här finns flest människor som är vana vid att rädda och hjälpa oönskade katter.
#8 jo men vet att som jourhem får man vara beredd att ha katterna ganska länge, det kommer inte funka någe bra…
Så här står det "om sajten" här på Hittekatter iFokus:
Vill förtydliga att Hittekatter iFokus inte är en omplaceringssajt för kattägare som vill omplacera sin/sina katter. Vi kan ge goda råd vad man bör tänka på i liknande situationer, men vi bedriver inte någon omplaceringsverksamhet för katter som redan har ett hem. Avlivningshot är inte tillåtna, inlägg där sådant förekommer kommer att tas bort.
Har du en katt som du behöver omplacera hänvisas du till iFokussajterna Djurannonser iFokus eller Omplacering iFokus. Gäller även de föreningar eller privatpersoner som hjälper andra kattägare att omplacera sina katter.
Låser nu denna tråd! Hänvisar samtidigt till en bra artikel som handlar om den här frågan: Vem ska omplacera?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"