Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 2606 ggr
Vinterdag
0

Åseda: Ska avlivas

Nu är avlivningsstyrelsen i farten igen! Hjälp behövs!

http://www.smp.se/nyheter/uppvidinge/21-katter-ska-avlivas%283251591%29.gm

[eskils]
0

Puttar upp detta akuta ärende.

Åseda ligger tydligen ungefär mellan Vetlanda och Växjö. Någon smålänning i närheten som kan göra en insats för katterna?

lillmymlan
1

Så trött jag bli och så långt ifrån man bor och hela tiden kan man inte göra ett skit, förutom att bli arg och gråta för katternas skull Gråter

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
0

Instämmer man blir både trött och ledsen över alla dessa stackare katter som lever på avlivningens rand hela tiden. Alltid samma lösning när Lst omhändertar katter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[ammyvendela]
6

Jag bor i Värnamo! Skulle kunna tänka mig att rädda en katt.

Lena
0

#4 Det vore ju kanonbra!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
4

#4 TOPPEN!!!! eftersom det inte ännu finns någon som tagit sig an fallet från kattvärden..så ring till länsstyrelsen elr reportern som skrev artiklen för att få veta hur du gör o vem du ska kontakta.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[ammyvendela]
2

#5 #6 Har nu mailat dem på uppvidinge.red@smp.se och nämnt att jag är intresserad och kan hjälpa till med den tråkiga situationen, att jag är villig att ta hand om en katt :) Hoppas nu de svarar mig innan de är försent!

[eskils]
0

#7 Jättebra!

Jag skulle nog också rekommendera att du ringer direkt till polisen imorgon bitti och tala om att du vill rädda en av katterna.