Katt upphittad Mölndal
Tam och kelig katt i Mölndal vill hitta hem. Gråspräcklig, antagligen tigrerad (jag har inte sett den själv) med vita tecken. Upphittaren tror att det är en hane.

Kolla runt på annonser och åk till djurkliniken i Mölndal i morgon för chip och märk-koll.
Sätt upp lappar i affärerna och i husen runt omkring.
Kan upphittaren behålla katten tillsvidare?. Polisanmäler ni och inte gör anspråk på "godset" som det så vackert heter kommer katten att lämnas till Djurskyddsföreningen i Mölnlycke. Sedan beror det på kattens status och om man anser att katten är omplaceringsbar om den får ett fortsatt liv.
Djurskyddsföreningen tar inte emot något privat längre utan bara genom polisen.
Finns det bild?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Vi vill se bild.
Ev har katten inga vita tecken. Det finns inte möjlighet för upphittaren att ta någon bild. Om någon saknar en tigrerad katt i eller kring Mölndal så skicka en bild till mig så kan jag se till att upphittaren får den och kan jämföra.
Har upphittaren tagit in katten?
Katten har enligt den info jag har fått tagits in av en tredje part.
Har katten fått permanent hem eller kan Västerkatten på något sätt hjälpa till?
Tack för din omtanke! Jag har förhört mig så långt jag kunnat och det verkar som att katten har fått ett hem. Förhoppningsvis blir jag kontaktad om katten skulle hamna i en utsatt situation igen.
Tjena jag har en hankatt som sprungit bort…blå ögon och "silvertigre" svart randig svans… kan de möjligen vara han?
Hur längesen var det? Jag vill minnas att katten hade gula ögon, men jag ska fråga när jag träffar upphittaren nästa gång. Jag vet inte när det blir dock tyvärr. Skicka gärna en bild som jag kan visa.