Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1724 ggr
Nilla
0

Kattkoloni i Tomelilla.

Har precis köpt begagnad bil och däcken var riktigt usla. Säljaren lovade mig "nya" däck som skulle införskaffas på skroten - bilförsäljaren och jag samåkte alltså ut till skroten i Tomelilla nu eftermiddag. På väg hem därifrån, sprang flera katter över grusvägen. Mina ögon höll på att ploppa ur skallen…under träden vid vägen satt hur många katter som helst! Jag blev alldeles bestört och utropade: -herregud, så många katter! Neeeej!

Han sa att det var ca ett trettiotal, men att det tidigare varit ca hundra stycken. En gubbe som dött och lämnat dem efter sig. Någon tant kommer tydligen en gång i veckan med mat och killen på skroten matar.

Är det någon från Tomelilla som känner till dessa stackars katter? Nu kan jag inte sova i natt…Rynkar på näsan

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Roslyn
1

Puttar för angelägen hjälp i Tomelilla. KKS kanske känner till ärendet?

Roslyn
0

Undrar hur andra människor blundar när de ser något sådant. Måste ju vara massor av folk som sett dem.

Marika Norrman
0

jag har inte sett.. vart då i tomelilla??

Från Marika och hennes bästa vänner =)

Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.

Lena
0

Oj då det var inget vidare!

Ett sådant ärende borde ju inte ha gått spårlöst förbi kan man tycka. Killen som matar skulle behöva få hjälp med kastrering och sedan att jobba för en mer varaktig lösning. Undrar vad som hänt med de andra 70?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Nilla
1

Killen som matar har nog inget intresse för katterna. Jag hörde direkt deras inställning. Säljaren hade själv katt, som fick kull efter kull. Jag höll en föreläsning om vikten av att kastrera sin katt, men fick inget gehör. De ser inte djuren som vi gör.

#3 Vid skroten i Tomelilla. Precis vid infartsvägen under träden. Antar att de också håller till inne på området.

Marika Norrman
0

Okej, vet inte var skroten ligger.. Får väl ta reda på det.. Stackars djur.

Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.

Marika Norrman
0

Okej, vet inte var skroten ligger.. Får väl ta reda på det.. Stackars djur.

Nilla
0

Jag kan inte ge vägbeskrivning tyvärr, men titta på eniro. Det låg långt ute i "bushen". (säger stadsbon)

Lena
0

#5 Det låter ju inte så bra! Fast att han överhuvudtaget matar tyder väl på någon form av engagemang. Är väl ingen katthatare i alla fall. Vi får hoppas att något av det du sa gick in i alla fall.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Marika Norrman
3

Min man visste var det var. Ska åka dit och kolla!

[eskils]
0

Usch vilken chock du måtte ha fått!

Hoppas några kringboende kattvänner kan hjälpas åt att få katterna vaccinerade och kastrerade innan de blir dubbelt så många! Verkar ju vara läge för TNR här, med en matare redan på plats.

Nilla
1

Ja, TNR vore nog modellen, men de måste ju ha tak över huvudet också. Rynkar på näsan

Nilla
0

#10 Har du varit ute och kollat? Jag har mailat Katthjälpen och även skrivit på deras facebooksida.

Marika Norrman
0

#13 ja vi körde bort för att se vart skroten låg, men jag fattade inte riktigt vart katterna skulle hålla hus.. och vi hade lite bråttom så jag kunde inte gå runt och leta.