Strömsund - Akut hjälp behövs !
Jag vet att det är många kissar härinne som det söks hjälp för och tyvärr finns det alldeles för många som behöver all hjälp dom kan få.Vet också att det finns många kattänglar härinne som ställer upp och hjälper dom små liven.
Här kommer ytterligare ett rop på hjälp !!!
I strömsund,c:a 17 mil till Östersund finns en kvinna som har halvskygga katter som sökt skydd under henens hus. Det ska vara sju vuxna och två kattungar som behöver komma därifrån fortast möjligt för tiden är knapp för dem att kunna leva vidare då kvinnan fått info om att dom ska komma dit och skjuta dem. Förut hade kvinnan tagit in några katter i sitt hus och då kom dom dit och avlivade dem. Vad jag förstod så fanns veterinär med och dom avlivades direkt.Kvinnan ville behålla dem men enligt henne så brydde dom sig inte om det.
Här behövs någon som kan hjälpa henne fånga in dem.Ta dem till veterinär och kastrera dem. ´´Penninginsamlling `` samt nån som kan transportera och någon som kan ta emot dem. Hoppas det finns någon där på orten som kan hjälpa till med detta ? Kanske något katthem som kan hjälpa till ??
Jag har inte fått några kort på dem men dom ska vara långhåriga.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Puttar från Stockholm. Man blir så ledsen över hur lst beter sig.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Ja det är bedrövligt med djurskyddet i det här landet. Det enda de gör är att ta död på katterna. :( Om nu det kan kallas skydd?
Hoppas vi har några Jämtlänningar på sajten som kan hjälpa till.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Puttar upp !!!
Debattia
facebook då?
Puttar upp.
Du kanske kan skriva Strömsund i rubriken, så jämtlänningarna härinne hittar tråden.
Kan någon hjälpa mig skriva Strömsund i rubriken ?
Debattia
Putttar !
Debattia
Puttar!
Finns här någon som kan skriva in Strömsund i själva rubriken.. Tackar på förhand..
Debattia
putt
Jättebra att du kopierar det !
Debattia
Puttar !
Debattia
Puttar !
Debattia
Puttar upp för hjälp saknas. Finns det ingen här inne som bor i närheten av dessa platser ???
Debattia
Puttar upp,hoppas på hjälp !!!!
Debattia
Undrar om någon bor inom detta området och kan hjälpa till med dessa kissar ?
Debattia
Jag har inte hört något om att dessa fått hjälp så jag puttar upp tråden !
Debattia
Det verkar tyvärr tunnsått med Jämtlänningar bland våra medlemmar. Skriv gärna även inne på FB (Hittekatter i Sverige och Kattgruppen)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
okey !!
Debattia
hur har edet gått?
Tror nog att jag och Annunaki är de enda som är i "närheten" bortsett från De-battia tyvärr.
Är katterna tama någon av dem?
Har någon hört med kattklubben i Jämtland? Jämt-katten heter den va?