Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 445 ggr
Erika91
0

Hunden med två ben

Kolla in artikeln:

www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1078738,0.html

Jag vet inte vad jag ska säga..det kan väl inte vara bra för en hund att leva så, bara på två ben? Den borde ju få ryggproblem eftersom hundar är gjorda att gå på alla fyra.. Alla djur ska ju få en chans men frågan är, är det inte bättre att låta hunden somna in? För dens bästa, vad tycker ni?
Och hon var den enda hunden som överlevde vad hände med de andra, det fick man intre reda på… :/

Alexej
0

Saker finns…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Debattia
0

Svårt att säga. Tänker att handikappade människor har ju ändå innehållsrika liv och är jätteduktiga på att klara sig själva. En hund måste väl ändå vara mer utsatt. Han kan väl  inte lukta? Dom brukar ju alltid vilja lukta innan de gör sina behov. Inte leka ,  inte försvara sig. Hur gör han i matsituationerna ?när han är glad, o.s.v.?????

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

JosephineF
0

För det första så är det väldigt mycket en tik ;)

Sedan tycker jag att det är förskräckligt att man kan utsätta ett djur för detta. Hennes bakställ måtte slitas vansinnigt hårt. Jag har då aldrig sett en människa (i ett välfärdsland som denna stackars hund kommer ifrån) behöva hoppa runt på ett ben om det andra saknas. Det måste finnas någon slags protes för att hunden ska kunna använda sitt bakställ på rätt sätt. Fasansfullt!Och blä på Aftonbladet som ser nyhetsvärde i sånt här..

Hawknestgrove
0

Nääääää….. I detta fall anser i alla fall jag, att det hade varit bättre att hunden hade fått somna in…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

karins
0

Stackars hund…….

app.syl
0

Jag håller med tycker att han skull få somna in

Leonis
0

Klart djurplågeri att låta en defekt hund leva, hade varit bättre den fått strosa runt bland vänner i himlen.

Alexej
0

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Stackars vovven…nej..jag hade nog valt att låta hunden få somna in..

anebit
0

Den här bilden har jag sett förut….

Stackars hund!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna