Katten som kunde ha varit hemlös..
Jag har förut skrivit om en av dem katter som farmor har gett bort till en i släkten.. hans "ägare" flyttade till stan och jag var rädd att katten som farmor gett till honom skulel vara hemlös men det är han inte som tur är :) Han bor nu hos förra "ägarens" granne :) Och där trivs han jättebra :D Men dessvärre inte kastrerad och få han som äger missen att kastrera honom är säkert omöjligt :/ Känner honom inte ens..
Hej !
Kan du inte försöka bekanta dig lite med ägaren ? Säga att du känner kissen och vill hälsa på den ? Ta det lite försiktigt.Kanske berätta om den här hemsidan ???
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
JA, ta den mjuka vägen….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Det kan ju förstås men det skulle bli lite svårt :/
Att bara ringa upp utan vidare och säga att jag vill hälsa på den katten..Men jag skulle ju vilja hälsa på honom så det skulle va värt ett försök :)
Men någon som kan ge mig tips hur jag ska gå till väga?
Bara ringa och presentera mig och säga att jag vet och har kännt katten och gärna vill hälsa på?
Så blir väl bra?
Ja ta med dig lite kattgodis och eller en liten leksak. Säga att du känner katten och vill hålla kontakten….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Men eftersom jag inte känner honom så får jag ringa först..
Det är snart 5 år sedan farmor gav bort katten och nu när jag kommer efter 5 år verkar det lite konstigt, men jag har mognat och det får väl bli den förklaringen, den sanna - att jag har mognat och tänker mer på katter nu och vill hjälpa dem :)
Jag ska köpa en KKS-mus till honom och ge honom när jag ska hälsa på honom :)