Våraktiga Bild-Tråden 2012!
Startar en tråd där vi kan lägga in våraktiga bilder. Våren har varit på G ganska länge i de södra delarna av landet. Även om den tar ett steg bakåt då och då.
Bilden nedan har jag tagit idag 31/3. Hyacinterna växer i ett skyddat hörn av trädgården.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Och här i min Stockholmsförort har vi mer snö än vi hade på julafton
Tänker inte skicka någon bild på hur snön täcker såväl scilla som påskliljor……
Men för kommersen i city var nog vädret, iskalla och hårda vindar - snön föll redan under natten - välkommen. Hoppas, hoppas att folk tycker det ska bli mysigt att åka på Café Katt på Stockholms Katthem imorgon, söndag, 14-17. Tezz och hennes fanKATTISKA team har lovat fixa våfflor.
Och så har vi så många underbara kissar som längtar efter ett alldeles eget hem! Är du chokladälskare? Vi har killen för dig!! www.katthemmet.nu Är du i Stockholmstrakten imorgon, slink in på Klensmedsvägen 2 i Hägersten. Man måste inte vara 'i marknaden' för ny familjemedlem. Vi har fått in alldeles underbara katt-påskmuggar och helt fantastiska smycken med katt-påsk tema. Och så har vi några exklusiva påsar kvar med Wikkis-landet-gräs skänkta av Mew-Two. Skynda, fynda!! Varje krona går till våra hemlösingar 
Medarbetare Hittekatter iFokus
#3 Men usch så trisst! är rädd att vi med ska få en släng av den där snön de pratat om. Än så länga har vi "bara" haft en hagelskur som skrämmde iväg marknadsknallarna i förtid från påskmarknaden. Men sedan kom solen tillbaka. Fast det är svinkallt.
Vädret kanske gör folk sugna att fika på Stockholms Katthem. Låter kanonmysigt tycker jag! Hoppas ni får mycket besökare! :)
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#2 Ja snödropparna var tidiga här med i år. De fick sig dock ett bakslag med 10 cm snö men klarade sig bra.
Tack Lena! Det hoppas vi också. Både för våra underbara 4-benta gästers skull som för våra dedikerade Café-volontärers skull. De gör rena rama konstverken till bakverk när vi har Café Katt och Öppet Hus.
Tänkte passa på att göra reklam för vårt nästa Öppet Hus den 6 maj 13-16. Vi har lånat en idé från Skånsk påsktradition. Gissa vilken? Den är inramad, kan jag jama som ledtråd. 
#6 Låter spännande det där! Är dessvärre dålig på Skånska Påsktraditioner så nu blev jag nyfiken. ;)
Konstrunda, Lena 
Vi kommer att hänga en utställning bestående av skänkta konstverk som våra besökare får lämna bud på. Kanske inte någon Rembrandt i våra samlingar, men en och annan är misstänkt likt Picasso och Larsson. (Äkthetsbevisen kommer att vara lika svåra att få tag på som stamtavlor på Blocket
)
#8 Aha! Ja det blir ju riktigt trevligt! :) Konstrunda, fina kissar och bakverk måste ju vara en oslagbar kombination!

Vi hoppas verkligen att vi får många och generösa besökare 
#10 Ni får berätta sedan hur det hela avlöpte! :)
Det ska jag gärna göra, men det är en dryg månad kvar.
#12 Men ni får lycka till på Cafeet som äger rum just nu också. :)
Vårt café-gäng är verkligen duktiga och ser till att fikabordet ser ut som om det vore på stans finaste fik. Fast kostnaden är definitivt mer plånboksvänlig. Ska bli spännande att höra hur många som kom i snöngloppet. Ska strax se om det blev några bokningar :-)

Härligt mede vårbilder. Jag ska gå ut i stadsparken och se om det kommit upp några vårblommor………… Jag är ju i stan nu men snart så bär det av till landet och då har jag blommor att fota där.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Underbar tråd! Det är då ett sant nöje att titta efter vårtecken när man är ute på promenaderna! Längtar bara tills jag åter kommer åt internet hemifrån så ska jag så gärna dela med mej av bilder.-)
Skriver från bibblan..