Maste flytta om en månad:(
Hej! Jag hyr min lagenhet i andra hand och har kontrakt till sista april 2012. Jag har varit helt öppen med hon jag hyr av att jag har katter och hon har sagt, inga problem! ta dit så många du orkar osv…Jag hyr den möblerad.
Hon var i lägenheten förra helgen fredag till söndag och sa att hon tycker hennes soffor blivit slitna pga av katterna så hon vill inte att jag hyr lagenehten längre. Tycker det är orättvist då jag faktiskt varit helt öppen med att jag har katter men tyvärr har de gatt på hennes fptöljer när jag inte varit hemma:(
Så nu måste jag flytta om en månad vilket inte kännas så kul, inte så lätt att hitta lägenhet. Kan bo hos smillans mamma ägare med katterna men hon behandlar inte dom bra så får panik när jag är där:( Hon gav dom knappt mat nar jag hälsade på nar smillan va kattungar och byter knappt kattlådan så jag kommer få¨PANIK när jag är där. Var där igår och hälsade på då, hade hennes hund blivit så smal så man såg skelettet:( Sen hade han hets ätit när vi va ute och handlade för han hade spytt massa när vi kom hem och hon skällde på honom då sa jag: MEN du det 'är ditt fel att han är såhär smal och hetsäter, det är aldrig djurens fel, de väljer inte dig som ä'gare du valde dom. jag blev så¨sur… Men det är ett annat kaptitel.
Väldigt tufft nu bara:(

Har du kontrakt så går det oftast inte bryta det. ni har skrivit på att du ska få bo till april. Kolla upp det juridiskt. det finns gratis på vissa ställen. Ge inte upp innan du verkligen vet om hon kan slänga ut dig.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Hur har det gått? Det finns regler även när man bor i andra hand. Särkilt om det är skrivet att du skulle få bo där tom april. Däremot kan man bli ersättningsskyldig för ev skada som katterna har gjort i lägenheten och på de möbler som finns där.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Om värden har någon vind kanske man kunde placera de möbler som hon är rädd om där..och att du tar dit andra..vi brukar handla sånt i andrahandsaffärer, just i tanke på att vi har många katter! Och som andra också skrivit, har man ett kontrakt så borde det inte vara så lätt att kringgå det!
Hoppas du har kunnat få stann och istället eersätta möblerna! Verkar ju dumt av henne också att slänga ut dej, bättre att du ersätter möblerna. Om du bor kvar, stå i kö till andra bostäder, lägg annons på blocket osv. Hoppas det har ordnat sig!
ne jag fick flytta ut faktiskt… så jag blev väldigt besviken på henne då jag tydligt frågade om det var okej med katterna då hade hon kunnat säga ja visst men kan du ställa in mina möbler jag är rädda om i ett förådd, men hon nämde ingenting om det.
Vad jobbigt :( Men hoppas det har löst sig med bostad och så, för dig och katterna. Och vad det gäller din bekanta, så kan du anmäla till *nånting* så att hunden ska slippa ha det så!
#5 Trisst att du var tvungen att flytta ut! Om du hade drivit ärendet vidare enligt vad som står i hyreslagen hade hon någ åkt på skadestånd. Tycker att det verkar väldigt suspekt att hon i efterhand klagar på att du har katt om hon visste om det redan från början.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Att inte ge sin hund tillräckligt med mat är ett lagbrott och kan därför anmälas till Länsstyrelsen. Du kan var anonym.