Planerat driftstopp 23 maj
Har fått lite information av grabbarna bakom iFokus. och tänkte förvarna er alla att det är dags att köpa hem rengöringsmedel och sådant. Så ni har något att göra (städa) när iFokus ligger nere :-)
Nedanstående mail har jag fått från vår Internetleverantör angående en flytt av serverparken den 23 maj.
---
_"Som ni säkert vet har vi byggt en ny drifthall och som nu är färdig för att flytta in till. Den har bättre förutsättningar att klara driftstörningar och är utrustad med centrala UPS system (redundanta), dubblerade dieselaggregat, samt bättre och större HVAC kapacitet.
_Vi kommer att flytta er server den 23/5 klockan 23:45, planerad nertid är 1 - 2 timmar. Server flytten är rent fysiskt och vi kommer INTE att byta IP nummer eller ändra några konfigurationer."
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja, inte tänker då jag sätta igång att städa kvart i tolv på natten ;) Det blir ett tidigt sänggående för en gångs skull den kvällen =)

Då kanske man kan göra lite andra saker från den lååånga listan. Fast hur ska man kunna koppla av då :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
HALLÅÅ!!! Så där får ni inte bestämma utan att först tillfråga mig 
Det låter ju positivt med ny drift hall med allt vad det innebär. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tror inte jag tar fram moppen;-) Greppar istället virknålen och gör lite annan nytta, till förmån för katterna;-)
Jag kom inte in på hela kvällen rulda..
#6 Jag kom inte heller in här igår kväll. Hade varit borta vid vårt nya (urgamla hus - fast nyköpt av oss) och grejjat under dagen. När jag väl satte mig framför datorn kom jag inte in på iFokus = en held dag utan att vara inne på Hittekatter. Vadå abstinens. :(
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hahahaha!
emma sover om natten ändå så de e lugna puckar för min del;)
men bara för de kommer jag säkert ha en sån däör jobbig natt o inte kunna sova=/hehe
#8 Jo abstinens är rätta ordet. Jag satt och försökte hålla mig vaken pga att sambon inte hade någon nyckel… Fanns ingenting å göra :S grrr….

Abstinens? Jo ni, det hade jag igår!!
Fanns inget att göra? Jo ni, jag gjorde alldeles för mycket tok istället…var in på cdon.com och beställde dvd…en samlingsbox med Omen samt en med Frasier…provade gå in hit igen…fortfarande stopp…då gick jag in på E-kontakt och kollade på karlar…så nog gjorde jag massor…massor av sådant jag tack och lov håller mig borta ifrån när iFokus fungerar!! 
Det var inte bra med stopp igår!! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

men nu är vi förvrnade i alla fall, annat ät det när det bara står serven error hur kul är det på en skala från ett till tio förhoppningsvis slipper man det nu när det ska bytas servar 
hihi det är tur att Ifocus finns annars skulle vi alla stackars kattägare ha våra liv upp och ner

Här sprang jag fram och tillbaka och kollade…..funkar inte funkar inte…..zzzzzz

#14 hi,hi..så skönt att man inte är ensam om att känna så;-O)

Vad bra att ni går ut och meddelar detta, så att man inte försöker logga in utan resultat…
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Hmm, fortfarande inte blivit tillfrågad *lol*
#17 det lär man nog göra i alla fall… "dom kanske är lite snabbare än vad de skrev?"

Får nog hitta på annat att göra…har önskat mig städning som morsdagspresent och den kommer på lördagen före!Funderar just nu på om jag ska ta in på hotell över dagen eller så…kanske ligga och läsa hela dan…och komma hem på kvällen när allt är klart…mmm så härligt!
oh låter som en helbra ide… synd att det inte finns "mattes dag" :P

#18 Nämen vad är det för sätt ;-)
Puttar upp så ingen undrar varför iFokus inte kommer fungera den aktuella tiden.
Ja kl. 23:45 i afton och några timmar framåt får vi göra annat än att hänga på internet. Sova kanske? :)
//Lena
putt
Förhoppningsvis så sover jag då…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

aha..då vet jag..vid den tiden brukar jag ta dagens sista surfpromenader..

Nu är det inte många minuter kvar, så jag ska nog göra lite mer vettigt innan jag lägger mig :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Jaha nu börjar nerräkningen……………
Oj det fungerar fortfarande även fast kl är över 24:00 :)
//Lena

JA funkar fortfarande :-)
…..och idag fungerar det också :)
//Lena

Ja funkar jättebra :-)