Mera smaklig måltid på Hökebohult....
I förrgår så var Arne och jag på pejlpromenad. det tog inte mer än 10 min så hade han hittat en stackars kopparorm. den släppte naturligtvis sin svans, så jag kastade iväg den lille benlösa ödlan(vilket den är)på säker plats. Sen gnaskade Arne i sig svansen. Det knastrade så äckligt… Nåja, somliga straffar Gud med en gång. När vi kom in så blev han akut bulemiker.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Men vad ni äter mycket konstiga saker!!! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

o ödla stod ständigt på menyn när vi bodde på landet..man tyckte så synd om dom…det är riktiga rovdjur vi har i husen..*L*
Ja, de flesta aver har väl set min bild på slaktarArne… Där ser han inte blid ut precis!
Blä, Arne! Blä!!
Här på landet kommer kissarna med lita av varje.
Det är bara att gilla läget.

Jag kommer sällan att glömma den morgonen när jag klev ut på baksidan av huset och Socks ligger på sidan i gräset med sin fångst framför sig….mitt i sol…mitt framför dörren…mitt där jag ska gå…en död ekorre!…den var ju nästan lika stor som katten!
Jösses….(kan man lugnt säga utan att överdriva och utan att behöva bli censad).
Hälsningar Efvis…

Ja på landet finns det mycke godsaker både krispigt å slemmigt…mina katter får nöja sig med en fluga då å då….men flugfritt här inne blir det ;-)
Jossan, Arne har ju rätt.. Ekorre eller mus eller sork, what´s the difference? Gnagare som gnagare….Vi var på promenad i dag med, men då blev det ingenting. Lite gräs….Flugor har de två medelålders katterna slutat med. Bara spralliga Ebba-Pipis tar flugor.
Milda makter vad det käkas ute på landet. Aptiten är det just ingenting fel på. :) Fast man kan nog tappa den som matte när det knapras och ätes på det sättet.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hmm,är faktiskt glad att inte vara katt!
Haha, Lena, vänta du, tills du fått flytta och du fått din rastgård! Då får dina kissar varierad kost!

#9 jo minsann..minns allt hur det var när vi bodde på landet..jisses..det var slemmigt, knastrigt..stort..som smått…*burrrr* säger matte, *slurp* säger kissar!
Sidentass

Idag hade jag lika gärna kunnat vara katt!
Det visade sig att både Micki och Tingeling väääldigt gärna ville smaka min goda ost (en vitmögelost från Hong)…de tiggde som fullkomliga tokar…måste prova Gorgonzola nångång (min aboluta favorit bland ostar)!
*asg* men jösses va äckligt… Stadskatterna Mojje & Strawberrie ser helt förskräkta ut *asg*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Hm… undrar hur mina kissar skulle reagera, om jag köpte min favorit, Gamle Ole… Men den får jag inte ens ha i kylskåpet hemma för sambon…..

Jag tror katterna gillar Gamle Ole (också en god ost)!Prova tycker jag,det är trevligt med sällskap "en ostkompis" säger en som ofta fått äta ost ensam…de andra bara ojar sig över lukten för de förstår inte att en AROM är något annat nämligen lukt & smak som tillsammans bildar "det hela".Mmm,ost är gott!

Gamle Ole! Jag säger bara WOW!!!
Det är som godis för mig, kan inte ha en hemma för jag äter upp den på en gång………
Rasmus gillar grön ädelost. Har aldrig provat med gamle ole….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Svarta Sara är inte fel heller. men som sagt, köper jag någon av dessa, får jag äta den i gången och får ha den i absolut tät plastburk med plastpåse runt. Sen får jag borsta tänderna noga inna jag kommer in och sätter mig igen… hahaha, vilken vekling till gubbe jag har va?Haha, skall till Strömstad i morgon, undrar om jag ska köpa mig en bit?? Grönmögelost är poppis här hos katteran, ja. kanske p g a att katter älskar fotsvettslukt…Mina i alla fall…

Gamle Ole..är det en dansk ost, eftersom den luktar sååå?
Ja, karin, Gamle Ole är en dansk ost, liksom Svarta Sara. En ost av Havartityp som stinker … hmmmmm vad ska vi säga… mellantårna! Men smaken är ljuuuuvlig!
Mmmm det vattnas i munnen, när jag läser.

Nu måste jag cykla och köpa Gamle Ole när ni frestar mig så..
MmmmmmmmmmMmmmmmmmmm va gottigottis
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Det verkar ju mumsigt värre!
Sådan Dansk ost går nog inte hem hos oss tror jag. :) Nej Holländsk ost får det allt vara!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"