Djurplågeri i Kina
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1075577,00.html
Jag känner mej äcklad. Ännu en gång har Kina visat att landet knappast respekterar djur. Kina är ett land jag aldrig kommer besöka. Katter och hundar samt andra djur blir levande flådda för pälsen skull, djur utnyttjas på det mest plågsamma vis för att människan ska bli road. Ursäkta, men vad är det som är så underhållande med detta?!
Djuren får alltid dra det kortaste strået. De kan inget säga och göra. Svaga mot oss människor. Det utnyttjas dom för. Varför ska det vara så? Djuren har lika mycket rätt att finnas på denna jord. De känner som vi gör. Dom får också ont. Dom känner dödsångest. Det enda som skiljer människan och djur är att det inte kan prata så vi förstår.
Trist detta…
Jättebra att det blir belyst! Jonas Wahlström är ju en bra annonspelare och det är toppen att han står upp mot detta vidriga skådespel. Tänker i samma ögonblick på Tjurfäktingar…. Hur vidrigt är inte det? Eller Halal/kosherslakt? Bara dubbelmoralen i, att det inte får förekomma i Sverige, men sådant slaktat kött får säljas om det är slaktat i Danmark är ju vidrigt… Ok, förlåt sidospåret……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Kina är inte precis något föregångsland när det kommer till Djurskyddsfrågor. Dock ska vi inte slå oss för mycket på bröstet här i Sverige som #1 så riktigt påminner. Det förekommer mycket ljusskyggt i vårt land också även om vi inte låter oss roas av eländet. Sverige har i alla fall haft starkt djurskydd i djurparkerna länge och är lite av föregångare just på det området.
Vidrigt är vad det är i alla fall det som händer i södra Kina. Bra att omvärlden reagerar.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#2 Instämmer.

Va vidrigt!! Vilken j***a underhållning!!! Stackars barn som får lära sig att det är OK med djurplågeri. Hur blir dom som vuxna?
Bra att det kommer fram i ljuset……
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Anebit, vet ej om det stämmer, men ordet djurskydd existerar inte i Kina, lika lite som ordet snö på Samoaöarna…..Det är vad jag hörde för några år sedan, i alla fall….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Usch, vad hemskt!!! Man blir riktigt rädd! Orkar knappt läsa artikeln. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Fy fabian vad hemskt! 

Jag förstår inte nöjet i detta precis som jag inte förstår nöjet i tjurfäktning. Det är så vidrigt så det finns inte ord för det

#8 Jag håller med dig Karin, vartenda ord du skrev håller jag med om!

Det är så otäckt..när jag var ut o gick till affären tänkte jag åter på detta o jag förstår helt enkelt inte hur människan är skapt..det är vidrigt …usch…likaså tjurfäktning borde förbjudas..fyyyyyyyyy:-(