Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2690 ggr
miranda1
0

Kattunge med ungar.....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog emot en kattunge som är dräktig…. kallar henne för kattunge, hon är knappt 7 månader gammal. Stackars liten….hon ska till vetten på måndag, hoppas att det fortfarande går att ta bort ungarna (låter hemskt)…..Bifogar en bild på lilla fröken.

/Miranda

miranda1
0

och en bild till

Prizma_o_Kristall
0

Oj! Ser ju ut som det inte är så jättelångt kvar:/ Stackarn….

Hawknestgrove
0

Ja, men bättre än att en sån liten föder. hon är ju inte ens utvecklad. Hoppas också att det inte är försent med kastreing7abort. Hon har ju fortfarande babylook i ansiktet, ju…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

storAnnette
0

Men så hemskt,jag måste betrakta henne som unge själv…Tingeling här är ju 7 månader och väldigt barnslig tycker vi absolut inte mogen att få ungar.Hoppas också att det går att avbryta men om inte hoppas jag det går bra i alla fall.

Jenna-Gun
0

Men oj så söt man kan vara.

Hoppas det går att kastrera sötnosen.

Kram Jenna

Puma77
0

Åh stackars liten.

//Pia

karins
0

Stackars liten, hon ser ju väldigt rund ut om magen, verkar långt gången. Hoppas allt går bra med den lilla, hon är ju så söt precis som en kattunge, lilla du…..

Hawknestgrove
0

Ja, synd att Cammo har semester, hon hade ju vetat! Hon och evangeline kastrerade ju Moa. Hade varit bra att höra hur långt det var gånget. Värdefull info för flera, faktiskt. Men Storanette, du kanske Känner till det där med?

exit
0

Lilla gumman, bra att hon få hjälp.

miranda1
0

T o m vecka 4 går det i alla fall bra att abortera ungar, sen är det mer en etisk fråga om man ska/vill ta bort ungar som är äldre än 4 veckor, vissa veterinärer gör inte det och andra gör det. Sen är det så att ju längre katten har varit dräktigt desto större risken på komplikationer är vid ingreppet.

vi får se….

/Miranda

Sessan1
0

Stackars kisse, hoppas det går bra med kastreringen.

Alwyn
0

Jag tycker att man kan ta bort dem oavsett ålder, dels för att rädda mamman och dels för att slippa få hemlösa ungar. Det finns ju veterinärer som gör.

Alwyn
0

Innan de är födda alltså!!!

Sidentass
0

åh så fin hon är..svårt detta med att behöva ta bort ungarna..men mamman här är ju så ung så det kan ju finnas risk för komplikationer vid födsen,..hoppas att inte dräktigheten gått för långt bara..

Sidentass

Faxlin
0

Stackars liten. Hoppas att det går att avbryta dräktigheten. Hon är ju bara bebis själv än.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Erika91
0

Stackarn..
Man ser ju att hon är ung fortfarande, jag hoppas som de andra, att det går att avbryta dräktigheten!

storAnnette
0

#8 Nej jag vet inte hur långt gången Moa var men det är ju veterinärerna som avgör vad de tror är bäst.

Engla
0

Stackars tjej! Hon är en kopia av vår lilla My! Miranda, du får berätta hur det går för henne.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

morgan_kks
0

#10 Detta låter hemskt men är honan dräktig och ungar inte födda och inte så långt gången så anser jag att det inte är fel att abortera ungarna, ser det närmare som rätt.

anebit
0

LedsenLilla babyn. Hoppas att det går ba för dig oavsett vad vetten bestämmer.  Du ser verkligen inte gammal ut………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

maggan47
0

hoppas också allt går bra, har ju Timjan som kattunge fick kattungar, fångades vid 8-9 månaders ålder ca, av Örebro katthem, och högdräktig, fick ungar som alla placerades, och själv kom hon till migKysskastrerades såklart gostrollet mitt Maggan47

miranda1
0

håller med dig Morgan

/Miranda

Hawknestgrove
0

Ja, enligt vad veten här hemma sa, så är det inga problem alls fram till 14 dagar före födseln. Men sedan, så får man även tänka på, en sån liten… Hon kan få värre problem av att föda. Sedan så är jag av åsikten att det som inte är fött är inte fött. det dör ju av narkosen.

Faxlin
0

Hur har det gått? Vad sade veterinären?

Audiatur et altera pars

maggan47
0

undrar detsamma Maggan47Glad

Jenna-Gun
0

Undrar oxå.

miranda1
0

hon är hemma nu, ungarna är aborterade…. käns skönt och äckligt samtidigt…. men operationet gick bra.

/Miranda

karins
0

Så glad jag blir över att det gick bra, Inte roligt att behöva ta bort ungarna. Men i detta fallet enda lösningen. Puss på lilla Gumman!

Sidentass
0

Så skönt att operationen gått bra..nu får vi hoppas att lilla gumman hämtar sig snabbt..

Sidentass

Lena
0

Stackars den lilla stumpan! Vi får hoppas på det bästa! Mycket att tänka på och som ska vägas mot vartannat. Frågan är väl vad som är mest riskablet, om dräktigheten är över 4 veckor. Att hon föder eller inte föder.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

maggan47
0

hoppas också på att lillan blir bra snart, håller i alla fall på att det var rätt beslut för denna lilla tjejKyssMaggan47

Jenna-Gun
0

Ja men så skönt att det är över.

Lilla stumpan må så gott.

Puss Jenna

Erika91
0

Vilken tur att det är över nu.
Hon får ha det så bra och återhämta sig så gott..

Hawknestgrove
0

Pust… Miranda, det vore jättebra kunskap för oss alla här, att få höra, hur långt gången hon var! Då vet man och kan med säkehet rekommendera det för många tveksamma!

Faxlin
0

Skönt att höra att det trotts allt gick bra för tösen. Nu håller jag tummarna för att hon får ett nytt hem där hon kan få må som den prinsessa hon är.

Audiatur et altera pars

Lena
0

Bra att allting avlöpte så bra. Nu kan den lilla tjejjen återhämta sig i lung och ro.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

gubben
0

Hon såg ju högdräktig ut. Hur gamla var ungarna? Jag tycker nog att det är rättså oetiskt att abortera fullgångna foster för då är det ju samma som att ha ihjäl dem när de är nyfödda. Inte dör fostren av narkosen, då skulle man ju inte kunna göra kejsarsnitt på katter och det görs ju rätt ofta. Är katten ung så är det ju bättre att ta kejsarsnitt tycker jag än att ta bort ungarna när hon är högdräktig för det är ju en lika riskabel operation. Jag vet många katter som blivit dräktiga vid så ung ålder och har klarat det bra, även om det naturligtvis inte är önskvärt men i naturen så händer ju detta utan att det egentligen är något konstigt det är väl mest vi som lägger andra värderingar i vad en 7-månaders katt är eftersom vi gärna lägger mänskliga värderingar i det men i själva verket så motsvarar det ju ca 15 människoår.

Naquita
0

jag håller med dig helt o hållet gubben! det är oftast mänskliga värderingar i de hela. en så långt gången hona VET att hon ska ha bäbisar, hur mår hon inte efter en abort? ungarna e helt plötsligt borta, när de bara för nån timme sen sparkade i hennes mage.. katter känner väl oxå saknad?

Hawknestgrove
0

Det där är en svår balansgång. Men med hänsyn till, att katten var så ung och att vi inte behöver fler kattungar, så gjorde Miranda det enda rätta. Den etiska delen kan alltid diskuteras, men jag tycker att praktiskt och moraliskt i det långa loppet så var det bara bra.

miranda1
0

ja, jag är en hemsk människa!

Tösen mår jättebra för övrigt, hon har blivit kattunge igen.

Hawknestgrove
0

Icke, Miranda! Du gjorde det enda rätta! Så hade jag också gjort.

gubben
0

Och vem har sagt att du är en hemsk människa Miranda? Jag talar om min personliga syn på det hela och jag tror som Naquita att för katten så innebär det samma sak att göra abort i så sent skede som att slå ihjäl kattungarna när de är nyfödda. Jag förstår också att du inte behöver fler kattungar men jag tycker ändå att det är oetiskt att göra abort så sent och jag skulle aldrig göra det. Men vi är alla olika. När det är så sen så är det ju inte längre foster utan livsdugliga färdiga kattungar. Men jag förstår också din situation.

Hawknestgrove
0

Vi har fortfarande inte fått veta, hur gamla fostren var.

Faxlin
0

Jag tycker fortfarande att du gjort det enda rätta mot katten. Hon är fortfarane unge själv och behöver få vara det. många gånger när djur blir med smått för tidigt så klarar de inte av sin mamma roll i alla fall. Och ungarna dör av andra anledningar. Inte något någon blir gladare av alltså.

Audiatur et altera pars

anebit
0

Så skönt att kattungen fått bli kattunge igen! KyssGlad puss på nosen på er båda……………………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jenna-Gun
0

Miranda du gjorde helt rätt.

Pussa kissen från mej

Jenna