Ibland går det bra...
Katthemshonan Ketty skulle till att föda sin förmodligen första kull. Först kom det en blåsköldpadda på 102 gr, sedan en mörkt blå eller svart och vit hane på 110 gr. Den kom ut med lite hjälp. Sedan vänta, kom inget, vänta. Sedan blev det kejsarsnitt. Ut kom en stor hane på 120 gr, blåsmoke med vitt. Så snygga sockor som en birma, låga fram och högre bak.Flera personer hjälptes åt att gnugga och slunga den lille och till slut kom den sig.Veterinären som gjorde kejsarsnittet, föll som en sten för den lille och om hon fick ta hem en till för sin familj så tingar hon den lille.
Bilden är på den stolta mamman Ketty.

Vad skönt att det ordnade sig. Då får ni komma på ett lämpligt namn för någon som stretar från början :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Kommer det bilder på bebbarna så småningom? *nyfiken*
#2 Ja, vi får fundera. Börjar bli svårt med namn nu när alla vanliga namn är utslitna:) Snart 1800 katter intagna. Vill också rikta ett stort tack till Yvonne W här på Forumet som hjälpte till och fånga in henne. Har hon nu fött ute, så har väl både hona och ungar dött när hon inte fick ut den sista ungen själv.
#3 Kommer bilder på bebbarna när de blir lite större.

Men åh vilken vacker mamma..o vad skönt att allt gick bra tillslut..o tänk om det skulle falla sig såväl att den lille får en vettis-matte!
Sidentass
Nu blev min skärm suddig igen av att läsa detta ja jag vet att jag är känslosam till min natur.
Vilken lycka för kissen att ni fångade in henne och att hon fick den hjälp hon behövde massor av rosor till Er för det.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Grattis mamma Ketty.
Så vacker kisse.
Spännande se bebbarna
Å hugaligens.. Sötnosen.. Vad skönt att det gick bra!

Det känns fantastiskt bra att veta att man själv varit en länk i kedjan och räddat livet på Ketty och hennes småttingar. Solskenshistorier som den här gör att man orkar kämpa vidare.

Vilken tur att ni fick in Ketty så att hon fick hjälp..
Jättesöt var hon Ketty :)
#10 Det är jättebra det du har (som andra) gjort! :D
Rosor i massor :)
Vad duktigt jobbat av er att få in Ketty och sedan hjälpa henne med veterinärvård och bebbar på detta utmärkta sätt. Hemska tanke om den vackra mamman skulle ha fött sina små utomhus. Nu får vi alla glädja oss att det gick så himla bra.
Medaljer och rosor till alla som varit delaktiga!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Åhhh vad härligt att det går åt rätt håll..vilken underbar bild..o så gott att misse får rå om sina ungar inomhus..enorm insats du gör!
Sidentass
Underbara kissar och underbara historia hoppas att ungarna hamnar i bra hem :)

Lite namn förslag, kan ju inte låta bli. Bonus för att han blev en bonuskatt som överlevde. Akilles för att han hade en svaghet, nämligen att han vill stanna hos mamma. Gandalf för att det är sött. Grizzly för att han var stor och inte ville ut. Sedan gillar jag efternamn, som kan vara vitsocka, eller annat som anspelar på hur han är eller ser ut. Men nu ska jag ta bort min lilla nyfikna nos från ert trevliga besvär. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.