Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 990 ggr
Cindy
10

Sevens solskenshistoria

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har varit borta från iFokus en längre tid, men nu när jag är tillbaka igen ville jag dela med mig av hur det gått för Seven of Nine.

En del av er minns säkert att jag hittade fröken bakom mitt jobb (Bromma Zoomarknad) för ganska precis två år sedan. Hon var näst intill död av svält och uttorkning, men hade en otrolig livsglädje och styrka och blev fullt frisk.

Så fort hon var frisk nog att börja löpa så gjorde hon det fullständigt klart för oss att hon inte alls tänkte acceptera att bo med andra katter. Efter att ha letat länge (och stått ut med dagliga protestkiss i sängen) så tog en bekant hem henne, och i nästan ett år fick hon vara ensam prinsessa på ärten.

Tyvärr bestämde min bekant sig för att det inte passade med katt längre, och jag fick tillbaka Seven. Vid det laget hade jag behållt två ungar ur en hittekattskull, så det blev till att försöka ha dom tillsammans. Icke! sa Seven som blev stressad över situationen och återupptog sitt kissande i säng och soffa.

Men tillslut i höstas så fick jag napp på en annons. En pensionerad dam sökte nytt sällskap då hennes förra katt avlidit. Jag har sagt från början att det bästa för Seven vore att få komma till en pensionär som är hemma hela dagarna, och önskan gick i uppfyllelse!

När jag anlände med Seven till hennes nya hem så insåg jag direkt hur bra det skulle funka. Hon gick ur buren, inspekterade sin toalåda, såg sig omkring, sträckte på sig, och gick raka vägen fram till sin nya matte för att hälsa. Sen gick hon segervarv i den stora fina lägenheten, med svansen i ett darrande S medan hon strök sig grundligt mot allt. En snabb titt ut genom fönstren, en snabb bit mat ur matskålen, och sen tillbaka till damen. Mig verkade hon helt glömma bort.

Så fort jag åkt så hoppade Seven upp på fotöljen bredvid sin matte, och sedan dess har de tu varit oskiljaktiga. Jag saknar min snorkfröken, men kunde inte önskat henne ett bättre hem!

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
1

Såhär skruttig var fröken när hon kom hem efter en vecka på Bagarmossens Djursjukhus. Hon såg alltså ännu värre ut när jag hittade henne…

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
4

Bästa julkortet jag nånsin fått!

Vänliga hälsningar
Cindy

Katthemsmatten
1

Underbart slut på historien till slut!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Roslyn
1

Åh vilken härlig historia. Ja en del är helt enkelt ensamkatter.

Marga
1

Men så underbart! Du berättade för mig i våras om att Seven hade kommit tillbaka (vi sågs på katthemmets Öppet Hus). Det är ju absolut fantastiskt att det löste sig så bra till slut! Jag blev alldeles tårögd när jag såg julkortet.  Glad

Cindy
2

#5 Jo, jag var ju lite orolig för frökens hälsa ett tag. Att vara ensamkatt och tvingas dela en liten lägenhet med två tonåringar var inte riktigt Sevens melodi… Hon blev iaf av med övervikten hon lagt på sig när hon var hos min bekant, men det var på vippen att hon blev för smal.

Jag har aldrig brytt mig ett skvatt om julkort förut, men detta gjorde mig så otroligt lycklig.

Man ska inte ge upp, det finns ett perfekt hem åt varje katt! Det vet jag nu efter Seven och Amit, som båda var "hopplösa" att hitta hem åt.

Vänliga hälsningar
Cindy

Sidentass
0

Men vilken härlig berättelse….underbart för oss på hittekatter att höra när det går så bra för missarna - och jag håller med dej, vilket fint julkort du fick!:-)