landskronas hemlösa katter
I landskrona finns många hemlösa katter som far illa o lever mitt i stadstrafiken.Då jag själv bor här så tänkte jag göra ett inlägg.(flyttar härifrån om 2 veckor)
men tänkte prova en sista gång att försöka hjälpa några av dessa om det ev finns någon som vill engagera sig.
En svart vacker ungkatt som påstås ha en kull med ungar(har ej sett ungarna själv) håller till på bredgatan/transchellgatan vid tunneln o nära norra infarten. verkar inte helt omöjlig att fånga in.
En svartvit hankatt håller till på samma ställe,en kvinna som matar honom kan både klappa o bära honom.går fånga in.
en sköldpaddsfärgad hona har setts till o rör sig runt samma område,hon har troligtvis nyss lagt sina ungar ute någonstans.
en annan sköldpaddsfärgad hona med en liten unge bor nu ute hos någon som gett dem ett täcke att ligga på samt mat.Honkatten är troligtvis åter dräktig.annonsen finns på blocket där de försöker hitta ett hem åt henne.
Vill inte hon ska föda sina ungar utomhus.Jag hade själv tagit in dem om det funkat,men min hund gillar inte katter,o vi bor i endast 2rok,o ligger mitt uppe i en flytt 60 mil härifrån. Så har jag småbarn dessutom……
Vet inte hur man ska kunna hjälpa alla dessa lidande o utsatta katter,djurskyddet i landskrona kan ev hjälpa till att fånga in de behövande katterna,men det finns inga jourhem el någon som vill ta emot katterna,så därför är deras resurser tydligen små o det enda de erbjuder är att låta katterna somna in…om någon är villig att ställa upp så vänd er till djurskyddetlanskrona.se,o kolla in annonsen på blocket under landskrona.
Så sorgligt med alla dessa hemlösingar här nere. Är det samma katter som Wendel är engagerad i, eller är det ännu en koloni i Landskrona?
undrar vilken kolloni detta är av alla i Landskrona.? Är det vid infarten Landskrona så har vi fångat in en svart hona med vita tecken och hennes kattungar.Även en gråtigrerad sköldpadda som var högdräktig.Hon har nu fötrt sina 5 kattunga i stödhem.
Jag håller även på med en kolloni bakom föreningsgatan där 4 katter är kvar som är kastrerade och id märkta.Idag fick en av de 4 även en försäkringsfadder.
Vet att även några tjejer håller på med en kolloni vid damhagsskolan.
Som sagt här finns så många kattkollonier att det krävs många som hjälper till om så bara ett par dygn så katterna kan bli infångade och släppas ut TNR och personer som håller koll och matar på de olika ställena.
angelica.w@kks.nu om någon vill hjälpa någon av katterna i Landskrona.
Den svarta lilla honkatten med kattungar är också infångad.Likaså den svarta hankatten med vita tecken som kallas Anton har nu flyttat till ett permanent hem. Den sköldpadds färgade honan med kattunge har jag inte hört talas om dock.
#3 KanonBra jobbat! :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Skönt att höra!!!