En knöl på min katt!
Precis innan jag skulle lägga mej inatt kände jag en mindre hård knöl på min älskling Biffs vänstra lårben! Vad är detta? Någon som vet? Jag ska ringa vet imorgon och boka en tid snarast! Är så orolig!
Kan det vara en böld eller värsta fall en tumör???
Knölen är liten som en ärta men hård. Det finns inget sår utan ser ut som vanligt. Han jamar inte när jag känner på det och han är som han brukar vara, glad och pigg. Ingen annan av mina katter har haft detta!
Är orolig!!!
Kanske bara en fettknöl!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

ja usch man blir ju så orolig när man märker något som inte är bra med de käraste vi har….men jag tror inte du ska behöva befara det värsta..kan Biff ha slagits med någon annan misse tror du? Tänker på dej, o tycker du gör rätt som besöker vetten, tror att du kommer att känna dej lugnare när du fått kontakt med dom..
Sidentass

#1 Kanske, jag vet inte. Har inte känt den innan.
#2 Han brukar ofta leka med våran andra hankatt Sigge som är hans bästa kompis. De slåss och busar rätt ofta. Vet inte om det kan vara Sigge som bitit honom? Är så orolig. Han är ju min lilla favorit..
Förstår din oro för en knöl kan vara så mycket. Eftersom den är som en liten ärta har du säkert upptäckt den tidigt och det är ju bra.
Vi håller både tummar och tassar för att du får lugnande besked av veterinären och att det inte är något allvarligt.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Jag har hittat en och annan knöl på mina hundar oxå, men om dom är lösa, alltså inte sitter fast i benet utan är rörliga så brukar det inte vara någon fara. På mina har det vart fettknölar alla gånger och de brukar gå bort av sig själv efter ett par månader. Lycka till!

Tack alla för era snälla ord. Vet inte vad jag gör om det är något allvarligt. Älskar honom något otroligt.
Jag har ringt vet idag och bokat in en tid. Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt.
Det går nog bra, ska du se. Kan vara ett fästingbett, under förutsättning att han går ut lite.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#7 Mina katter är innekatter när vi är i lägenheten. Vi bor i stan och då får dom inte vara ute. Men vi var i sommarstugan på landet för en månad sedan och då var dom ute och lekte. Kan ju vara fästingbett kanske. Det jag är rädd för är att det kanske skulle vara en tumör. En vännina till mej hade en katt som fick cancer och dog. Hoppas verkligen det inte är det. Får se vad vet säger. Det får inte vara cancer. :(
JA, modellflickan, jag tror nog också, att det är ett fästingbett. Vi får alltid se det från det bästa hållet. Ta inte ut några sorger i förskott, de kommer nog tids nog i alla fall……

Vår väl se. Vi ska dit nu på onsdag. Är väl pessimistisk ibland som min sambo brukar säga. Min Biff är ju min lilla bääbis. :)
Alltid bra att kolla upp det. Det vanliga är att cancertumörer är fixerade vid huden, alltså inte rör sig när man tar på dem. Usch ja man blir alltid nervös när det är något med katterna. Bättre att gå en gång för mycket till veterinären, om inte annat för sina egna nervers skull. Håller tummarna! Glöm inte att rapportera vad veterinären sa!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#11 Tack! Det ska jag göra Lena. :)

Håller tummarna. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Tack Vanessa.
Ska hålla er alla uppdaterade.

Så nu har vi precis kommit hem från vet! Han var så blyg och spände sin lilla kropp under hela tiden vi var där. Mattes fina svarta dräkt hårade han ner med. ;)
Han har fina tänder och öron. Och hans vikt är normal.
Så nu till det viktiga, knölen han har var inget annat än en talgkörtel. Gissa om matte blev glad! Varken en böld eller tumör. Så nu kan jag pusta ut! 
Nu ska våldföra mej på Biff med puuuuussar! 
Toppen. Bättre ett besök för mycket, än ett för litet!

#16 Absolut! 
#15 Vilka glädjande nyheter och jag förstår att du är lättad!!!
Alltid mycket bättre att veta än att gå och oroa sig.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

#15 Lite "tvångsgosning" är aldrig fel! Vad skööönt att höra att det inte var värre!! Kram på er!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Vilken lättnad, man lever sig in i älsklingarna som alla har här. Så fortsätt med pussarna, men inte så att du kysser bort pälsen :-). Då kommer han se lustig ut. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Tack alla! 
#20 Ska göra mitt bästa så det inte händer. ;) Han är ju så himla söt med päls. 

Men åh så skönt att höra att det inte var något annat…det trodde jag inte heller, men man vill ju kolla upp..förstår hur lättad du känner dej;-)
Sidentass
#15 Vad bra att höra att det inte var någon fara på färde. Nu kan du pusta ut och fira lite extra med kissen!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#22 Ja verkligen! 
#23 Japp, idag blir det färska räkor till Biff och en liten bit smörgåstårta till matte.