Öbacka Djurhem, ekonomisk hjälp - kastreringar
Öbacka Djurhem behöver nu akut ekonomisk hjälp för kastrering av ett antal katter.
På djurhemmet finns idag ett tiotal honor som är dräktiga i ett tidigt stadium och dessa skulle behöva kastreras/aborteras så att fler kattungar inte behöver födas.
Kanske kan vi starta en liten insamling för att undvika att alltförmånga kattungar behöver födas i onödan?
Även ett par stycken hankatter behöver få bli kastrerade och klara. Pengarna räcker tyvärr bara till att ta dem några åt gången och alla katterna skulle må mycket bättre av att bli kastrerade.
skänk gärna ett bidrag till djurhemmet för detta på bankgiro: 5790-4351
Bifogad bild föreställer Oliver, en av katterna som behöver få bli kastrerad

Ååå Oliver! Vilken grann katt du är!!! Älskar långhåriga hanar!!
Fast inte långhåriga män! 

-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Puttar upp! Det vore behjärtansvärt om dessa honkatter kunde kastreras/aborteras innan det blir för sent.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nu har jag satt in en liten, liten slant till att börja med! Hoppas fler följer efter!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

uj, nu ska jag krångla till det lite.. Eftersom det är Sundsvalls Djurhem som gör insamlingen. Så blir det lättare om ni som vill skänka en slant sätter in den slanten på Sundsvalls Djurhems plusgiro: 204890-8
Vi skänker även så mycket vi kan själva och vill försöka samla ihop donationen till en klumpsumma som vi sedan skänker Öbacka Djurhem.
Hoppas alla hänger med hur jag menar. annars är det bara att fråga. Skulle försökt ändra det ursprungliga inlägget men vet ej hur man gör detta.
Puttar upp!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sätter oxå in pengar till katterna……Oliver….en av de snyggaste killarna som Norrland har att visa upp….man faller som en fura….
Hälsningar Efvis

katterna(och oliver) tackar så mycket Efvis

Varför börjar ni med hanarna. Vore det inte bättre med de honor som behöver avbryta sina graviditeter innan det är för sent?
Bara en liten fundering.
Men jag ska också skänka en slant och puttar samtidigt upp denna tråd.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#7 Men Norrland har väl MÅNGA snygga killar!!?? 
Jag gav en "hundring" men det har jag redan meddelat "svensdotter" på ett annat forum! 

Puttar upp

#10 Hos mig (i Luleå) finns en jättesnygg Micki (se tråden Katter i knipa)!
Det är faktiskt mer skillnad än jag trodde att ha 3 katter i st f 2 - tycker jag får gå en "goserunda" morgon,middag och kväll.Den vanliga mat- och toarundan har blivit lite längre också.Hur i friden hinner man med om man har 7 eller fler katter?
Jag har fem barn så jag är van att försöka räcka till för många,kanske har lagt av mig nu då bara två bor kvar hemma?Blivit bekväm?Tilläggas kan att jag arbetar hemma så jag slipper stressa iväg om morgnarna vilket passar för då kan jag vänta in "resultatet "efter frukost och ta bort det direkt (skönt).
Jag skickar en liten slant till hjälp.Tycker också att honorna borde gå före om det inte ska bli fler kattungar!

#13 Fler snyggingar i norrland!! Jag visste det!!! 
Jag har nu i tre månader haft tre katter för första gången i mitt liv och jag måste säga att det är en livshöjare!! Hoppas jag fortsätter att tycka så även när de är vuxna och lugnare! Eller snart när yngsten blir könsmogen… 

Hmm,jag längtar efter
att Tingeling och Micki ska bli vuxna,de lär bli lugnare då!

#15 Min gamla pensionär har det blivit mer fart på nu när yngstingarna flyttat in. När stora Atos dundrar fram är det bara att hålla i hatten!!! 

visst kan man tycka att honorna borde gå före. Hanarna som också ska få hjälp får det av en särskild anledning. De är tre killar som kommer från ett omhändertagande och då de fortfarande är skygga och okastrerade får de tre sitta i bur tills de blivit kastrerade. Då de nu suttit "burade" länge tycker vi att det är av största vikt för deras välbefinnande att de får bli klara så de kan slippa sitta i bur och istället få umgås med övriga katter i det rum där de bor. Chansen att de blir sociala snabbare är också större om de får komma ut ur sin bur.
Men förhoppningsvis har vi redan lyckats samla ihop till deras katreringar så därför återstår nu honkatterna.
Tusen tack alla snälla som hjälper till!
Vi hoppas naturligtvis kunna hjälpa så många som det bara går innan det är klart.

Vad härligt svensdotter att ni hjälper Öbacka djurhem!! Hoppas att ni nu får in en rejäl slant
, de är ni värda

Haha…Simson…såg din kommentar nu om snygga killar i Norrland. Absolut….iaf de fyrbenta!..;-)
Lycka till med insamlingen och hoppas ni får ihop en rejäl slant.
Hälsningar Efvis

Då förstår jag varför det är lika viktigt med hanarna.Hur mycket pengar saknas tro?
Jag bestämde mig nyss för att sätta in ännu en slant för kastreringen.Hoppas fler följer efter.

Okej, då förstår jag med. Kommer också sätta in en liten slant. Det är inte fett här hemma. Men några tior dyker upp i alla fall. :-)
Hjälper lite hoppas man alltid. ;-)
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Tack ÅsaF och storAnette, vad snälla ni är båda två.
De tre pojkarna blev kastrerade igår så nu är iaf de klara.
Vad jag förstår så verkar vi iaf ha fått ihop till en hona, men kampen fortsätter. Tusen tacka alla ni som hjälper!
Puttar upp
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Snart är det löning igen. Då hoppas jag kunna hjälpa till lite till för att det ska finnas pengar till fler kastreringar.
Tyvärr får jag hem ett par illrar som inte har hem som akut måste ha någonstans att bo. Och det är inte gratis det heller .;-)
Men någon liten slant kommer senare i månaden. Jag lovar.
Audiatur et altera pars
#24 Här blir det också tillskott i kattgruppen med lilla svartingen som kommer från Naquita och nu finns hos Landsfreak. Sedan när vi flyttat kommer Tristans tre bröder.
#15 När man har kattungar är det helt annorlunda mot vuxna katter. Vi har nu fyra vuxna katter och det går alldeles utmärkt. Det känns inte mer betungande mot att ha tre.
Puttar upp för katterna i Norrland.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kan berätta att i dagarna kastreras den första honkatten som vi/ni sponsrat.
Hittills har vi fått ihop ca 1000kr så det precis räckte till en hona. Kampen fortsätter förvisso och förhoppningsvis kan vi hjälpa fler än den enda honan.
Tack alla underbara människor för era bidrag, stora som små 
Vad bra att en hona blir kastrerad nu! :)
//Lena