Vilka katthem har Gästbok?
Vi har ett gästbok på vår hemsida www.goteborgskatthjalp.com men jag funderar på att ta bort den, vi har flera gånger haft problem med folk som skriver osannheter mm i den. Just nu är det en mycket besvärlig kvinna som ägnar hela dan åt att trakassera framförallt mig personligen.
Frågan till katthemsfolk: har ni ett gästbok på hemsidan. Om ja, har ni haft problem där och hur har ni hanterat det?
Hälsningar Miranda
Har förstått att det inte är helt ovanligt att folk skriver allsköns gallimatias i Katthemmens gästböcker. Himla trisst! Frågan du får ställa dig är hur stor nytta gästboken utgör för katthemmets verksamhet. Vad är det som går förlorat om den tas bort och är det av så stort värde att det trots allt är värt att ha den öppen?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

det är roligt att läsa (och att alla kan lasa på nätet) när folk t ex skriver om en katt dom har tagit emot från katthemmet. Det är även helt okej att skriva i den när man inte är nöjd med något så länge der är sant vad man skriver, vi tål kritik men inget ***snack
!
Jag vill helst inte ta bort den, för jag tycker det är otroligt viktigt att folk kan ventilera sina åsikter. Men som du säger Lena, är det av så stort värde att det trots allt är värt att ha den öppen?
/Miranda

Ja, vi har gästbok. Inga sådana problem som du skriver om, men ibland har sexlänkar lagts in. Nu kan vi spåra den som skriver olämpliga saker. Vi tar bort de inläggen snabbt som sjutton. Men inga påhopp som du utsatts för.
Jag skulle nog hota med att polisanmäla påhoppen så att polisen kan reda ut vad som hänt och vem som orsakat det. Och lägga ut det i gästboken. Inte för att du gör det i verkligheten, men hot kan få folk att dra öronen och tangentbordet åt sig.
Hemsk människa. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
JAg är dålig på sånt här, men jag vet att exempelvis Sprays gästbok har en standardvariant där IPadressen syns. Då är det inte lika kul att skriva om man har onda avsikter… Kanske något att fråga leverantören av göstbok om?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Låt gästboken vara kvar, det är så givande att få läsa alla positiva saker som adopterare skriver där. Men som Gunilla säger är det bra om man har koll på ip-adressen. Men det verkar vara en sådan gästbok. Vi bytte till en sådan bok, och ännu har vi inte fått skit i böckerna. De som är kunniga inser att de måste gå och snacka s**t på annat håll. Så behåll gästboken. Skrev förresten ett inlägg där. Kanske det får henne att explodera eller tänka. Ingen aning. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Var inne och skrev jag med. Du har en bra gästbok. Med IP-adress. Då är man bra knäpp om man inte fattar att en sådan går att spåra…. Säger som Strindberg… Det är synd om människorna……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hej Miranda. Jag tänkte PMa dig men jag får inte… 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Hej Simsom, nu får du PMa mig! 

vi har en gästbok, och hittills har vi iaf bara fått trevliga inlägg och kommentarer i den. Förhoppningsvis ska vi väl slippa otrevligheter i den också, men förstår ditt dilemma.
Även om diskution alltid behövs kring det mesta är det väldigt svårt att föra en diskution som baserar på osanningar.