Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 3078 ggr
Alexej
5

Storbråk i Djurens Vänner Göteborg

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.826268-storbrak-i-djurens-vanner

Finns det föreningar som är mer oseriösa än DV?

Ekelund har aldrig haft tillstånd men han gillade att gasa ihjäl inlämnade katter i en hemmabyggt dödslåda med förbjuden importerad gas. Kanske läst för många naziböcker?

De som inte vet vad DV Göteborg står för kan lätt googla fram mer informationer.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
2

Isses vilken soppa! Knepigt dock att föreningen har fått forsätta så länge som den gjort. Detta är ju inte första skandalen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

johnnys girl
2

Bra att sådant här kommer fram. Hoppas att folk läser och drar öronen åt sig. Det finns måmga andra föreningar man kan stötta i stället.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

bymaruska
1

Jag tror att i många föreningar förekommer det att styrelsen skor sig på medlemmar, givare osv

Tyvärr finns det ingen yttre kontroll över föreningars ekonomi, styre osv utan en förening ska granska sig själv….. Naturligtvis fungerar det i de flesta fall med rötäggen finns överallt. Jag tror för att få tillbaka förtroendet för föreningslivet måste det ske något kanske t o m en lagändring. Många föreningar har uppdragen i styrelsen växelvis eller att förtroendeposterna är tidsbegränsade, kanske det finns en vits med att i USA kan inte presidenten sitta mer än i 8 år!! dom är proffs på demokrati.

Hemskt att detta kan hända i Göteborg och frukatansvärt vad djuren missat i omsorg och vård pga av fel människor att sköta föreningen. Hoppas det går att reda ut för djuren skull.

Jag är kassör i vår bostadsrättsföreningen plus några andra föreningar och jag lämnar alltid min redovisning vidare till en utomstående granskare vilket föreningen får betala, det är mitt krav för att överhuvudtaget vara kassör. Det är inga stora summor det kostar men en trygghet både för mig och föreningen.

Marie-Helene

[eskils]
3

När jag fick veta vad Djurens s.k. Vänner hade för sig i Göteborg gick jag genast ur som medlem. Skrikandes

Det är nog viktigt att man granskar den förening man vill stödja, för att se om de verkligen hjälper djuren så bra som de skriver i sina broschyrer osv. Är man tveksam finns det ju andra föreningar man kan välja.

bymaruska
1

#4 Visst är det skönt att man kan välja. Nu är kanske inte alla så nogsamma i sina val i vem och vad man ska stödja. Tack o lov så blir vi alla mer och mer upplysta och får bättre o bättre information mycket tack vare internet plus att både ris o ros går fort att föra vidare.

Tyvärr så tror jag att i de föreningar där det förekommer oegentligheter så är det många gånger männsikor som är väldigt duktiga på att manipulera som sitter i styrelse osv därför tar det många gånger lång tid innan det uppdagas allt ser på ytan ut som guld o gröna skogar. Men som tur är så kommer det ibland som nu i Djurens Vänner i GTB så finns det några som är starka, smarta och vågar ifrågasätta och då brister det.

kattassen
0

Stormigt möte idag:

GP 14/1

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

[eskils]
0

Det är väl snudd på kriminellt att ta pengar som snälla människor skänkt för att hjälpa djur, och köpa bilar och fastigheter för miljontals kronor till sig själv?! Det verkar bl a vara detta som styrelsemedlemmar i Djurens Vänner anklagas för. Tvi!

[sakring]
3

# 7 Det är inte snudd på kriminellt, det ÄR kriminellt att göra så.