Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2753 ggr
vildisen
1

Upphittad långhårig kisse!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara lägga in det här också. Det kommer en kisse till vår trädgård varje kväll/natt och jamar. Detta sen en vecka tillbaka. Den är hungrig och lite rädd. Idag kom jag dock så nära som en halvmeter ifrån den. Detta är i Blekinge, ca 2,5 mil utanför Karlskrona..

Här är kissen:

vildisen
0

Jaja bilden kom uppe i hörnet men den är klickbar. vet ni någon som förlorat en sån katt så skriv det gärna här.

anebit
0

#1  Man måste klicka i en ruta där det står "Visa bild direkt i inlägget"  Skrattande

Jag fixade det åt dig!  Skrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jourhemmet
0

Försök titta efter tatuering i vänsterörat. Anmäl till polisen på 114 14 och lappa området.

Naquita
0

Är det samma katt jag fått mail om? Fast den katten jag fått bilder på har vitt på sig också..Ligger under upphittade katter på www.ronnebyshittekatter.se

vildisen
0

#2: Tack! Glad

#3: Jag har studerat bilder jag tagit på den och det ser tyvärr inte ut som den har någon tatuering.. Rynkar på näsan Jag har ringt runt till folk överallt. Både här där vi bor och neråt byn.. Frågar folk jag möter, en kvinna har lagt ut det på sin FB-sida, jag har anmält till polisen, lappat affären och letat på nätet efter saknade katter.. Skrivit på 2 forum osv.. Inget napp hittills..

#4: Nej jag har inte mailat dig. Ska in och kolla din hemsida vad det är för katt du menar.

vildisen
0

Naquita: Såg kissen på din hemsida nu. Så fin. Kyss Katten som är här har inget vitt och jag har inte mailat dig så det är inte samma..

Naquita
0

#6 vad synd då är det två på villovägar. Bor du närmre ronneby eller uppåt småland? kan lägga upp din kisse på upphittade också om du vill!

Visst är kisse söt.

kattassen
0

Nej de två kissarna ser inte ut att vara samma. Ronnebys hittekatter verkar ha en katt med vita framtassar. Bilden ovan visar en katt utan vita framtassar.

Men annars var de rätt lika. Upphittat.se och Blocket är väl hyfsade sajter för efterlysningar.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

vildisen
0

#7: Ja det måste vara 2 som kommit bort. Jag bor ca 2.5 mil utanför Karlskrona i Tving. Ja du får gärna lägga ut katten på din hemsida! Glad

#8: Nej det är inte samma katt. Den jag har här ser jag inget vitt på alls. Sen kan inte en katt vara på 2 ställen samtidigt.. Flört

Har kollat både blocket och upphittat.se. Sen är det svårt då inte alla lägger ut bild på sin förlorade katt och de enda jag sett efterlysta är i norra delen av Sverige (visst det finns en chans att de råkat komma med i en bil men oddsen sjunker).. Men jag hade behövt ha nånstans att sätta katten för då kan jag fånga i fälla och kolla hos vett om den är kastrerad/chippad.. Att det ska vara så himla svårt i hittekattevärlden.. Rynkar på näsan