Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1876 ggr
catfoot
0

Hur skulle ni göra ?

En katt som har en ägare, som bett katthemmet  om att få hjälp med katten i 6 månader pga personliga skäl. Jourhemmet skickar sms att katten är avlivad hos vette pga urinsten, å vägrar lämna ut vettens namn.  Å svarar inte på telefon eller sms…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Katthemsmatten
0

Har ni inte någon klausul om att katten inte får avlivas utan att någon som ansvarar för katthemmet givit medgivande? Och har katten tagits till veterinär utan katthemmets vetskap?

Fortsätt terrorisera jourhemmet. Använd olika telefoner så att h*n till slut känner sig tvingad att svara.

Medarbetare Hittekatter iFokus

catfoot
0

Ja, katten togs till vette utan katthemmets vetskap, å avlivades,( enl jourhemmet) utan att katthemmet fick veta det..

Vi har ringt vettar i området, ingen katt har kommit in å avlivats den dagen ,..

OT/Snyggt ....

Katthemsmatten
0

Har ni möjlighet att åka till jourhemmet och ta en diskussion? Om man inte äger katten så kan man väl knappast utan ägarens medgivande avliva den oavsett om man har den i sin vård.

Finns det någon här inne som är juridiskt utbildad som kan svara på om man kan ta det till polisen under något bra lagrum? (Egenmäktigt förfarande eller………)

catfoot
0

Jourhemmet har gjort sig oanträffbar på alla sätt..

OT/Snyggt ....

Katthemsmatten
0

Stå gömd bakom knuten? Oskyldig Förr eller senare måste ju människan komma hem….

Finns det någon här som kan svara på min fråga i #3? Catfoot behöver all hjälp som finns.

[ingvarisbjorn]
2

lagen.nu står såhär: "Det finns tre situationer då ett brott utgör egenmäktigt förfarande. […] Den andra situationen är då annans besittning olovligen rubbas på så vis att den rättmätige ägaren hindras att använda föremålet som det är tänkt"

Djur går väl som föremål? I alla fall gör de ju det vid upphittande. Hur som helst, den rättmätige ägaren kan inte längre "använda föremålet så som det är tänkt" på grund av jourhemmets agerande.

Därmed borde det gå som egenmäktigt förfarande? Jag är inte jurist, men…

Alexej
0

Antar att katten har rymt och de vågar inte erkänna…..

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

#4 Men usch vilken jobbig situation…och så ledsamt..som jourhem är det väl ändå en självklarhet att man har en diskussion med föreningen bakom innan man tar ett så drastiskt beslut..tänk om det inte stämmer- att avlivning är något jourhemmet skyller på och att det är andra hundar begravna…*bara en tanke*..

martdat
0

eftersom katten har en ägare och ni har sagt  att ni ska ta hand om den denan period så tycker jag att ni är skyldiga att 1 kontakta ägaren omgående, . två polisanmäla juorhemmmet,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

catfoot
0

Vi får inte tag i ägaren, vi söker vidare på han så får han avgör hur vi ska gå vidare,,

Jag är ganska säker på att katten lever, å att dom ville behålla den. Å drog världens lögn. Som inte höll i mina ögon ..

Så jag ser det som stöld..

OT/Snyggt ....

[Highonbluetomorrows]
6

Skriv ett brev och posta i brevlådan eller skicka med posten, där det står att ni vill ha bevis på att katten avlivats (kvitto av veterinär eller liknande), och om detta inte går så kommer ni att vidta rättsliga åtgärder.

Det är ju mycket allvarligt att ett jourhem får en katt (som har en ägare!) att "försvinna" helt plötsligt. Antingen vill de behålla den själva, eller så har de råkat döda den och vill inte betala för det, eller så har den sprungit bort och jourhemmet är rädd för konsekvenserna av detta. En polisanmälan är faktiskt inte otänkbar. Om du säger vad ni hade för avtal med jourhemmet så underlättas det hela här.

Lena
0

Antar att jourhemmet har skrivit på någon form av handling inför sitt uppdrag. En sådan överenskommelse borde kunna användas vid en polisanmälan.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

catfoot
0

Har fått sms från Jourhemmet att katten blivit överkörd… Känns inte bra dettaRynkar på näsan… Vad är sanning vad är lögn ??

OT/Snyggt ....

Katthemsmatten
0

Var finns kroppen i så fall? Olika svar gör att jag tror att de försöker dölja antingen att de tappat bort katten eller som du själv skrev vill behålla den. De måste komma fram med bevis! Stå på dig trots att det är tufft Catfoot. @-}--

catfoot
0

Ja, vi försöker att få veta sanningen… Hatar när människor ljuger, bättre att man är ärlig, hur än ont sanningen gör. I detta fall tror jag bara att dom inte vill lämna ifrån sig katten…

OT/Snyggt ....

Katthemsmatten
0

Rädd att du gissat korrekt. Därför så viktigt att du/ni kan få.dåtida.i saken.

catfoot
0

Ja, vi jobbar på detta… Känns hopplöst för tillfället, men vi hoppas att kattens husse kanske tar tag i det oxå, när vi får tag i han,,

OT/Snyggt ....

martdat
1

åk dit. o säg att ni måsste ta med den "döda" katten, om den nu är det eftersom den faktiskt har en ägare som kan vilja begrava den själv.

väldigt obehaglig historia . ännu värre nu när man vet att det  ljugs vilket som, har ni polisanmält ännu? det behöver ni inte invänta husse för, ni ha ju tagit över ansvaret i 6 , mån, så det kan ni göra ändå,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.