en liten kisse infångad i kväll
nu sitter jag här med en liten kisse som blivit infångad i kväll. den har varit hemma hos mig ca en timma. först trodde vi att det var en katt med ägare som vi fångat in.. Lite annonsering så får hon åka hem sen… men jag har tagit mig an katter förr och aldrig mött någon som är så skygg för människor förr.. börjar misstänka att det kan vara en "vildkatt" googlade på vildkatter i sverige och hamnade här… nu ska jag se om jag hittar någon matnyttig information.
Du har hittat rätt! men någon vildkatt är det inte, för några vilda katter finns inte i Sverige. Men det är säkert så att Du hittat en skygg katt och för det finns det massor med kompentens här. Lycka till med missen och tack för att Du ger den en chans till ett tryggt och värdigt kattliv!
M-H
Snällt av dig att fånga in katten och försöka hitta ägaren! Det blåser kallt ute…
Var finns ni? Hur ser katten ut? Går det att se öronmärkning?
Av det du beskriver där, verkar nog inte missen ha haft ett hem på rätt länge eftersom om den hade haft ett hem någonstans så hade den inte visat dessa betenden som den har nu. Men det är en bra ide att annonsera, för den kan ha kommit bort eller smitit från någon för länge sedan.
katten har inte vågat gå fram till mig än så jag har inte kunnat kolla i öronen efter märkning. jag tror det är en hona… den har så små tassar. och hon är tigrerad i bruna toner… en otroligt vacker liten kisse
Jag vet att det inte finns vildkatter i sverige det var därför jag skrev vildkatt med citattecken.
Gott tecken nu på morgonen.. kissen har ätit upp sin mat!
Skönt att katten har ätit :) det finns två artiklar om skyggisar här på hittekatter.ifokus, den ena handlar om kattungar och är kanske inte relevant men här finns en om vuxna katter: http://hittekatter.ifokus.se/articles/4d715733b9cb46222d067090-skygg-katt-hemma-och-nu-del-2 Här finns flera med god erfarenhet av skyggisar så du kan nog få många bra tips :)
Tack så mycket!
Kan tilllägga att kisse varit på lådan nu också. skönt att veta att sånt fungerar bra.
Var på morgonen och satte in annons i lokaltidningen så den kommer med i lördagstidningen. får vi se om någon saknar sin kisse.
Hjälp! Ingen har svarat på annonsen. jag har satt upp lite lappar men ska sätta upp fler.
Tänk om denna kisse inte har någon människa, vad ska jag göra då?
Har du anmält henne som upphittad hos polisen?
Ja, hon är anmäld som upphittad hos polisen.
Är hon anmäld hos polisen blir hon din efter tre månader enligt hittegodslagen. Då kan du försöka hitta ett nytt hem åt henne om du inte vill behålla henne själv.
Vart finns denna kisse?
Hur har det gått?
Kan du sätta in en bild av henne?
Jättebra att du tagit in denna kisse! Bli rockså så nyfiken hur det har gått om någon ägare har gett sig tillkänna osv. Sedan blir vi ju alltid så nyfikna på bilder på alla kissar på den här sajten. :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Anledningen till att jag frågade efter bild är att jag själv saknar en kisse med det utseendet. Att det skulle vara denna katt är väl relativt omöjligt men… hoppet är det sista som överger människan.
Hittar ingenstans vart i landet kissen ifråga finns? #15 Tänk om det hade varit din kisse! Det skulle ju varit kanon i så fall.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja det vore underbart. Jag bodde på Ornö (stor ö i Stockholms skärgård) förut och (i princip) alla som bor där vet om att hon är borta. Vad jag kan oroa mig för är om någon har tagit med sig henne därifrån och hon har rymt eller dom har "tröttnat på" henne.
Orolig matte
#17 Man kan ju aldrig veta.
Nä, det kan man inte.
Jag söker också efter en kisse med det utseendet du beskriver. Vart i landet finns den upphittade katten?
Vi har ju inte hört något från denna TS på länge så vi får väl hoppas att katten kommit till rätta.

Personen har varit inloggad, men tyvärr inte uppdaterat, trist, det är alltid intressant att veta hur det gått
Ja, jag hade gärna vetat var den fanns.

Vad skönt att du tog dej an kissen..det är så kallt ute nu..hur går det?