Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 4031 ggr
Lena
0

Frågesport om Katter!

Här följer en liten frågesport om sådant som har med våra katter att göra!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0

Puttar upp för att flera ska kunna vara med och svara på frågorna. :)

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kaisakavat
2

Jag gjorde testet - älskar katter, men det var ett tag sen jag hade nån här med mig.

9 rätt av 12. Inte helt illa. Glad

anebit
1

Kul grej men jag hade bara 8 av 12 rätt.  Rynkar på näsan Men det får duga!  Skrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
0

Vissa av frågorn är nog inte helt lätta. Hade inte kunnat svara på dem själv heller utan fått gissa mig fram.

Alexej
0

Men sista frågan blev fel. Rätt svar enligt testen skulle vara 1,2 milj katter i Sverige. Efter sista bedömningar är det 1,7 miljoner. Ett tag sas det 1,6 miljoner men tydligen har det blivit ännu fler.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

#5 Vet att det varit lite olika siffror i omlopp det var därför jag skrev enligt Agria. Så länge det inte är lag på ID-märkning och registrering kan man nog inte säga säkert. Antar att det finns ett stort mörkertal.

Acinorev
2

9 rätt av en som aldrig har ägt en enda katt i hela sitt liv. Jag var ju bara tvungen att testa iallafall :)

Alexej
0

Det finns så många olika beräkningar. Agria stöder sig på en SCB-undersökning från 2006.

Men kollar man tex på Wikipedia står det: Mellan åren 1998 till 2006 ökade antal katter i svenska hushåll från 1,2 miljoner till 1,6 miljoner.[16] (16-^ Agria Djurförsäkring – Antalet sällskapsdjur ökar i Sverige)

Där skrev Agria själv att redan 2006 fanns det 1,6 miljoner katter. Obestämd

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

#8 Knepigt det där med andra ord! Obestämd

Det var den här artikeln jag utgick ifrån som ligger på Agrias hemsida.

Denna kommentar har tagits bort.
Lena
0

84 medlemmar har nu svarat på dessa frågor! :)

Sidentass
1

Klarade inte alla - hade 7 av 12 - roligt detta var:-)

Hennum
0

bra frågor. fast jag hade dålig koll på det mesta, utom giftiga växter och sånt livsviktigt. Men jag hade exempelvis fel på vilken som är den vanligaste masken.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Lolly
0

Kanni förklara hur etta går till. Vad betyder rött och grönt? Och procent också?

Slampen
1

Klarade mig bra, tycker jag, 8 av 12. Men med tanke på detta med ålder på katt, så kan jag konstatera att min Grabben, som är ca 15, inte skulle hålla med. Skulle jag vara så många människoår?

Lena
0

#15 Nej det verkar ju vara ändå mera individuellt med katter och hur gamla de är av sin ålder än vad som är fallet med människor. Åldern säger defintivt inte allt.