Kattfamilj i nöd!!
Hej alla kattälskare =)
jag fick nyss ett sms från en kvinna i Stora Höga nära Stenugnsund. Där finns en kattmamma med 4 kattungar som bor på en camping utomhus i akut behov av hem eller hjälp.
De har klarat sig ett tag där, folk har kommit med mat till dem ibland och så men det räcker ju inte på långa vägar. Och den ena kattungen är tydligen ganska mager.
Och nu kommer vintern och kylan också dessutom.
Hade jag själv haft minsta möjlighet hade jag åkt med en gång och hämtat dem, men har en allergisk sambo plus andra husdjur och bor i en lägenhet där det inte skulle funka alls bra för katterna. Önskar så i det här läget att jag hade haft en trädgård, då kunde man ju byggt ett vinterbonat utehus där för dem och skött om dem därifrån =). Men det har jag ju inte
Katterna är anmälda till länstyrelsen och polisen för nån månad sen, men det händer ingenting.
Finns det någon här som har någon möjlighet att hjälpa dem på något sätt?
Puttar för hjälp till lilla familjen. Har du hört med Kattslussen i Trollhättan?
Puttar igen
Hoppas de inte är skygga om de är anmälda till Lst.
Putt! Hur går det?
Putt :(
Puttar. Hur går det?
har svarat på iFokus katter om detta också, någon som hört något? har 3 katter, 2 kaniner o en hamster här så det e verkligen fulls hus men bor i närheten o skulle kunna åka ut med mat till de iaf?..
Fortsatt putt .
Putt.
Jag ska nämna detta till bekanta i steningsund, hur gammla tror du kattungarna är är honan tam? Har även hört 3 st som fått sina "hittekatter" till nya hem via fb så även där kan man efterlysa tillfälling elelr permanent hem. själv bor jag inte så nära steningsund 4 tim bilresa :-/

Åhhh..putt för kattfamiljen!!
Putt.
Putt.

Hej alla! Förlåt att jag inte svarat på ett tag =/ Så skönt med er alla som bryr sig.
De har blivit omhändertagna nu av polisen och två av dem kom in till Göteborgs Djurskyddsförening där jag är volentär. De andra två vet jag inte vart de hamnade. Ungarna visade sig vara något äldre än vad som först sades, 5 månader, så de var inte beroende av att hamna tillsammans med mamman allihop.
Jag hoppas det gick väl för de andra två som hamnade på annat håll. =)
Tack alla
#13 Vi får hoppas på det bästa! Tyvärr är situationen för hemlösa katter i denna del av Sverige inte direkt lysande. Om katterna är det minsta skygga vid omhändertagandet brukar de inte ha en chans utan bli avlivade på direkten. Det är så som Länstyrelsen i Västra Götaland tycker att det ska skötas.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Cecilia har du någon aning om vad som hänt med de anndra två katterna som inte kom till Gbg djurskydd?