Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2173 ggr
Elleis77
0

Ensam stackare i Åhus utan för Kristianstad!

Läste på KKS upphittade katter, inlagd den 28 november, om en stackars kisse utanför ett hotell som ingen verkar hjälpa. Snälla, är det ingen som bor i närheten som kan hjälpa kattstackaren??? Hade jag bott i närheten hade jag gett mig av direkt o försökt hitta honom.

kattassen
0

#0 Lägg ut på ex. Kattjourens Facebook-grupp. Likaså de andra skåneföreningarna. Att kks har katten på sin hemsida tror jag inte har så stor verkan. Där kan katter ligga ute länge. Någon har ringt eller meddelat och så läggs katten upp på hemsidan. Men någon plan finns oftast inte.

(Tänker på det gamla fallet med Sotis i Norje för ett år sedan)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

bymaruska
1

Läste om katten igår på ett annat forum. Det som känns så hemskt är att personalen på hotellet slutat att mata katten då de tror att den ska försvinna.

http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=13&t=209011

Det känns inget vidare eller hur?

M-H

kattassen
0

http://www.facebook.com/Kattjouren

Nu finns uppropet på Facebook. TS! Tag kontakt med hotellet och hör dig för. De behöver någon att kontakta.

Elleis77
0

Nån som vet hur det går med kisen? Jag har inte Facebook så jag har ingen koll där.

kattassen
0

#4 Ja det är där som aktiviteterna sker. Jag lade in länken till sks-tråden på Kattjourens FB-sida. Där verkar ha blivit en del svar. Någon på hotellet tycks ha kontakt med kks.

Men du får väl regga dig och kolla självFlört

bymaruska
4

Jag har läst på kattjourens FB sida och det verkar vara så att hotellet själva har kontaktat KKS för hjälp.

Vi får hoppas KKS informerat hotellet att katten fortsättningsvis får mat dagligen fram tills dess den är omhändertagen.

Skulle vara bra om ansvarig på KKS meddelande planen för katten, och vilken prio katten har.

M-H

Mollie2
0

Hur ser katten ut? Är den id-märkt?

bymaruska
0

Enligt ett annat forum så var katten på hotellet i Åhus märkt och har hittat hem till matte o Husse. Happy End verkar det som!!

Elleis77
0

Det stämmer att lilla svarta katten hittat hem:) Det finns dock två katter kvar vid hotellet som troligtvis är lite mer skygga och som behöver komma in så snart som möjligt. Eftersom dom inte blivit matade innan (förhoppningsvis blir dom det nu) så är dom troligtvis inte i bästa skick. KKS är på gång med ärendet. Kikki som bor i Bromölla behöver hjälp med skjuts till hotellet med fälla så att hon kan få in dom. Det finns stödhem till en av katterna men det behövs ett till den andra också. Hade gärna tagit in den men som många andra har jag rätt fullt och svårt att få hem till dom jag har. Någon annan som vill hjälpa en liten hemlös katt så den här historien slutar lyckligt för samtliga katter där?

Elleis77
1

En av katterna har blivit infångad och finns i stödhem, hon är helt tam. Hon har ett syskon kvar vid hotellet som behöver fångas in omgående, som också verkar relativt tam men blev skrämd sist då syrran fångades in. Kikki från KKS som har hand om ärendet är synskadad och behöver hjälp med infångning av katten snarast möjligt. Finns det nån i närheten av Åhus som kan tänka sig att hjälpa kisen in i värmen? Katten ska in i samma stödhem sedan som sin syster.

sesam10
0

Jag kommer att vara i Åhus 27-28/12 och om katten inte kommit in innan dess hjälper jag gärna till. Har dock ingen som helst erfarenhet av infångning.

Elleis77
0

Det låter jättebra! Skulle du vilja kontakta Kikki direkt om det? Hon är orolig över katterna som är kvar. Det finns tydligen en med halsband också. Hennes mail är kikki@kks.nu.

Lena
0

Så bra ändå att det har löst sig för två av katterna! Nu får vi hålla tummarna för nummer tre!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

sesam10
0

Jag har meddelat Kikki på KKS att jag gärna hjälper till de två dagarna. Vet dock inte hur mycket jag egentligen kan bidra med då jag bara är nere i Skåne på en träffa släkt och vänner-turné och tar Norrlandståget hem den 29/12.

Elleis77
0

Kicki skulle bege sig till Åhus med fälla nu i dagarna o göra ett försök. Hoppas verkligen hon får in dom två sista katterna. Håll tummarna!