Akut! Nisse måste hitta ett hem !
Vi hjälpte till att fånga in Nisse då husse dött. Nisse hade kommit och gått som han velat och skött sig själv. Veterinären ville avliva honom då hon tyckte att ha var aggresiv, Jag lyckades avstyra det hela och då det var polisen som hade hand om det hela så placerades han i karantän på ett pensionat. Där flög han på kvinnan en gång men det är när han känner sig trängd tror jag. Han jagar inte efter en .
Vi kastrerade ,vaccade och märkte honom och han behandlades för skabb då hans öron är förstörda av det. En tand var dålig men den var död så den kan vara.
Nu är han i ett stall (jag vet att ni inte gillar stall men här tror jag att det skulle vara rätt då tjejen är toppen och verkligen bryr sig och katten vill sköta sig själv.) och bor till att börja med i en sadelkammare för att veta att det är här han ska vara. Tanken är att han sen ska komma ut i stallet men då han nu attackerat även tjejen så är hon rädd att han ska skrämma bort hennes katter här han kommer ut. Jag tror att han anfaller då han känner sig trängd. Han är van vid andra katter då det var ett tiotal katter som vi fångade in. Jag ska se om jag kan prata med henne men det är inte säkert att det går.
Nisse skulle bo någonstans där han får komma och gå som han vill, få skydd och väme,mat och vatten och där han får ta kontakt om han vill.
Finns det någon som kan hjälpa oss och Nisse med att hitta ett sådant ställe och det måste ske snabbt.
Jag har verkligen fallit för luggslitna Nisse och vill så gärna att han ska få en chans till.
Pia 9Liv
Bilden kommer i nästa inlägg
putt
åh vilket charmtroll! :) Kan vara bra att skriva vart han finns? =)
Vår förening finns i Norrköping och Nisse bor för tillfället i Skänninge!
Finns det ingen som bor på landet som kan låta honom få finnas runt ert hus och få mat och komma in någonstans i värme ett tag om han vill det .

Vilken fin misse,…önskar så att han kan få komma till ett hem där han kan finna trygghet..tror att de är just tryggheten som kan saknas när han har tendensen att anfalla…och kallt börjar det bli..så jag puttar för att Nisse snart får komma in till värmen i ett kattälskande hem..
putt för skydd och värme till Nisse-misse
Finns det möjlig transport? Kan höra med mamma som har tomt stall på tomten som katterna går som dem vill.
Hej Pia minns du i somras när vi hjälpte till med de där hittekatterna och bonden vid kollot osv jag ville gärna hjälpa mer men kunde inte jag var för långt ifrån. Vet du vem sajtvärden här är? Jag har säkt om en insamling för hittekatter i Dalarna inför jul. Jag har själv en förening tillsammans med Avesta Katthem osv. numera så det vore roligt att få hjälpa till. men hon bara skrev tråden stängs insamling ej godkänd. vet du möjligen varför? kramis //Helena
#7 Var bor din mamma. Det viktiga är att han ska kunna komma in i värme om han vill och att han får mat och vatten varje dag.
#8 Vet inte
Putt för Nisse

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Snälla,någon som kan hjälpa Nisse?
putt för Nisse
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Det var mig en charmig kisse! Synd man inte bor på landet!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Börjar få panik,jag har den här veckan på mig sen kan dom inte ha den kvar längre. De trådar jag har haft ute har inte gett något. Finns det ingen som kan ha katten vid sitt hus,ladugård eller stall ? Vi skjutsar den bara det finns någonstans där den kan få vara .
Puttar för Nisse igen
Är det inte en kisse som skulle passa hos Debattia i skogen?
Puttar för hjälp till Nisse.
Puttar envist för Nisse
Finaste Nisse… om jag hade hus och bodde bra så skulle jag öppna min dörr för honom…. finaste killen 
*Nalle Puh*
Jag har så ont i magen för Nissekatten. Jag törs knappt ringa till henne som har honom för att vädja om några dagar till. Får ju inte bli så att vi måste ta bort honom för att jag inte har någonstans att göra av honom.
Snälla någon med stall,ladugård eller liknande ! Vi betalar maten för honom också !
Josefa föreslog Debattia men jag får ingen kontakt med henne trots pm.
Puttar igen för värme och skydd till fina Nisse-Misse. Vem kan hjälpa honom?
putt
Hur har det gått för Nissepojken?
*Nalle Puh*
Nissepojken flyttar till ett nytt stödhem nästa helg där han får vara både ute och inne. Är så glad att han får en chans .
Nisse behöver inte ens flytta utan han får stanna där han är. Det har gått framåt enormt med honom och i går lade han huvuvdet i hennes hand innan han började äta. Hon ringde och sa att du tror väl inte jag är klok men jag kan inte lämna honom.
Känns jätteskönt då han slipper en massa traumatiska upplevelser som infångande ,bilåkning nytt ställe mm
Har inte följt med när det gäller Nisse, men när man upptäcker att det har löst sig så känner man en otrolig lycka inombords.
Hurra
Förstår henne. Vem som helst skulle smälta med det stora fina huvudet i sin hand.
bra jobbat Pia!
*Nalle Puh*
Kanske någon kan skriva "löst" i tråden?
Jag är så sällan inne i datorn numer för den går så sakta och iblnd kommer jag inte ut alls. Det r därför du inte fick någon kontakt med mig..Underbart det ordnade sig för Nisse!!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!