Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1574 ggr
Eywa
0

Katter instängda i ett rum!!

Min pappas flickvän har två helt underbara kastrerade hankatter, runt 3 år gamla. Hon har nu flyttat till en ny lägenhet där hon har köpt en ny soffa som hon uppenbarligen är så rädd om att hon vill omplacera sina katter och har dom för tillfället instängda i ett litet rum!

Jag vet inte vad jag ska göra, jag är så rädd att dom blir avlivade och jag blir så ledsen när jag vet att dom lider där inne i rummet.

Jag vill inte anmäla henne heller eftersom länsstyrelsen säkert kommer att avliva katterna eller skita i dom.

Om det är någon som kan hjälpa till med råd blir jag evigt tacksam.

Känner att det är akut att dom får ett nytt hem/jourhem men det finns ju redan så många katter där ute så jag är rädd att ingen vill ta emot dom, trots att dom är jättetama, gosiga pojkar. Den ena är en fd. hemlösing och den andra var en avlivningshotad kattunge. Dom finns i Jönköping men kan transporteras till Göteborg.

Önskar jag själv kunde ta dom men jag har inte plats och sambon tvärvägrar.

Vad ska jag göra? Gråter

kattassen
2

Upp med annonskampanjer, Blocket, tidningar, affären (rivlappar). Många fina bilder med en talande text.

Hon måste se till att sätta igång omplaceringskampanjen omgående då det kan ta tid.

Här är dock inget annonsforum. Hittekatter är vikt för hemlösa katter. Dessa har dock en ägare. Endast hemlösa katter samt vanvårdsärenden läggs ut här under Vi söker ett hem.

Kolla på katter.ifokus och djurannonser.ifokus . Där finns det annonstrådar för ägda katter.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Eine
0

Att de bor i ett rum är inget som är fel!Släpp det bekymret.Men de behöver ett nytt hem och det kan väl bara hon ordna? Med annonser etc.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Ankie
0

facebook, djurens chans, kattjouren finns där hör om de vill hjälpa…

[Highonbluetomorrows]
1

Oj, kan hon inte använda nån sorts sprey på soffan så den luktar/smakar förfärligt så att katterna inte vill vara på den? Eller i värsta fall skrämma dem med tryckluft eller något när de är på den. Har hon försökt med något? Annars känns det som att soffan mest är ett svepskäl för att hon av någon anledning inte bryr sig om katterna längre. OM hon gillar dem så känns det hemskt att behöva omplacera dem pga en soffa menar jag. Någon kanske har bra tips på hur hon kan försöka sköta det problemet i stället?

Om omplacering är det enda alternativet så har de ovannämnda skribenterna redan gett bra svar.

katterna
1

Stackars katter att få bo där. Är katterna inte värda mer än så? Blir så ledsen :,(. Men vad snällt att du vill hjälpa dem därifrån. Annonsera överallt som ovanstående skrivit. Lycka till och hoppas katterna snabbt kan få komma därifrån till någon som kan älska dem som dem är .

Jourhemmet
0

Varför skulle katterna kissa i soffan öht?

Madameh
0

Hej  jag undrar om inte katterna är rumsrena när de är så gamla? Inte sjutton brukar de väl gå på soffan och kissa då. Sen klöser de inte heller om de får ha klösträd osv i lägenheten/huset. Varför skaffar hon katt om hon är så rädd att få möblerna förstörda?? Fattar inte! Hon får väl prova först så att de inte gör nåt men eftersom de inte ens får nosa på soffan så lär de väl tycka att det är nåt helt sjukt med denna soffan som hon väl kan täcka över då? finns det inga dörrar att stänga? Hon får faktiskt acceptera att katterna vill röra sig!! Se till ha leksaker i samma rum som soffan så går de inte dit. Men helst skaffa ett nytt hem. Stackars katter. Har inte pappa något att säga till om? Ja se karlar! Lycka till!!  (att du skulle ta dem hade varit bra du säger det är trångt hur sjutton kan du då bo med en kille?) Kasta ut honom!

Är det inte trångt för er också?Är det mer än 35 kvm så är det inte för trångt. Jag bodde på 30 kvm med kille & kompis och 4 katter i två år. Då fick de tillgång till balkong med nät. Ja Lycka till iaf!!