Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1436 ggr
Hawknestgrove
0

Nu är det vår, Köp Kantnepeta!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill lägga detta på en egen tråd här, för alla, för nu är det ju dags att plantera! Fick reda på, att kantnepeta eller kattnepeta är… just det…. Kattmynta! Alla ni som har trädgård eller planteringsmöjligheter för perenner, köp en planta och sätt! Den är lättskött och är så fin, dessutom så mår den bara bra av att klippas ner på sommaren! Då kommer den en gång till! Sen torkar man den och stoppar i leksakerna förstås! Tålig och tacksam, växer som ogräs, men låt inte katterna komma åt den, förstås…då lever den inte länge…Har två plantor på Pyssas grav, det är den med små ljusblå blommor till vänster i bilden….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Simson
0

Jag tänkte köpa och ha på balkongen för att torka och göra leksaker med…kanske inte är så bra idé??? Att ha plantor i kruka på balkongen? Blir det krig om den då?? Glad

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

HAr svarat dig i den andra tråden simson….Glöm det! Eller sätt upp dem på altanväggen i amplar där inte kissebarnen kommer åt dem! Men det är perenner, dvs fleråringar, så de kostar ca 30 kr styck.

Simson
0

Ja jag såg att du svarade där…säkert samtidigt som jag var här inne! Räcka ut tungan

Det får bli i amplarna i så fall. Planterar jag i rabatten som tillhör huset kanske jag inte blir så populär om alla stans katter kommer till vår gård?! Flört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

Nä just det. De gillar sol. Mina står rätt i söderläge

karins
0

jag har haft kolonilott och odlade en del, band annat kattmynta. när dom snälla små hulliganbarnen sparkade sönder mitt växthus och trädgårdsmöbler, och stal det ätbara, gav jag upp lotten. Har försökt odla kattmynta på balkongen, men den vissnade helt på vintern och tog sig inte igen.

Hawknestgrove
0

Nä, den behöver nog rota sig djupt.

Lena
0

Våran Linus åt färsk kattmynta en gång och började dregla något alldeles förskräckligt. Men han är väldigt känslig och reagerar mycket mera på olika saker än de andra katterna.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

En vän till mig hade föräldrar som anlitade en trädgårdsarkitekt. Och han planterade bland annat kattmynta. Att säga att det blev populärt bland deras katter och grannarnas är en underdrift, och myntan är numera borttaget. högt pris med arkitekt som planterar detta utan att tänka efter :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

#8 Så kan det gå när inte haspen är på! Lite småkul på sitt sätt! Där kan man tala om samling runt pumpen.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

karins
0

Har varit i Skåne och plockat Kattmynta på min brors plantskola. Torkade den i ugnen 50 grader i ca. 5 timmar, oj vad gott det luktade i hela lägenheten, i allafall tyckte katterna det:-)

evamojje
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10 kanske skulle prova det *L*

Mojje e fullständigt tokig i kattmynta *s* han blir alldeles galen.

Själv så planterar jag rosmarin till katterna dom gillar att tugga på det och som min vaterinär sa så kittlar det i munnen på dom *L*

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

storAnnette
0

Min Tara gillar gräslök Förvånad!Är det någon annan katt som tycker om det tro?