Kattungar söker extramamma
I går fick vi ett samtal från en tjej som sa att det låg tre nyfödda kattungar i en park där dom bodde.
VI åkte dit och hittade då tre alldeles nya kattungar högst två dagar gamla. Vi fick då veta att katthonan fött ungarna i familjnes hamock när dom varit på semester. När dom kom hem ville inte de som bodde i huset ha ungarna där utan lade ut dom utanför ett högt staket till tomten så mammakatt gick och ropade på tomten och ungarna låg utanför. När vi kom dit hade dom legat åtminstone i 5 timmar själva. Vi försökte få komma in p åtomten för att kunna fånga mamma i fällan men det ville man inte. Till slut fick vi komma in en stund när bara tjejen var där och då var mamma nästan inne i fällan. Sen fick vi inte vara där mer utan fick försöka lokalisera mamma från gatan. Mamma som är mycket skygg hade ju blivit alldeles snurrig av det här och sprang till sist vid elva tiden sin väg. Vi tog med oss ungarna då vi tänkte att annars tar hon och gömmer dom och då blir det ytterligare förvildade katter och vi hoppades kunna fånga henne i dag.
I morse var vi där igen men hon cirklade bara runt oss och fällan men ville inte gå in. VI fick lämna fällan hos ett par som sen ringde och sa att katten gått in men när vi kom dit så var det fel svartvita katt. Så typiskt ! Nu äker vi idt i kväll men
vi undrar om det finns en amma som kan vara standby om det dröjer innan vi lycka få in mamma.. DOm behöver ju få snutta på mamma även om dom dricker bra ur flaskan. Vi vill helst att det är nära Norrköping,Finspång så att vi ev kan återförena familjen så det bör ju vara en kattmamma som har ungar så att vi inte ger henne dom här och sen tar dom igen.
Skäll inte på oss nu för att vi tagit kattungarna,det var ingen trevlig inställning där till vare sig vuxna katter eller ungar så det kändes som att välja mellan pest och kolera. VI hoppas på ett lyckligt slut !
Hör av er om ni har en amma.

Går det inte att lägga en unge i något precis framför fällan så att mamman måste prova att gå in i fällan för att komma in till ungen?
Jo vi la ungarna så men mamma vågade inte gå i ni alla fall.

Attans :( Hoppas att ni får in henne snart!! Alternativt hittar en extramamma.
Vilka elaka människor! 
Klart ni var tvungna att ta kattungarna därifrån. Hoppas ni få snart tag i kattmamman. Tonfisk, räkor?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tack för stödet Alexej,känns lite tungt just nu. Dom här ungarna och mamman,sen har vi ungarna ocn mamman här i området som vi bor i som vi matar och vaktar varje morgon och kväll för att få in i fällan och så farbrorn i Åtvidaberg med alla sina katter. Sen börjar jag jobba om en vecka och har vi inte fått in kattmamma då så vet jag inte vad jag ska göra .
Menar inte att gnälla, det här är frivilligt men ibland blir det för mycket och man måste ju ha tid för sina egna kissar också som just nu tittar förebrående på mig när jag flänger in och ut här hemma.
Snälla ,finns det ingen kattmamma som kan ta några bäbisar till.
putt

Finns tyvärr för långt bort.. =(
Hoppas verkligen att det löser sig!!
Pälsbollarna i Höganäs
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Fy attans vilken jobbig situation! Känner med er!
Ibland är jobbet med hittekatter bara för mycket. Alla dessa hemska människor som ställer till det genom att motarbeta istället för att hjälpa till kan suga musten ur en. Om de nu är så fientligt inställda borde de väl bara vara glada och tacksamma över att ni försöker fånga in katterna. Då slipper de ju ifrån problemet sedan.
Det här är ett sådant där typiskt exampel på när det inte går att följa regelboken till punkt och pricka pga av den skrala verkligheten.
Hoppas att det löser sig med amma och att ni kan få in den svårfångade mamman. Håller tummarna!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hur har det gått för er? Någon amma i sikte?
*Nalle Puh*
Ja hur går det för er?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja snart blir man nog totalt rubbad av allt det här om man inte redan är det.
En katt gick ju i fällan häromdagen men det var fel katt. Sent igår kväll ringde den snälla grannen till dom som hittade katterna och som vaktar fällan åt oss att nu satt nog rätt katti fällan.Vi åkte dit och det kom en katt hit som såg nästan ut som kattmamman men som verkade vara med ungar. Hon var också social vilket inte kattmamman verkade vara även om det är svårt att avgöra då hon varit rädd och förvirrad när vi sett henne.
Ja vad gör man ,vi kunde ju inte bara lämna tillbaka henne så hon fick sova här och ungarna i en transportbur. I natt och i morse när jag gav dom mat var hon väldigt intresserad och började tvätta dom varefter jag hade matat. Sen har dom legat hos henne och snuttat och hon är så nöjd för att inte tala om vad ungarna är.
Men det är ju inte mamman ,dessutom tycker jag att magen är ovanligt hård och hon andas väldigt snabbt och flämtar mellan varven. För övrigt är hon mycket kelig ,pigg,fin i pälsen och har ätit,druckit och varit på lådan.
Nu har jag ringt tillValla så att vi ska få komma dit och kolla upp katten och sen får jag diskutera om vi kan låta henne sköta om dom här även om hon själv är med ungar eller om det blir helt fel. Sen är det bara att fortsätta leta efter riktiga mamman och dessutom ev ägare till den här katten.
Allt är helsnurrigt.
Fy fanken, precis som det inte räcker som det är?!
Hoppas att den här kissen som tar hand om bebisarna nu har en ägare som ni kan få fatt i! Hoppas att hon inte är dräktig också :( elände!
Skickar massor med tur och tankar till er !
*Nalle Puh*
Ramlade över den här gamla tråden och undrar hur det gick med alla ungar och mamman?
/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus
Jag har en amma då min hona bara fick en unge nu för 3 veckor sedan, men jag sitter i Göteborg.
Här behövs väl ingen amma, eftersom ungarna har en mamma, och dessutom numera bör vara över året gamla.
Nej de kattungarna är ju stora katter nu Någon amma behövdes aldrig sen eftersom mamman också togs in
Pia kanske vill berätta om hur det var och hur det gick sedan!
F*N också!!Blir ni aldrig urförbannade på folk som bara släpper ut katter??Ni som kämpar ,(och gör ett fint jobb)blir ni inte less på dumt folk?Ni städar efter ansvarslösa kattägare som inte vill ta ansvar….
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
De här kissarna är stora nu och killarna bor hos mig och tjejen har flyttat till en av våra styrelsemedlemmar. De är riktiga kelgrisar. Mammakatt som vi till slut ´lyckades fånga in bor på landet och har det jättebra så allt fick ett lyckligt slut.
Ursäkta att jag glömde bort att avsluta tråden