Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1285 ggr
marieborg
0

Vi ska få en ny familjemedlem!

Vi har precis bokat söööta Pärlan som finns i ett akuthem genom Akutgruppen.

Hon har en egen blogg som ni kanske har läst. Om inte gör det!! Man blir helt kär i henne bara genom att läsa den och sen när vi träffade henne idag hemma hos akutmatte Åsa känndes allt helt rätt.

Åsa har gjort ett toppenbra jobb med Pärlan och hon var riktigt framåt. Trodde inte vi skulle få se henne så mycket men hon var framme nästan hela tiden och Stefan fick klappa henne ganska mycket. Mer än mig så jag är lite avundsjukFlört

http://web.telia.com/~u30228466/blogginnehall.htm

Vi tror att hon komer passa utmärkt i  vår familj och kan knapp vänta tills vi får hem henne!  Det blir troligtvis nästa vecka.

modellflickan
0

Vilken söt liten tjej! :)

Puma77
0

Grattis o hon e ursöt, jösses vilka rosa trampdynor.

//Pia

MariannE11
0

Åsa har verkligen gjort ett superjobb med Pärlan…..härligt att det gått så fort dessutom….extra kul att hon kommer till er dessutom som man stöter på i detta forum….

passa på sen bara ifall det smygs utanför i buskarna… det KAN vara två kattnappare i kroppstrumpor som har svårt att släppa sina akutmissar….Flört

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Ivory
0

Vi är såå glada att Ni vill ge Pärlis ett eget hem. Läste nu bloggen igen och grät, Åsa/Pärlan kan verkligen röra ens hjärta.

JosephineF
0

Stort grattis till både er och lilla Pärlan som får ett så fint nytt hem =)

Alexej
0

Hon är ju rosa!!!Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

emjon
0

Vad roligt att  Ni har bokat Pärlan för henne har jag följt hela tiden och också läst hennes blogg som är helt underbar. Var faktiskt förvånad att hon inte blivit bokad långt tidigare.

Var själv väldigt sugen på att adoptera henne men kunde inte släppa tankarna på Mysan. Hon hade väntat så länge på ett eget hem så nu var det dags.

Önskar dig och Stefan lycka till med denna sötnos och hoppas att allt går bra med henne och era tidigare kissar.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Simson
0

Hon är alldeles för söööt den tjejen…Pärlan…ett helt gäng med små pussgoda emsertabletter till trampdynor!!! Mysgos till er alla!! Nu hoppas jag du fortsätter Pärlans blogg så vi kan fortsätta läsa vad som händer henne!! …eller hur??!!!…Flört

Så Pärlan adopterade Stefan?!! Får du konkurrens om honom nu …?? Skrattande

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

AsaaP
0

Hej…Pärlan är en myskisse och jag är helt övertygad om att hon får ett superliv hos Marie! Hon kan inte få det bättre än att hamna hos två stora kattvänner..det är en dröm för alla hittekatter!

Jag har några sista dagar här nu med Pärlisen..ska gosa ur ALLT gos Flört så det bara blir liiite kvar *flin*

/Åsa akutmatte som laddar med näsdukar för stora avskedet

Engla
0

Ååååå, hon är jättesöt! Lycka till med henne!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Denna kommentar har tagits bort.
Faxlin
0

Vad skojigt. Förstår att det är spånd förväntan för er nu. Hoppas ni skriver och berättar hur det går sedan.
Hon är så söt. ;-)
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Pelusa
0

Underbara nyheter, Marie. Lilla Pärlan kunde inte ha hamnat i ett bättre hem och varmare händer! Så glad för hennes skull - och för er!

Emjon… hur går det med Mysan?

emjon
0

#13 Jo tack det går bara bra och hon är precis så underbar som jag trodde. Nu rör hon sig fritt i hela lägenheten och är mycket nyfiken så allt skall kollas. Trots att hon snart fyller 5 år så är hon som en kattunge liten i storleken och mycket lekfull. Hon närmar sig mer och mer  men jag har inte gjort något försök att klappa henne för det är för tidigt. Godsaker tar hon gärna ur handen och tycker hon jag är långsam så talar hon gärna om det lite uppfodrande.

Husse och jag är tillfälligt separerade för vi är hundvakter till våra vänners hund. Vi ville inte utsätta Mysan för en hund till så därför är hundarna och de 2 yngsta kissarna på landet. Det var en mycket bra lösning på alla sätt. I veckan tar husse hand om kissarna och får på så sätt bekanta sig med Mysan och hon fick möjligheten att lära känna varje vrå av lägenheten i lugn och ro. De två yngsta katterna var lite för intresserade av Mysan så nu när hon vet var allt finns så har hon bättre förutsättningar när hon möter Trollet och Molly.

I mitten av veckan skall vi förhoppningsvis flytta ihop igen. Du hade rätt om att Mysan har en syster som heter Sussi och hon blev adopterad av jourmatte.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

maggan47
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

lilla lilla Pärlan, vilken underbar kisse du får  Marie, har varit sugen på att adoptera henne, sedan första dagen, men med en sjuk gammelkisse, Lucas perser snart 20 år, och 2 vildisar, som han knappt orkar med, ville jag inte utsätta honom för en kattunge, men vilka härliga färger, har ju själv haft en britt, Sara som nu är kattängel, med hennes färger, därför kändes det extra mycket, när jag såg henne, men vi kommer att få uppdateringar, eller hur, och vilken härlig rastgård ni har, glömt att säga det, kanske ett litet besök så småningomFlörtMaggan47

Pelusa
0

#14 Kul att höra att det går framåt för lilla, livrädda Mysan.
Verkar som om ni har tänkt på allt, emjon. Hon har verkligen hamnat i rätt hem. Puss på den lillalilla nosen när hon har kommit så långt i sin utveckling att du kan närma dig henne litet mer. Fortsätt gärna att rapportera, jag tänker ofta på henne och hennes syrra, Sussi!

Ursäkta att jag kapade Pärlantråden, Marie. Puss på lilla Pärlannosen oxå när hon anländer till sitt nya hem framöver.

/Pelusa

maggan47
0

skulle ju visa bild på min Sara, syns ju knappt inte, Mariebrog, igen, min kattängel Britt Sara, FlörtMaggan47

marieborg
0

Tack alla! Å va vi längtar!

Stefan berättade imorse att han hade drömt om lilla Pärlan, så #8 jag får passa mig lite… men så går det väl när man tar hem söta tjejer Skrattande fast det gäller söta killar oxå så länge de går på fyra ben och är håriga…..

Förstår att du blev kär i Pärlan Maggan47, hon påminner ju jättemycket om din söta SaraKyss. Du och Åsa får gärna komma och hälsa på.

Kan lova att det kommer att bli massor av foton och berättelser om gumman. Ni kommer kanske trötna till slut…

Nu i helgen ska jag ut och shoppa en skön bädd till henne. Alla våra katter brukar få en egen ny säng när de kommer men sen att de kanske inte använder den eller ngn annan tar över den det är ju en annan sak Skrattande

marieborg
0

Glömde en sak

#8 Vilken toppenliknelse med hennes trampdynor och emsertabletter Skrattande

Ett annat troligt sammanträffande var att Stefan letade efter just Emsertabletter igår för han har ont i halsen och tycker de hjälper Fundersam

Denna kommentar har tagits bort.
Sidentass
0

Men åh vilken söt liten ögonsten ni  har att vänta på!! Förstår att ni räknar minuter närapå innan familjen blir större…o bloggen..ja..vad ska man sägar…det är helt underbar läsning!

Sidentass

marieborg
0

Idag shoppade jag en "säng" till gumman men hon får ju gärna sova  hos oss.

Den är rätt så liten så jag hoppas att  de andra inte ska sno den för henne. Har lagt undan den tills hon kommer. Köpte oxå flera småmöss eftersom hon ska gilla sånna. 

Här med Smokey som modell. SEr kanske inte så skön ut men den är riktigt "fluffig" Skrattande

Simson
0

Min Indy fick en ny säng också när han flyttade till Atos och mig…så här ser Atos ut i den… Cool …det gula är sängen…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Erika91
0

Vilken söt liten flicka :)
Lycka till med henne!
Kollade in på hennes blogg, den var jättefin och intressant :)