Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1155 ggr
Araneas
0

Tre halvtama ungkatter behöver hem AKUT

Jag har tidigare skrivit om Rackarn, Undis och Birka. Tre otroligt vackra men inte ett dugg tama kattungar som jag hjälpe till att ta in i somras. Tjejen som tog in dem för att sedan omplacera har visat sig bli JÄTTEallergisk av att ha så många katter, det går helt enkelt inte. Vi har på alla sätt vi kan försökt hitta hem till dessa katter, men ingen vill ha en skyggis. :(

Vi är fruktansvärt rådvilla, finns det snälla någon/några där ute som vill ge dessa tre en chans? De finns i Gävle.

pip89
0

*putt*

[Forest]
0

TS är du med i fb? jag är det inte men har pratat med 2 st bla min systerdotter som fick hem en katt (antagligen sommarkatt) hon hitta nån sida där på fb och han fick ett hem snabbt. Hon är oxå superallergisk därmed kunde han inte bo där :-( Men iaf sök på fb katter/hittekatter eller liknande så kanske dessa katter med  har turen :)

Roslyn
0

Putt.

Araneas
0

Vår sista lösning blir att lämna över dem till polisen. Och det vill vi inte, det är nog slutet på deras korta liv.. :'( Men jourmatte kan inte ha det så här, det går inte och de måste flytta. Finns det någon av er som vet om katthem som tar emot skygga katter? Kanske man man med gemensamma krafter få dem en bit härifrån? Katthemmen här i Gävle tar inte emot skygga katter. De har inte heller plats.

Någon med idéer?

Ankie
0

har du facebook? Gå in på katthemssidorna å skriv där, kattjouren, djurens chans…. kollla där så kan du kanske få hjälp….

Araneas
0

Jag lade ut ett inlägg på kattjouren nu. Hoppas verkligen!

Det är ju inte katternas fel att de är skygga, de är värda en chans. Det finns ju massor av exempel på skygga katter som blivit tama bara de fått tiden till det. Jag önskar jag kunde ta dem till mig, men jag är allergisk.

vildisen
0

Putt! Finns det ingen här som vet någon lösning?