Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2572 ggr
Puma77
4

Hur mycket kan man älska........

Hur mycket kan man älska sina små pälsklingar egentligen?

Jag sitter här hemma i soffan och ser Thindra sova på klättermöbeln vid elemnetet och jag kan inget annat än le. Gud vad jag älskar henne, hon har gett mig så mycket och vid mina tuffa stunder har hon räddat mig och tröstat.

Sen vänder jag blicken till Tudor som jag utan problem valt att han ska stanna hos oss. Han ligger på en hög med nytvättade kläder som Thindra dragit ner. Han är så söt att man knappt kan låta honom vara utan vill gosa med den runda magen, klia honom runt huvudet och få honom att spinna som en V8 vilket inte är svårt.

Jag önskar dem allt gott och vil ge dem allt jag kan. De ska aldrig sakna min kärlek och de kommer alltid att ställa upp för mig.

Känner ni igen er? När ni sitter där och ser på era små älsklingar. Deras små tassar som känner värmen och deras fuktiga nosar mot er kind?

!http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=85f4936a-3feb-471b-8e8f-592d6b10cca5&Filename=billed89[1].gif

//Pia

Engla
0

Ja, det gör jag verkligen. När jag har varit i väg en lång dag, saknar jag dem till tusen och det är alltid lika skönt att få komma hem. Det känns bra att veta att de alltid finns där.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Puma77
0

Ja är det inte otroligt egentligen. Innan Tudor kom in i bilden hade jag sånt dåligt samvete bara jag lämnade Thindra några timmar och jag tänkte på henne och saknade henne. Nu är det bättre, jag vet att de har varann i alla fall men att komma hem till dem och mötas av deras tokkel tar priset. Kärleken är oändlig.

//Pia

Alexej
0

Det var en fin beskrivning av våra katter!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

emjon
0

Kan bara säga att jag förstår dig för jag känner precis samma sak för kissarna här. Alla har sin egen personlighet och har hjälpt mig väldigt mycket. De som oftast får mitt hjärta att svämma över är just mina 3 skyggisar när jag tänker på hur de haft det tidigare. Det är underbart att se deras framsteg hela tiden. 

Det går nog inte en dag utan att jag förundras över att 9 kissar och 2 hundar kan samsas så bra. När jag studerar kissarna och ser deras lek med varandra så kan jag inte annat än le och vara glad.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

MelindaS
0

Så fint skrivet. Jag längtar hem till mina katter så fort jag är borta en stund. Så fort jag kommer hem och öppnar dörren sitter där fyra katter precis innanför dörren och välkomnar en och blir överlyckliga att se en och då värmer det i hjärtat. Man hinner inte ta av sig skor och jacka utan först massa kel och pussar. Alla på en och samma gång. Och de gångerna jag är borta en hel helg då ringer jag hem till kattvakten och hör så det är bra med mina pälsklingar var femte minut minst. De finns där alltid och sviker en aldrig och de märker när man är ledsen. Då kryper de upp i knäet och ska gosa lite extra.

Kramar Melinda

Jenna-Gun
1

När barnen var små och man stod vid sängen och grät av lycka.

Lika är det när man tittar på kissarna som rullat ihop sej.

Då kommer tårarna av rörelse.

De är bara så vackra .

Jenna 

martdat
0

Jodå, det känns ijen Puma. att se sina älsklingar glada är lycka!!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ledin
0

Bra skrivet jag förstår dig helt visst älskar man dom :) Jag har hela tiden sagt att jag skulle inte klara mig utan Mizzan å nu har det ju utökat inte bra hon utan Sture o Rut oxå Molly tyvärr har det inte kommit så mycket känslor för tösen än då hon inte vart här så länge o är en skyggis för dom andra kissarna. Men jag har ju fallit pladask för lilla Tiara oxå blir några tårar när den tösen flyttar Hemlis :*/

evkasu
2

Fint skrivet.

Igår kom min man hem efter volontärarbetet på katthemmet och berättade ivrigt om Misse och Nisse och Pelle m fl som är så gosiga som små hundar och bara vill kela till skillnad från våra två halvskyggisar.

Så tittar jag på lilla Wilma som sitter några meter bort och lyssnar uppmärksamt på jourhusse, hon är fortfarande lite rädd om dagarna och har inte riktigt kommit på hur mysigt det är att stångas och buffa men jag ser på henne hur gärna hon vill våga det här som husse berättar om. Då blödde mitt hjärta för henne som så gärna vill, och även kommer att bli mottaglig för all kärlek så småningom. Inatt kröp hon upp till mig i sängen och fick lite gos och spann högt, älskade lilla skruttan.

Eller imorse, när Mästerkatten satt i matrummet och jamade jättehögt och klart efter husse och matte som båda stod i köket och inte syntes till för honom. Vi riktigt hörde hur han ropade på oss! Stora älskade bamsekatten!

Dessa små kärlekar som förgyller våra liv, det är värt alla katthår, uppkrafsade blomkrukor, sönderklösta gardiner i världen!

Hawknestgrove
0

Ja, min kärlek till mina små är gränslös….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

catfoot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, att titta på sina undrebara katter…det gör mig alldeles varm i hjärtat, blir så lycklig av att se dem må bra..En dag utan dom, ja jag får abstinens, vet ej hur fort jag ska kunna komma hem å få köra ner näsan i deras underbara päls..Då först är dagen lycka gjord…..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Jenna-Gun
0

#11 Vilken söt bild

Sidentass
0

Så fint du skrivit Puma..ja..vad vore livet utan djuren…tänk vilken kärlek dom ger oss varje dag..på många så varierade sätt..en blick..en tass på kinden..spinnande ljud som är likt den vackraste musik..tassar som springer upp o ner i trappan….pussar..puffar..kurranden..ja..listan tar aldrig slut..

Puma77
0

Ja om det inte räckte så luktar de så otroligt gott att man bara vill borra ner näsan i deras mjuka päls och andas in djupt. Är inte det kärlek?

//Pia

Mona22
0

tänkte själv skriva en sådan här tråd men då får jag svara i din istället Flört.

trodde aldrig man skulle kunna älska en katt så mycket. hade väl i tonåren lite den åsikten då de är väldigt självständiga. vi hade katt när jag var yngre och så men när man har egna så är det en annan grej.

katterna har såna egna personligheter.  vet inte vad jag skulle göra utan min "tant" härhemma. hon möter mig i dörren när man kommer hem och jamar lite så man ska plocka upp henne och klappa på magen. det är så kul för när hon kom hit så hade hon bott med 9 andra katter så hon var inte alls van att bli upplockad men jag vill ha en katt man kan vända och vrida på.

i början så var det knappt att man fick klappa på henne, enda man kunde göra var att kamma henne men inte magen, då blev hon sur. började med att plocka upp henne varje dag bara en liten stund så hon inte hann protestera ,sen mer och mer.

började också vrida och vända på henne och det accepterar hon nu vilket hon absolut inte gjorde när hon kom. hennes personlighet, skulle inte kunna klara mig utan henne. på mornarna när man vaknar så springer hon in i badrummet och ska dricka vatten ur badkarskranen. nu på senaste tiden har hon även börjat lägga sig i knäet och gissa om man är jätteglad för det, det var inte ens tänkbart när hon kom hit.. min söta tant Kyss

hon pratar alltid med en när man kommer hem och börjar man prata med henne så svarar hon. hon spinner bara man kollar på henne.  

hon älskar när det kommer folk. bryr sig inte om när det kommer nya kissar eller hundar eller vad som, hon är så säker på sig själv nu och jag älskar verkligen den kissen. 

enda "problemet" med henne är att det är svårt att klippa klorna på henne då hon nästan inte är van med det.

Våran huskatt har också en bra personlighet. honom lärde redan som bebis att vänta och vrida på så han är van , och kloklippning är inga problem, han säger inte ett ljud. älskar att bli klappad på magen och vill gärna sjunga lite för en när man pratar med honom . det är lite mer min gubbes katt då jag har hållt på mycket med min tant för att göra henne "snäll" Räcka ut tungan. kommer ihåg när jag hade honom på utställning och gick runt med honom med magen uppåt , han låg på rygg alltså och fick en komentar om varför jag hade honom så , "för att  jag vill hålla honom så sa jag" . att han sen tycker om och ligga så behöver man ju inte säga Flört. hon var nog inte van med katter som går att vända på Räcka ut tungan

sen har vi ett nytillskott som är en skogkatt. han är fantastisk, tog honom från en vi känner och visste redan hur han var. han är alltid framme och kollar vad som händer…

det känns bra då vi bara har kissar som är framme och inte ligger gömda när det kommer någon ..

älskar mina kissar .

Destany
0

jag håller med er alla och tycker att ni skrivit så fint.. Jag älskar oxå mina katter så otroligt mycket.. när Zorro inte sover brevid mig så kan jag inte sova.. kommer inte puma o hoppar mot mig vid datan så undrar jag var hon e.. innan jag skaffade dem trodde jag inte att det var möljigt att älska så mycket ….

Sidentass
0

#14 -för att inte tala om hur ljuvligt gott en Trampdyna doftar..när den varit inne..inte besökt lådan på en tid..hmmm..ljuvligt…

Puma77
0

Min älskade lilla Thindra som denna månad (25:e) fyller hela 2 år. Jösses vad tiden går.

http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=5f0973cf-7e09-4de6-9ecc-3df6160a8188&Filename=Thindra01liten.jpg

//Pia

JosephineF
0

Sötnos! Så lik min Grynet =)

Puma77
0

Puttar upp denna kärlekstråd om våra älsklingarFlört

//Pia

mymlanbus
0

Men så fint alla skriver… kärleken till djuren är gränslös :)

Kat08ja
0

Fint skrivet :-)

catfoot
2

Ja, nog kan man bli överöst av känslor när man tittar på de små…Jag blir alldeles varm av kärlek, helt obeskrivbart..

Varje gång jag är från dom en hel dag, vilket är sällan..Så har jag Abstinent, vet inte hur fort jag ska komma in för att få snosa i deras ljuvliga pälsar..Ja, enkelt beskrivet jag är kär, väldigt kär i 5 katter…Som varje dag ger mig sån tillgivenhet, å en gränslös kärlek, som bara en katt kan ge..Dom sviker aldrig, dom är mitt allt…Kram Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Puma77
2

Puttar upp denna;)

//Pia

Ankie
2

ja men det var en bra putt!!!

Älskar mina kissar så mycket så ord räcker inte till.

Simon, min panter som alltid ska ligga bredvid mig på armen när jag har lagt mig. Skrållan som kurrar å pratar så roligt när man pratar med henne och ska ligga på bröstet när jag ska ligga på soffan, Busan som tittar på en djupt in i ögonen och burrar ner huvudet i filten för att visa att hon myser, Rödis som är herren på täppen som är så otroligt gosig och Aslan som hoppar högst när vi leker med vippan och som står lägst i rang som Simon gärna klår upp!!!

Mina gosisar, älskar de så Kyss

Lena
0

Trevlig tråd!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"