Upphittad i Haninge
Har du tittat under efterlysningar på de katthemssidor som har den funktionen?

Jodå.. och annonserat den här kissen "överallt" på nätet, även på katthemmen (jobbar själv med hemsidan www.kattvarnet.nu bl.a , samt satt upp lappar i Haninge, stolpar.. runt skolorna osv…
Stackars kisse 
det kom en kvinna till mig som bodde i kolartorp som saknade sin röda kisse, nu är det inte samma kisse men hon pratade om att en av hennes grannar saknade också en röd katt. vet inte om den var långhårig men jag skickr tel.nr till dig

Har svarat till Dig i medd.

med närmare undersökning…………är kissen en okastrerad kille!!

Ingen ägare dyker upp…
Nu har jag tvättat bort oljan från svansen, killen skall kastreras på måndag och flyttar direkt till sitt nya PERMANENTA hem, så inlägget kan märkas som >*LÖST*
Åh, vad bra
!

Det fungerade inte i permanenta hemmet med deras katt… så nu söker pojken ett eget hem….
Så bra att kissen nu blivit kastrerad och får hjälp att hitta sig ett hem! En supersnygg kisse!
Synd att det inte fungerade i det första hemmet. Oftast tar det ju lite tid innan två katter accepterar varandra. Särskilt innan kastreringen har "satt" sig. Det är ju mycket hormoner i omlopp även ett tag efter kastreringen.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det jag har upptäckt med dessa utslängda tamkatter som har haft det tufft, de behöver landa som ensamkatter en stund för att få känna sig trygga igen och därefter tar man in en ny katt, då brukar det fungera.
Vet inte om de är så oroliga att de ska åka ut igen att det är därför de försökter jaga bort den andra katten innan de blir bortjagade själva.
Lycka till med att hitta en ny familj till killen.