Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utsatta-djur
Läst 6054 ggr
attmar
0

OT: AKUT, dobermann valpavlivningshotad!

Min systers pojkvän skaffade en Dobermann för ett tag sedan, men pga flera olika omständigheter kan han nu inte ha kvar den.. Han lyckades få tag på en tjej som ville va fodervärd och det funkade bra till en början, men när hundarna (hon hade en till sen innan) blev könsmogna gick det inte längre..Han har nu haft annons ute ett bra tag, men får inget napp. På måndag har han beställt tid för avlivning åt Cassie. Hon är nu ca 9 månader.. Tycker det känns jätte hemskt att hon ska behöva avlivas, hon är ju en fullt frisk och glad hund, och fortfarande VALP!!
Så om ni vet någon som skulle kunna tänkas vara intresserad av att ta hand om Cassie, eller vill veta mer, hör av er till mig så kan jag förmedla vidare! Som sagt är det ju lite akut..
Pm:a så kan ni få mitt mobil nr om ni vill ringa!! Och det handlar alltså inte om pengar, hittar vi rätt hem till Cassie, så spelar det ingen roll…
MVH//tessancassie1.jpg picture by tresohCASSIE2.jpg picture by tresohCASSIE3.jpg picture by tresoh

tervmatte
0

Var finns hunden?

attmar
0

Sundsvall/Gävle

Naquita
0

synd de inte va närmre jag hade kunnat ta henne akut under tiden hon behöver omplaceras:(

attmar
0

#3  Var bor du nånstans? transport brukar ju alltid kunna gå att lösa på något vis :)

Naquita
0

#4 Ända nere i Ronneby dessvärre. Jag har en 6årig hanhund som har många honhundskompisar, vet ej om det är något problem att jag har katter? Som ifs är vana vid hundar.  Har semester 2 veckor till sedan kommer min hund vara hos min mamma när jag jobbar som är förtidspensionerad, där kan även valpen vara isf om den inte redan hittat ett bra nytt hem isf. Jag bor i hus med gansla stor tomt nära Brunnsskogen och en insjö.

Men vi får hoppas det löser sig på närmre håll. Men jag finns här iaf som en akut lösning, hon ska inte behöva avlivas:(

johnnys girl
0

Har ni lyssnat med Hundstallet eller andra organisationer som omplacerar hundar?

Hittade denna sida med länkar till olika organisationer. Snälla be din syster mde pojkän att prova att kontakta olika organisationer. Det är en tragedi om en så ung hund som är helt frisk ska behöva avlivas.

http://www.hundar.org/omplacering-hund.php

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Imasy
0

Uppfödaren då, kan inte den hjälpa till ?

Ankie
0

Men en sån vacker hund och bara en valp synd om den skulle behöva avlivas, bra att du kan ställa upp Naquita om det inte löser sig på annat vis.

Hawknestgrove
0

Putar upp!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Naquita
0

jag har hittat en familj som vill ha henne permanent, men här nere:( Hur löser vi detta nu??

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Systers pojkvän till #0 kan kanske göra sig det lilla besväret att transportera hunden när andra människor så vänligt sett till att hunden får ett nytt och gott hem, eller är det att begära för mycket tro?

Naquita
0

#11 ja, man kan ju alltid hoppas. måste ju ändå kännas bättre än att mörda henne?

Sessan_ jag har pmat dig!:)

smurfan-13
0

Hoppas verkligen att det löser sig på ett bra sätt för hunden! Avlivning behöver inte alltid vara av ondo, men är hunden stabil och klarar av en flytt utan problem och ett lämpligt hem kan hittas så är det ju fruktansvärt att en så ung hund ska behöva sluta sina dagar!

lilo-nova
0

Hur gick det??? Mvh Nadja.

Ankie
0

Hur går det här?

Naquita
0

har pmat Sessan och gett henne familjens telefonnr, som är jättspända över om de får henne eller itne, men inget svar:(

lilo-nova
0

Så spännande, hoppas det går bra! Mvh nadja

MariannE11
0

håller tummarna för ett nytt bra hem!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Girlie
0

Jäkla synd att hon inte fanns närmare, jag hade också kunnat ställa upp som akuthem. Så tragiskt om en frisk valp ska avlivas. Ledsen

Ankie
0

Men vart är Tessan_ då? Det är ju snart måndag…. Undrar om hon varit in här och läst.

martdat
0

hur går det här då?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankie
0

Ja det är ju måndag imorgon……

Hawknestgrove
0

mEN  Girlie, du skulle kanske kuma ställa upp temporärt?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Senixus
0

Puttar upp… vill ju försöka rädda Cassie om möjligt. Snälla Tessan_ Kom in och läs… Cassie kanske kan räddas och få nytt hem juyh *Hoppas Hoppas Hoppas & Ber till alla positiva energier runtom oss för älskade Cassie*

Guldgruvans
0

Jag har med erbjudit ett akuthem här den tid det krävs…så alternativen är några i alla fall. Och dessutom så finns jag i Västerås, inte alls långt borta.

mymlanbus
0

Hur gick det?

putt

fenix82
0

synd jag såg det så här sent…:( har kunnat erbjuda ett hem…hoppas hon fått det bra…

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag fick pm flera dgr efetr "deadline" att hunden redan fått permanent hem. Mina vänner skaffade istället en söt 6månaders blandras:)

mymlanbus
0

Ok, bra att det ordnade sig i alla fall :)

lilo-nova
0

Okej!

SallyB
0

För att skaffa doberman (rottis etc) borde man personlighets-/ lämplighetstestas. Samt ha erfarenhet av hundägande som kan verifieras lång tid bakåt.

Förhoppningsvis kunde det hindra alla 20-nånting tuffingar som ska ha en "farlig" hund… Som några månader senare upptäcker att det inte bara går att parkera den typen av hund i en lght 10 timmar om dagen.

*Sucka*

ParaKiss
0

Nu har jag inte läst hela tråden. Men har det löst sig?

Ankie
0

Ja hunden fick ett hem läs #28

Sidentass
0

#33 Så skönt att det ordnat sig för den vackra vovven!

lilo-nova
0

Kan ju skriva att detta är Löst! Flört

lilo-nova
0

Löst!Oskyldig

nette67@live.se
0

skulle så gärna bli fodervärd till en dobberman!

Lena
0

#37 Den här tråden är ju ganska gamal. Dessutom är fallet redan löst. Föreslår att du anmäler ditt intresse på någon av hundsidorna här på iFokus. Här är det mestadels hemlösa katter som söker hjälp.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"