Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bilder-filmklipp
Läst 1738 ggr
Sehvrin
9

Klickerträning med skyggis (film)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har börjat klappträna Semlan med hjälp av klicker. Semlan är en väldigt försiktig katt och jag kan klappa henne med fjädervippan och hon tycker det är skönt och hon spinner högljutt ibland. Jag kan till och med hålla väldigt, väldigt långt in på fjädervippan och hon bryr sig inte. Däremot är handen fortfarande jätteläskig om man märker att det bara är den som klappar.

Så nu tränar jag på att det är helt okej att bli klappad med handen också och jag gör det som sagt med klicker. Jag filmade ett av våra träningspass och ville visa det här, för det kanske kan inspirera någon Glad

Jag vill dock påpeka att jag är nybörjare på klickerträning och att min tajming är helt off i filmen. Många gånger klickar jag lite för sent, men Semlan förstår hyffsat ändå och jag hoppas att ni också gör det Flört

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

lillmymlan
1

Johanna… du inspirerar mig, helt klart! Du är så himla duktig med missarna Kyss jag är imponerad, helt klart! Så fin hon är Semlan!!! Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

vilda-hilda
0

Läste nån stans att när man börjar att klappa en katt så skall man göra som katterna gör när dom hälsar på varandra.

Dvs börja vid kinden och stryka bak mot kroppen. Vet inte om det är så men så gör jag alltid när jag hälsar på nya katter speciellt. Dom kan ju kanske tycka att det är otäckt när handen kommer ner ovanför huvudet och dom inte har riktig koll och aldrig titta en katt i ögonen   ( hur lätt är det)

Annars verkar det vara ett smart träningspass och Semlan kommer säkert snart att bli en kelig (och tjock katt med allt godiset)

Syns att söta kissen kommer från ÖstgötakatternaFlört

Lycka till med dina pälsbollar

Nalle

Alexej
0