Akut Akut !!9Livs katter
Före sommaren tog vi in tre katter från en missbrukare och de var i ganska dåligt skick,särskilt ena hanen som hade stora sår och torkade skinnflak i hela huvudet. Han medicinerades och man sa att han har en sjukdom där kroppen angriper sig själv. Men han blev fin och har bara haft ett återfall som bröts med medicin.
De bodde först i ett eget rum i en lägenhet där ägaren var i sommarstugan(vi var där och umgicks och matade förstås) och i september flyttade de till ett stödhem. Nu ringde tjejen i stödhemmet i dag och hon vill att vi flyttar katterna så snabbt som möjligt helst i helgen. De eller någon har kissat i hennes säng tidigare några gånger men nu hade det kissats i soffan och då känner hon att hon inte kan ha dom kvar då hon har en etta bara och inte kan stänga dom ute från soffan.
Tror att kissandet är en form av lite protestkissning, de är skygga men har gått framåt och de vill nog ha lite mer sällskap. Kan också tänka mig att det är pelletsen i lådan . De var vana vid sand. De kissade inte i soffan i första stödhemmet.
Men det är inte det jag vill ha råd om då stödhemmet inte vill ha kvar katterna utan jag tror att kissandet upphör om de flyttas. Alla vill ju helst flytta tillsammans men det går att dela upp så att de flyttar en och två.
Men de måste flytta i helgen och jag vet inte vad jag ska göra ,i går uttömde jag alla resurser vi har vad gäller stödhem.
De är kastrerade och vaccade en gång.
Kan någon hjälpa till med kort varsel,snälla !!!!
Pia
9Liv i Norrköping
Hoppas ni hittar nåt, jobbigt med jourhem som ändrar sig:((
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Det hela har löst sig !!!
Katterna får flytta till stödhemstjejens föräldrar som ska ha dom i ett tomt utrymme och så ska det byggas en utebur åt dom också så nu föll en sten från hjärtat.
Dessutom har två veterinärer erbjudit sig att kastrera några katter gratis av alla katterna i Linköping så nu ska vi ta ett glas vin när Micke kommer hem från att ha skjutsat fyra katter till nya stödhem och fira att fredagen slutade bra i alla fall.
Vad helt fantastiskt bra det löste sig. Fram med champagneflskan vet ja
Hoppas de s lipper flytta mer de små.