hur mycket brukar ni skänka?
Hej. Jag t'änkte skänka lite pengar till olika katthem men undrar vad ska man ge på ett ungefär? Har ingen hum om det alls…
Finns ex på stockholms katthem nått som heter burfadder värt att kolla in kanske kan du gå ihop med någon?? mvh

I den förening som jag jobbar med just nu finns ett stödmedlemssystem och ett faddersystem.
Kolla gärna på Gothiakattens hemsida för mer information om det skulle kunna vara något.
I annat fall tror jag att alla katthem är mycket tacksamma för minsta lilla bidrag från några 10-or upp till många 100-lappar.
Det är du som avgör vad som känns bäst för dig och din plånbok. Det finns liksom inga regler för det
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det finns inget som är för litet eller så - vi med katthem är innerligt tacksamma för varje liten krona
Om alla gav lite men regelbundet så är det ju vida bättre än ingenting
Jag brukar tipsa att man kan t ex sätta sin bank att betala 100 kr varje månad som stående överföring till "sitt katthem" - det är en stor nytta och blir ju en fin summa ändå på ett år!
Man måste inte vara rik o donera en miljon!
Måste berätta en solskenshistoria: Det kom en pigg dam och gav slantar till oss på Örebro Katthem en dag och hon sa "Jag fyllde år men önskade inga presenter, men bad att alla skulle bidra istället med en slant till katthemmet istället! Man behöver ju inte en massa presenter när man är så gammal som jag!" Slanten var så välkommen men vi fick en mindre chock då det visade sig att denna vitala dam just fyllt 95 år!!! Hon såg verkligen mycket mycket yngre ut, och jag tror SkaparKatten håller en särskild Tass över generösa människor och ger dem långa goda liv! ♥
Mew2
Allt är säkert välkommet. Ingen summa är för liten!
okej då vet jag:) men så svårt bara för finns så många katthem man vill skänka till…kanske ska önska mig det i julklapp att alla skänker till katthem:)
Tips: Dessutom om du har ett katthem nära dig tänkte jag tipsa om att om du har fräsha handukar och filtar (som faktiskt är ganska dyra att köpa nya) alltid är uppskattat som katterna kan tvättas med eller sova på har själv skänkt flera sådana och dom blir jätte glada, du vet ibland drar handukar ihop sig därnere å då vill man inte ha den men den är kanske bra ändå? ;) ett tips! :)
6# tack flör tipset. har en del handdukar hemma som jag inte vill ha så bra tips. va i kontakt med en här på hitte och jag ska hjälpa till som volentär för backa katterna.