Slutar som medarbetare
Hejsan!
Vill bara meddela er alla här att jag nu avgår som Medarbetare. På detta sätt hoppas jag de andra medarbetarna vet att de får gå in och moderera nu när Lena är borta.
Jag hoppas att ni har det trevligt här inne framöver. Men ni vill uppenbarligen ha bråk och tjafs och då ska inte jag störa. Bråka på ni. Mig slipper ni således nu.
Jag drar mig tillbaka till de sajter man kan gå in och moderera i genom att be om trevligare toner utan att bli direkt idiotförklarad.
Med hälsningar ÅsaF föredetta Medarbetare på hittekatter.ifokus
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Snyft, du som är så bra. Själv har jag inte varit mycket till hjälp då jag varit upptagen på annan plats, sedan deppade och ville inte starta datorn. Sedan när jag kom in såg jag diskussionerna. Tar nu fanan och ser hur länge jag överlever :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Nej vad synd att du ska sluta Åsa :/
Jag tycker det är rätt att säga att du vill ha en trevligare ton..det var ju lite mkt tjafs okej jag kanske också var med (jag sa bara min åsikt) men jag är ledsen om jag höll en otrevlig ton.
det är synd att du ska sluta som Medarbetare nu men jag hoppas att du iaf kommer vara inne lite på forumet och diskutera? Eller det kanske du inte vill..men jag tycker iaf att det är synd att du slutar!
jag har sagt det nåra ggr nu jag vet, men jag vill bara att du ska veta det!

#1: Tackar så mycket. Och lycka till. ;-)
Audiatur et altera pars
Kasta inte in handduken, en "fredsmäklare" behövs.
Väldigt tråkigt Åsa, att du slutar pga detta. Men jag förstår dig, din uppmaning om respekt följdes inte, jag tänker inte ens ge mig in i den trådens diskussion. Jag anser också att detta forum bör uttrycka sina åsikter i ett vänligare ordalag. Det finns ingen som vinner på att gräla här.
Hoppas du slipper liknande incidenter i dina andra forum!

#2: Tack så mycket för orden. De värmer. ;-)
#4: Den är redan kastad ;-)
#5: Hade det varit de andra forumen som jag är Medarbetare på hade de lyssnat direkt.
Hade det varit där jag är värd hade jag varit hårdare dock och krävt att de lyssnade. Annars hade jag låst tråden. Som Sajtvärd kan man inte göra mer.
Men sköt om er nu. Själv ska jag gå till nya vovven och barnen och fira valborg nu ;-)
Ha en trevlig kväll allihopa.
Audiatur et altera pars
Är det jag som har fel eller vad är det här? Ursäkta Åsa, jag känner inte dig, men att slutar som moderator på ett så patetiskt sätt? Herrgud, vad är det här???Trodde det handlar om hemlösa katter och inte om sårade egos och sorry Jossan, vad är meningen med din inlägg???Uppmaning om respekt? Är det respekt att vara tyst och håller med andra om fredens skull? Hoppas slipper liknande på andra forum? Här handlar det om hemlösa katter plus misshandlare osv. och inte om nån kaffemöte.
Åsa, jag tycker det är barnsligt och onödigt att sluta här!
Och har jag fel, då sluter jag gärna här. För då har jag hamnat på fel forum!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Som Medarbetare på detta forum har Åsa rätt att be om att vi tonar ned oss på trådarna. Respekt är inte att vara tyst och hålla med de andra, respekt är att lyssna på moderatorer och sajtvärdar när dessa ber om att vi ska lugna ner känslorna. Respekt är att ta del av andras åsikter och lufta sina egna utan att låta tonen bli vass. Respekt är att låta Åsa lämna in handduken här utan onödigt dravvel när hon känner att hennes roll som sajtvärd inte respekteras. Jag ser inget patetiskt i att Åsa väljer att lämna vårt forum. Låt Lena reda ut detta när hon kommer tillbaka istället för att börja hacka på att Åsa lämnar sin plats som Sajtvärd.
ÅsaF, även om jag inte vet allt om varför du lämnar då jag inte läser allt precis så sköt om dig.
Jag har inte ifrågasatt att Åsa hade rätt att be oss tona ner tonen. Men jag anser att det var onödigt.
Och efter att har läst hennes svar till dig är jag ännu mer övertygat. Det låter som en dagisfröken. Så pratar man inte om vuxna människor.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#10 Det där är ett rent påhopp, Landfreak! Fullkomligt onödigt! Lägg ner nu innan det blir ytterligare otrevligheter här!

Tråkigt att du slutar.Hoppas de andra tar vid nu då Lena är borta.Vet inget om hur ni fördelar arbetet men det måste fortgå.
Ha det gott önskar Annette
Usch då, jag tror vi alla behöver lugna ner oss. Nu har det gått för långt! Och jag ber här alla om ursäkt om jag har sagt (skrivit) något fel. Och modellflickan dig ber jag också om ursäkt, ok?

#9 Vad jag har förstått så var det inlägget "om vikten att vara trevlig" som spårade ur.
Åsa F. Vad tråkigt att du måste sluta. Önskar dig allt gott, och sköt om dig!
Har ingen aning om vad detta handlar om alltså vilka disskussioner det är men det är tråkigt att du slutar Åsa. Men du gör självklart vad som känns bäst för dig.
Men jag hoppas att det inte innebär att du slutar att vara med och tycka till här på Hittekatter *L* I vilket fall ha de bra och sköt om dig och alla dina djur 
Eva & Mojje & Strawberrie
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
ÅSa, jag är så ledsen! Det verkar, som om jag med mitt försök att gjuta olja på vågorna bara drog upp stormen? Ingen chans att du ändrar dig?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Håller med #7Landfreak57. Vill tillägga att det är dom personer som skriver ned sina åsikter på sajten som gör att den existerar. Om folk inte får skriva ärligt så slutar dom skriva. Och då blir det ensamt i toppen.

Håller med inlägg 10 och 17. Jjag känner att ett forum är till för att kunna skriva hur man känner sig, även om någon annan tycker det är tjafs eller att det inte leder någonstans.
En moderator ska ingripa när ett inlägg innehåller personliga påhopp och förolämpningar, inte när den tycker att en tråd innehåller för mycket tjafs, tjat om samma sak, börjar gå hett till etc.
/Miranda

Tråkigt att du lämnar oss Åsa..jag har ingen aning om vad det handlar om, har knappt haft tid att sitta vid datorn de sista dagarna, har därför inte sett tråden där det lär ha varit tjafsigt..
Sköt om dej Åsa..o jag hoppas att få se dej här även fast du valt att inte längre vara medarbetare…
Sidentass

Jasså, hmmm visste inte ens att du va Medarbetare här Åsa. Där ser man. Gäller det iller.ifokus åxå eller?
Är jag den enda som har lyckats missa det otrevliga och även tillsägelsen om att tona ner lite? Jag vet inte vad ni pratar om nämligen…känner mig lite förvirrad :-/

#18 Håller med.

#21 jag har oxå missat det..

#20: Jag slutar som Medarbetare inne på hittekatter.ifokus. Detta innebär inte att jag slutar som Sajtvärd för iller.ifokus och inte heller som Medarbetare för de andra sajterna som jag är Medarbetare på inne på iFokus. ::-)
Utan detta är då bara denna sajt det gäller.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

även fast jag är inne lite då och då, har även jag missat det
Modellflickan, du ville väl bli Medarbetare på detta forum? Starta ett nytt då som får innehålla en skarpare ton, om du nu inte tycker att detta forum lever upp till dina förväntningar?
Detta sagt i all vänlighet, utan bitter underton och krigsyxa i hand. Okej?

#26 Ursäkta men varför hoppar du på mej nu då? Har du problem eller? Jag håller med några andra som tycker likadant, varför ställer du inte samma fråga till dom?? Jag får väl hålla med och tycka likadant som andra forumister här?
Skapa du dej ett forum för dagisbarn istället.

Jossan, jag är Medarbetare här, ska jag också starta nytt mht att modellflickan håller med på mitt inlägg? Bara dom som håller en viss ton, trevlig och inte skarp, får skriva här?

Tack Miranda för en bra fråga!
#27 Hoppar jag på? Det var värst? Det märkte jag inte.. =)
Som sagt, hoppa på? Förstår inte vad du syftar på. Jag har inga problem, mer än vanligt folk? Vad tänkte du på? Emotionella, fysiska? Ekonomiska? Verbala? Vill du ha en lista?
Det är inlägg som dina som gör att folk inte vill lufta sina åsikter, du hugger direkt. Fullkomligt onödigt på ett forum som ska handla om vår kamp för katters överlevnad! Jag har ingen som helst lust att diskutera med dig, då jag absolut inte får ut minsta lilla av dina påhopp. Som ovanstående, tex. Har du problem eller? Skapa dig ett forum för dagisbarn istället. Gulligt uttryckt du.
Eftersom du i en annan tråd uttryckt att du står för dina åsikter och inte tänker sluta skriva som du gör så pratar vi inte mer, du och jag. Är det okej eller tänker du skriva diverse andra fånigheter till mig nu?
#28 Jag tror det var det medarbetarna på detta forum ville. Att det ska hålla en trevlig och inte skarp ton.
#30 Det är väl just så'na här inlägg som Jossan just postade som menas när det talas om påhopp, groll, tjafs, osämja och inlägg som inte leder nå'nstans osv?
Någon moderator närvarande som kan bekräfta eller förneka?
Jag vill försäkra mig om att jag har fattat rätt.
För isf håller jag med till hundra! Skulle jag vara moderator så skulle jag fimpa sk-ten!
/Pelusa

#30 Nej varför ska vi sluta? Det var ju du som började. 
Men som du tar i. Jag ska berätta en sak för dej som du kanske inte visste? I Sverige har vi yttrandefrihet och det innebär att man får tycka och skriva som man vill så länge det inte har med rasism och regelrätta hot att göra.
På vilket sätt hugger jag? Inte mer än någon annan här anser jag.
Är det någon som är fånig så är det väl ändå du som ber mej starta ett eget forum bara för att jag håller med en annan. Du försökte linda in det så fint bara för att inte bli tillsagd säkert. Gulligt.
Och jag står för mina åsikter och tänker inte sluta uttrycka mej som jag gör, varken nu eller i framtiden!! :)
#32 Jag försvarar idiotförklaringen hon gav mig. Får man det? Annars kan jag ta bort hela inlägget, absolut! Inte sitter jag väl och tar det hon skrev till mig? Men visst, jag lägger ner nu, som om det var jag som startade osämjan på forumet =)
Du tycker för övrigt att hennes inlägg #27 var helt i sin ordning och mitt svar alldeles för mycket? Har jag förstått rätt då?

#33 Nu kommer jag med min hjärna och lägger mig i.. detta är ett forum och man ska få säga vad man vill, men man kan ju ha en trevlig ton så att man slipper att bli ovänner? För vi vill ju samma sak i grund och botten så varför ska vi vara ovänner då?

Jag har aldrig skrivit eller sagt att jag är trevlig och snäll i alla mina inlägg. Men det ska man inte om man inte menar det! Då är man falsk i mina ögon. Man ska säga det man vill inom rimliga gränser så klart. Och välden är inte alltid så trevlig.
Och Jossan du började genom att be mej starta ett eget forum för att jag håller med en annan. Är inte det lite barnsligt?
Oki, Jossan, jag tar på mig domarperuken mycket tillfälligt, eftersom du ställer en rak fråga.
Domslut: jag dömer dig, Jossan snäppet hårdare eftersom det var du som började personpåhoppet. Det heter ju "som man ropar får man svar".
Men ta det med en nypa salt, please. Jag är ingen moderator, bestämmare och som domare är jag värdelös, jag lovar. Balanserar ju själv ofta på en slak lina.
/Pelusa
#36 Nope, jag bad inte dig starta ett nytt forum. Jag gav dig ett tips, du vill ju vara Medarbetare, då kunde det väl vara skoj att starta ett nytt forum där dina regler gäller? Det var inte elakt sagt och det skrev jag ju också.
#37 Domslut: jag dömer dig, Jossan snäppet hårdare eftersom det var du som började personpåhoppet. Var någonstans började jag ett personpåhopp????????????? HON frågade mig om jag hade problem!! Sedan svarade jag. Du har det ovanför här, bara att läsa..
Och de stackars hemlösa katterna är fortfarande hemlösa. Eller har de inga problem längre…
#39 Jo, dom har ju det. Men det är visst ingen som orkar lägga sin energi åt rätt håll. Mig inkluderat tydligen.
#35 Du har helt rätt! Vi slutar nu =) *nu är jag tyst*

Jossan, jag frågade dej om du hade problem, det är en fråga, inget personpåhopp.
Du gav ett tips eller bad mej, sak samma. Jag anser att det ändå är lite barnsligt. Det enda jag gjorde var att hålla med Miranda som jag anser skrev ett vettigt inlägg.
Du började. Jag gav svar. Thats is.
Pelusa tack, känns som om jag druknar snart.
Jossan, jag har läst på och menar att du i ditt inlägg #26 riktar dig mycket plötsligt till en enda namngiven medlem. Ditt inlägg uplever jag som en riktad uppmaning till personen ifråga att dra härifrån eftersom hon (och många med henne) har uttryckt sig skarpt i ett par diskussioner.
Du började enligt min åsikt! Det kan väl inte förnekas!
/Pelusa *slutar med omedelbar verkan som domare*

Pelusa så rätt!
Och jag vill fortfarande hjälpa hemlösa katter…
Ja fortsätt ni. Snart är det varmt i hela landet och katterna klarar sig ute, Men det kommer en ny vinter med lidande katter. Vore det inte bättre att komma på hur man löser kattproblemen inför kommande vinter istället för att hålla på mot varandra. Det kan man göra via PM. Säger bara en sak Fruntimmer…
Oh my god.. Ja, får du ut det ur mitt inlägg så spelar det ingen roll vad jag försöker säga, då har du din fasta åsikt om vad JAG skrev och menade redan. Givetvis vill jag väl inte att hon ska "dra härifrån", hallå?? Eftersom Modellflickan är en stark personlighet med åsikter och go så skulle hon ju passa formidabelt bra som Sajtvärd! Det betyder väl inte att hon ska dra härifrån för det???? Åsa, tex var ju både Sajtvärd och Medarbetare för olika forum. Jag menade att Modellflickan kunde starta ett parallellt forum som tillåter hårdare diskussioner eftersom det verkar finnas ett stort intresse för det och denna sajt inte verkar vilja ha så. Var det taskigt sagt? Jag menade det mer som en komplimang att jag tycker hon kunde passa bra som Sajtvärd eller Medarbetare! Här är det ju fullt, fast nu har ju Åsa lämnat sin plats iofs. Men frågan är väl om Modellflickan vill moderera ett forum som inte kan föra mer hetsiga diskussioner? Jag vet inte, jag ville bara tipsa jag. Sorry för det..
Och iom att jag namnger dig Modellflickan, i detta inlägg så riktar jag mitt svar till dig med här.. Så ingen tror att jag diskuterar dig med någon annan =)

39 & 40 och det är ju vistt vårat fel att vi inte har tagit hand om alla ca 100 000 hemlösa katter samtidigt!!!! Det är för att vi lägger energi åt fel hål, starta katthem, vara jourhem mm att dom fortfarande finns. Vi ska inte ha ett liv vid sidan om, mycket rätt!
(Kan tillägga att jag har ett katthem på min tomt och jobbar för hemlösa katter 7 dagar i veckan, tack!)
/Miranda
Jag är ju Medarbetare här om än ganska tyst sådan. Har nu läst bägge trådarna från början till slut. Följande jag skriver gäller inte enbart dessa två trådar utan i allmänhet.
Tycker som fler här att en GOD TON faktiskt är nödvändig. Det är många som kommer hit första gången och börjar läsa i trådar och får skrämselhicka av tongångarna. Då menar jag inte de olika åsikterna utan sättet en del skriver på. Mordiska hot och svordomar om vartannat.
Olika åsikter, javisst. Annars händer det ju inget här alls om ingen diskuterar.
Jag bara opponerar mig mot det språkbruk som ibland kan skrämma iväg nya besökare. Hittekatter i fokus vill ju ändå bli betraktad som en seriös, hjälpande sajt och då bidrar inte inlägg med önskemål om mord och ond bråd död och svordomar i långa rader till detta direkt. Även om det är just det man ibland tänker, men inte säger högt…
Helen
#47 Och det ger dig rätt att tillsammans med andra prata orättheter och dylikt här och på så sätt skrämma andra som kanske har ideér hur man ska jobba med de hemlösa katterna. Verkar på ditt inlägg att man efter ett tag kan sitta med armarna i kors och säga Gud vad jag är bra. Så är inte min tanke med att vara med på detta forum. Så jag hoppar av som medlem nu. Hittar andra vägar att hjälpa hemlösa katter
#47 Vadå?? Har jag missat nåt nu? Han tycker vi diskuterar osämja istället för att prata katt och jag höll med i att vi lägger energin på fel område. I snack om osämja. Hur får du in din kommentar i detta?
Jag måste säga att jag tycker synd om Lena som sitter i tulpanernas land och inte har en aning om att när katten är borta dansar råttorna på bordet. Här har Medarbetare slutat och nu börjar medlemmarna hoppa av också..
Kan vi åtminstone hålla god ton tills Lena kommer hem så hon får avgöra hur vi ska vidare med detta? Vi lägger rätt mycket på Vanessa och gänget som ska hålla ställningarna, och det är inte rätt av oss! Nu gräver vi ner stridsyxan SAMTLIGA, okej??

jossan, var det verkligen i gott syfte du menade? Jag och familj här tolkade det inte så. Eller försöker du bara komma undan snyggt och smidigt nu? Snälla, håll dej till det du menar istället.
Men aja angående din förfrågan om att vara Sajtvärd så har jag varken tid eller större lust till det i dagsläget. Jobb och daglig vård av hemlösa katter här hemma tar tid och energi.

Och det ger dig rätt att tillsammans med andra prata orättheter och dylikt här Leffe kan du berätta för mig vilka orättheter jag har lagt in här?
#52 Vi har lagt ner diskussionen här, jag PM:ar dig istället.

#48 Jag håller med dig fullt ut evangeline :)
#47 Joo man ska få ha ett privatliv och det du gör är jättebra :)
Men detta forum är ju till för att bland annat diskutera hur katter ska få det bättre…det är inget forum där man ska vara ovänner, utan komma fram till något bra för katterna..då ska man inte bråka, man kan bli ovänner javisst, men inte i en sådan här stor utfattning och om man ska bli ovänner och bråka så kan man väl ta det via pm? Så slipper de som inte vill bråka att bråka?
Då kan man fokusera på katterna som denna sajt är till för

Ok jag slutar tjöta jag med. Nu ska jag hämta en liten sjuk katt från min mor. Hon lär väl undra vart jag tagit vägen vid det här laget!
Jossan skicka du ett PM. Adios!

Jossan var inte orolig för att leffa hoppar av, det har han gjort oftare, han kommer någ tillbaks 

Då min tråd om att jag avgår slutar i bråk vilket absolut inte var min mening utan bara ett sätt att informera er om att jag försvinner. Så har jag valt att låsa denna tråd för vidare inlägg. Vill ni bråka och tjaffsa vidare får ni sköta det via pm.
Vi behöver inte skrämma bort medlemmar med hårda ord och dåligt uppförande. Det har inte Lena förtjänat.
Ni som anser att jag eller någon annan har misskött våra plikter som medlem eller Medarbetare under Lenas frånvara så ber jag er att ta detta med henne när hon återkommer.
Mvh ÅsaF fd Medarbetare på hittekatter. ifokus
Audiatur et altera pars
#57 Så då är det okej? För han kommer tillbaka??
Kan någon vänlig Medarbetare låsa denna tråd så vi får ett slut på det här??

#56…sambon fyller jämna år imorgon, därför har jag inte haft tid att vara vid burken så mycket de senaste dagarna och därmed inte kunnat följa vad som hänt..men ser att du ska hämta en liten sjuk misse…hoppas verkligen att det inte är något allvarligt och att misse snart blir bra igen..
Sidentass