Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2580 ggr
pia-app
10

Snälla.lugna ner er och tänk till !

Blir alldeles snurrig av allt bråkande.För mig är hittekatter ett ställe där jag har fått stöd och hjälp och känt samhörighet med andra människor med samma brinnande vilja att hjälpa katter .Har varit roligt att lära känna sådana över hela Sverige.

Men jag har ju också märkt att från det jag bliev medlem här 2009 så har många försvunnit pga tjafs och nu sätter det igång rejält igen. Det enda som sker är ju att Hittekatter dör ut för ingen som har ett genuint intresse för att hjälpa katter är ju intresserad av att gå in här och bara läsa trådar där det bråkas .

Tråden är väl till för att vi ska hjälpa katterna eller hur ?

Pia  9Liv

johnnys girl
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Håller med dig Pia. Känner precis samma sak som du och startade nyss en tråd i samma ämne.
Naturligtvis blev det genast tjafs även i den tråden.Skrattande

Tycker det är sorgligt att vi inte kan hålla en god stämning.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

bymaruska
2

Det är klart att de som arbetar seriöst med hittekatter inte lånar ut sig till att vara med här som läget är. Pajkastning, anmälningar, påhopp och gud vet vad, vem vill ha sådant runt om kring sig i ett seriöst arbete med utsatta katter.

M-H

Luecca
6

Jag tycker det har varit bra stämning ett bra tag tills "någon" tyckte det var en bra idé att anmäla för "skojs skull" och sen känns det som att det spårar ur…

Men även vi som inte är elaka och vi som inte håller på med pajkastning och letar bråk kommer till en gräns och måste ju få försvara oss ändå :)

Jag hade inte tänkt lägga mig i men tills slut var jag tvungen och det ber jag om ursäkt för. ibland är det kanske bättre att hålla tyst. Särskilt när det inte leder någonstans…

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

UlrikaD
8

Det är svårt att inte se rött när någon vill få en att känna skam och skuld för att man räddar liv.

Det bådar inte gott för framtiden om man ska börja tänka i de banorna. Vare sig för djur eller människor.

johnnys girl
2

#3,4 Förstår precis. Ibland rinner det över helt enkelt. Men det är skillnad på det och på att medvetet mucka gräl med folk. Då bör man nog fundera över syftet med att vara medlem på ett socialt forum.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

bymaruska
3

#3 Det är ibland som du tänkt bättre och smartare att inte lägga sig i! total tystnad och nonchalans från "rätt" personer" kan många gånger ha den bästa effekten. Jag vet det är svårt när det bara kliar i fingarna…..

Camillhe
9

Fast sådana bråk som är igång just nu tycker inte jag är ngt att hänga upp sig på. Det är bara en uttråkad och kanske bitter individ/individer som vill skapa dålig stämning.

På ett sätt tycker jag att det är ganska upplyftande att läsa igenom en sådan tråd, för då ser man vilket bra gäng som faktiskt finns här inne och plötsligt står "alla" ganska enade mot den störande individen. Bra folk som kanske annars har lite småtjafs sinsemellan, så jag tycker snarare att trådarna som skrivits för att piska upp en dålig stämning ger lite positivt resultat för folk går ihop mot bråkstaken.Flört

Lena
5

Det som har hänt just nu är att vi är många som är både frustrerade och upprörda över den här anmälningshysterin som pågår. Sedan fick vi påhälsning av en känd bråkmakare som brukar komma in på sajten lite då och då för att röra om i grytan. Gästar oss med olika alias, varför det tar ett tag att identifiera personen ifråga.

Nu ska ordningen vara återställd i den frågan i alla fall. :)

När ni upptäcker inlägg av stötande art eller som bryter mot skrivreglerna på annat sätt kan ni använda det automatiska modereringssystemet. Ni hittar det längst ned i varje inlägg. Klicka på Anmäl. Om ett inlägg blir anmält av 3 olika medlemmar tas det bort.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

pia-app
4

#7 Ditt inlägg var tänkvärt och ser man det så så känns det faktiskt bättre. Självklart blir det tjafs härinne i bland och det är väl inte så farligt utan det är sådana här påhopp som blir så jobbigt.

Men jag ska tänka som dig Camillhe det var bra.

Lena
2

#7 Det har du rätt i. Den här gången fick bråkmakaren motsatt effekt av sina provocerande inlägg. Det var även sakliga och bra svar som gavs tycker jag.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Puma77
2

Måste säga att alla (utom dessa bråkmakare) höll en sansad och lugn ton och det måste ni ha en eloge för. Att inte haka med i skiten utan ta ett djupt andetag innan man skriver.

//Pia

bymaruska
2

#11 tycker jag med. Det goda vinner alltid över det onda så är det!!

Lena
1

#11 & #12 Instämmer!

kattassen
5

"Don´t feed the troll" är ett uttryck i den virtuella världen. Även om de som ställer till i trådarna inte är direkt troll i datorvärldens betydelse (alltså någon som bara skapat medlemskap för att jävlas) så blir det samma effekt.

Mitt råd är alltså att bemöta dessa bråkstakar och "troll-liknande" personers agerande med tystnad och ointresse. Effekten dessa personer (eller person) vill uppnå med som det varit "okynnesanmälningar" och provocerande inlägg är att få njuta av att ställa till det. Det känns för mig helt ointressant att mata denna/dessa personer med godsaker.

Så därför uppmanar jag - "don´t feed the troll" och gör istället som ni föreslår här ovan. Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Lena
0

#14 Kloka tankar Kattassen!

Sidentass
0

#14 Håller med dej Kattassen!!

[ingvarisbjorn]
5

"feed cats, not trolls" ;)